بی ام و آی ویژن سیرکولار

کانسپت بی ام و آی ویژن سیرکولار در نمایشگاه مونیخ معرفی شد

کانسپت بی ام و آی ویژن سیرکولار در نمایشگاه مونیخ معرفی شد. این خودرو مفهومی الکتریکی تجسمی از آینده حمل و نقل شهری در سال 2040 خواهد بود. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

بی ام و در نمایشگاه مونیخ 2021 از خودرو مفهومی جدید پرده برداشت که تجسمی از آینده حمل و نقل شهری در سال 2040 محسوب می‌شود. در ادامه با جزئیات طراحی و ویژگی‌های این کانسپت الکتریکی جدید بی ام و آشنا خواهیم شد.

مشخصات کانسپت بی ام و آی ویژن سیرکولار

بی ام و آی ویژن سیرکولار

در نمای جلوی کانسپت بی ام و آی ویژن سیرکولار شاهد یک جلوپنجره کلیوی شکل متفاوتی هستیم. همچنین در این بخش چراغ‌های مشابه محصولات کلاسیک بی ام و نیز به چشم می‌خورد. جلوپنجره کلیوی شکل این خودرو از قابلیت نمایش گرافیک‌های مختلف نیز بهره می‌برد.

بی ام و آی ویژن سیرکولار

بی ام و بخش طراحی ویژه محصولات خود یعنی Hofmeister kink را نیز به‌روز کرده و اکنون به شکل سطح دیجیتالی نازک در داخل این خودرو مفهومی تجسم پیدا کرده است. بدنه این کانسپت نیز به جای رنگ از آلومینیوم آند شده طلای سبک بهره می‌برد. اما بی ام و در طراحی این خودرو به جای ظاهر جذاب روی پایداری و حفظ محیط زیست تمرکز کرده است.

بی ام و آی ویژن سیرکولار

بی ام و در در طراحی کانسپت بی ام و آی ویژن سیرکولار دوستدار محیط زیست از 4 فلسفه خود یعنی RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE و RE:CYCLE استفاده کرده است. از این رو تمام خودرو با متریال بازیافتی ساخته شده و به همین دلیل پس از به پایان رسیدن عمر خودرو امکان بازیافت کامل تمام بخش‌ها از جمله باتری نیز وجود خواهد شد.

بی ام و آی ویژن سیرکولار

بی ام و اعلام کرد روش ساخت خودرو به میزان آلاینده‌هایی که به تولید می‌رساند حائز اهمیت بوده و این خودروساز آلمانی قصد دارد طی طول عمر خودرو به حالت کربن خنثی برسد. در واقع این خودروساز علاوه بر این که برای این خودرو به جای قوای محرکه درون‌سوز از قوای محرکه الکتریکی استفاده کرده، همچنین در استفاده از متریال و روش‌های ساخت قابل بازیافت نیز تمرکز ویژه‌ای داشته است. بی ام و قصد دارد میزان آلایندگی محصولات طی عمرشان را تا سال 2030 به میزان 40 درصد کاهش دهد.

بی ام و آی ویژن سیرکولار

بی ام و قصد دارد قطعات فلزی محصولات خود را از آلومینیوم و فولاد بازیافتی تهیه کرده و باتری حالت جامد را نیز با استفاده از متریال بازیافتی به تولید برساند. همچنین این باتری‌ها از قابلیت استفاده مجدد نیز بهره خواهند برد. این خودروساز لاستیک‌ها را نیز از لاستیک طبیعی پایدار تولید کرده که از ذرات لاستیک بازیافتی رنگی برای ارتقای استحکام و ایجاد ظاهری ویژه بهره می‌برند.

بی ام و آی ویژن سیرکولار

هنگام ورود به کابین کانسپت بی ام و آی ویژن سیرکولار طرحی همانند یک تخته بزرگ روی داشبورد خودنمایی می‌کند. این نمایشگر از اثرات نوری برای نمایش جزئیات استفاده می‌کند و فاقد نمایشگرهای معمولی است. همچنین در کابین این خودرو مفهومی پشت آمپرهای سنتی نیز وجود نخواهد داشت.

بی ام و آی ویژن سیرکولار

صندلی‌های این خودرو از جنس مواد بازیافتی خواهد بود و بی ام و غربیلک فرمان ویژه این خودرو را نیز با استفاده از تکنولوژی پرینت سه‌بعدی به تولید رسانده است. به احتمال زیاد کانسپت بی ام و آی ویژن سیرکولار به مرحله تولید انبوه نخواهد رسید، اما توانسته ایده‌های پایدار و محیط زیستی را به نمایش بگذارد که قطعا از آنها در محصولات آینده بی ام و استفاده خواهد شد.