ویروس نیپا

ویروس نیپا منجر به فوت یک پسربچه 13 ساله هندی شد

ویروس نیپا جان یک پسربچه 12 ساله در کشور هند را گرفته و این منطقه قرنطینه شده است. اولین بار این ویروس در سال 1998 کشف شد.

وزیر بهداشت ایالت کرالا هند اعلام کرد که ویروس نیپا جان یک پسربچه 12 ساله را گرفته است. این ویروس نوع شدیدی از التهاب مغز یا آنسفالیت (Enzephalitis) را به همراه می‌آورد. اولین بار این ویروس در سال 1998 در قریه مالیزیایی «سونگای نیپاه» مشاهده شد که نامش هم از همانجا برگرفته شده است. پس از شیوع ویروس مذکور، حدود 300 نفر در آن قریه مبتلا شدند. شمار جان‌باختگان این ویروس در مدت یک سال هم به بیش از 100 نفر افزایش یافت.

ویروس نیپا از خفاش‌ها آمده است؟

گفتنی است که این ویروس بیشتر خفاش‌های میوه‌خوار را درگیر می‌کند. اما امکان ابتلای دیگر حیوانات مانند خوک، گاو و حتی انسان هم وجود دارد. پس از آن، دستور کشتن میلیون‌ها خوک توسط مقامات کشور مالزی صادر شد. بنا بر اعلام وزیر بهداشت ایالت کرالا، تاکنون 158 نفر مرتبط با قربانی شناسایی شدند. 2 نفر از کارکنان بهداشتی هم علائم نیپا را دارند و 20 نفر هم در خطر مرگ قرار گرفته‌اند.

ویپنا جورج گفت منطقه‌ای که پسربچه در آنجا ساکن بوده، منطقه خطرناک اعلام شده است. گزارش‌ها نشان از قرنطینه شدن این منطقه دارد و رفت و آمد سایر مناطق نزدیک به آن هم شدیدا نظارت می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. خوب بگردید یه ردی از حزب کومونیست چین تو اون منطقه پیدا میشه

  2. خفاش بدبخت 😂 چقدر مریضی تو آخه که همه ویروسا و به تو نسبت میدن