حالت Pure Mode شیائومی

حالت Pure Mode در گوشی‌های شیائومی جلوی نصب برنامه‌های مخرب را می‌گیرد

شیائومی مشغول توسعه قابلیت به نام حالت Pure Mode است که جلوی گوشی را هنگام دانلود و بارگذاری اپلیکیشن‌ها از جایی به جز گوگل پلی می‌گیرد.

رابط کاربری سفارشی MIUI شیائومی که بر بستر اندروید طراحی شده، به زودی حالت جدیدی را معرفی می‌کند که جلوی دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها از مسیرهای متفرقه‌ای به جز پلی استور گوگل را می‌گیرد. شیائومی حالت Pure Mode را با هدف بهبود امنیت گوشی‌هایش و جلوگیری از دسترسی نرم افزارهای مخرب به اطلاعات کاربران معرفی کرده است.

نگران نباشید: حالت Pure Mode اختیاری است!

نگران نباشید، خوشبختانه این حالت به صورت اختیاری در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و می‌توانند به دلخواه آن را خاموش یا روشن کنند. این گزینه به جای محدود کردن کاربران MIUI، تنها با این هدف طراحی شده که به عنوان تضمینی برای افزایش امنیت کاربران استفاده شود.

در حالی که اپل همیشه اجرای اپلیکیشن‌ها خارج از اپ استور را ممنوع می‌کند (مگر اینکه آیفون شما جیلبریک شده باشد که این داستان متفاوتی است)، اندروید گوگل همیشه در این زمینه انعطاف‌پذیر بوده است. کاربران اندرویدی هر زمانی که خواستند می‌توانند فایل‌های APK اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از طریق مرورگر وبی که از آن استفاده می‌کنند نیز درانلود کنند.

یک اقدام امنیتی اضافه‌تر

این آزادی که گوگل در اختیار کاربران قرار می‌دهد فوق‌العاده است و یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود کاربران، اندروید را به iOS ترجیح دهند. اگر چه این آزادی هزینه‌بر است و پای بدافزارهایی که به صورت پنهانی می‌توانند همراه با فایل‌های APK در گوشی شما بارگیری شوند را هم باز می‌کند.

در سمتی دیگر تمام فایل‌های APK که در گوگل پلی ارائه می‌شود همگی دارای تأییدیه و ضمانت کاملاً امن بودن هستند. همیشه انعطاف بالا در فعالیت‌های آنلاین با ریسک‌های خاص خودش همراه بوده است؛ فرقی نمی‌کند با موبایل یا یک کامپیوتر به کارهایتان می‌پردازید.

شیائومی در اطلاعیه معرفی نسخه پیش‌نمایش حالت Pure Mode عنوان کرده است که روی ۴۰ درصد تمام فایل‌های APK دانلود شده روزانه توسط دستگاه‌های شیائومی هیچگونه بررسی امنیتی انجام نمی‌شود. در حالی که ۱۰ درصد این دستگاه‌ها توسط حسابرسی‌های امنیتی شیائومی به عنوان اپلیکیشن‌های خطرناک شناخته می‌شوند.

طی سال‌هایی که شیائومی در حال توسعه MIUI بوده، این شرکت به سختی تلاش کرده و نسبتاً هم موفق بوده است که تنظیمات خاص خودش را با تم‌ها و امکانات ویژه از تنظیمات پیش‌فرض اندروید و دیگر اسکین‌های سفارشی اندروید که توسط شرکت‌های دیگر استفاده می‌شود، متمایز کند. حالت تازه معرفی شده پیور مود یکی از این ویژگی‌های منحصر به فرد است و مناسب کاربرانی خواهد بود که شدیداً روی حریم خصوصی خود حساس هستند.

این حالت ابتدا در چین و سپس بازارهای جهانی عرضه می‌شود

با توجه به اینکه Pure Mode در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، ابتدا برای گروه انتخاب شده‌ای از کاربران عرضه خواهد شد، سپس با رفع ایرادهای احتمالی آماده عرضه عمومی می‌شود. اولین گروه آزمایش کنندگان از دیروز این حالت را دریافت کرده‌اند و تا ۲ روز دیگر مشغول بررسی آن خواهند بود. در طول این مدت، روزانه ۱۰۰۰ کاربر گوشی‌های شیائومی می‌توانند پیور مود را تجربه کنند.

اما زمانی که این حالت از نسخه آزمایشی خارج شده و آماده توسعه نهایی شود، در دسترس کاربران گوشی‌های این برند در سراسر جهان قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*