ابتلا به قارچ سیاه

دو تن از شهروندان استان لرستان بر اثر ابتلا به قارچ سیاه فوت کردند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد که امسال دو تن از شهروندان استان لرستان بر اثر ابتلا به قارچ سیاه جان خود را از دست داده‌اند.

به دنبال فراگیری ویروس کرونا عفونت قارچ سیاه نیز که یک بیماری نادر به شمار می‌رود و از طریق کپک موکور به بدن افراد ورود پیدا می‌کند،‌ برخی از مردم جهان را درگیر خود کرده است. این بیماری که دارای علایمی از جمله حالت تهوع و استفراغ، خونریزی گوارشی، اسهال، خون در مدفوع، شکم درد،‌ تورم در یک طرف صورت، گرفتگی سینوس، تب، سرفه، سینه درد،‌ تنگی نفس،‌ سردرد و ضایعات سیاه رنگ روی پل بین یا دهان است هم‌اکنون به قسمت‌هایی از کشور ما نیز نفوذ پیدا کرده است.

مبتلا شدن 9 نفر در استان قزوین به قارچ سیاه

مطابق با تازه‌ترین اظهارات دکتر آزاد بخت،‌ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی،‌ دو تن از شهروندان استان لرستان بر اثر ابتلا به عفونت قارچ سیاه جان خود را از دست داده‌اند. علاوه بر این مطابق با اظهارات دکتر ابراهیمی، مدیر اداره نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین،‌ تا به امروز 9 تن از مبتلایان به این عفونت به منظور بستری به بیمارستان ولایت قزوین که مسئولیت درمان قارچ سیاه در استان قزوین را بر عهده دارد مراجعه کرده‌اند.

دکتر ابراهیمی با اشاره به ابتلای برخی از شهروندان استان قزوین به قارچ سیاه عنوان کرده است که بیمارستان ولایت قزوین تمام خدمات لازم به منظور درمان بیماران آلوده به این عفونت از جمله اتاق عمل چشم و گوش و حلق و بینی،‌ متخصصین گوش و حلق و بینی و ریه و همچنین متخصصین داخلی را شامل می‌شود. علاوه بر این افرادی که قارچ سیاه به بدن آن‌ها نفوذ پیدا کرده و به مراکز درمانی دیگر مراجعه کرده‌اند، به منظور معالجه تحویل مرکز ولایت داده می‌شوند.

مطابق با اظهارات دکتر ابراهیمی،‌ این بیماری با علایمی نظیر بی حسی و درد صورت،‌ ترشحات سینوس‌ها،‌ اختلال در بینایی و تورم پلک به بدن افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند نفوذ پیدا کرده و می‌تواند آسیب‌های جدی را به همراه داشته باشد.

کاهش خطر ابتلا به قارچ سیاه

لازم به ذکر است که می‌توان با انجام مواردی مانند شستن بینی با سرم نرمال سالین به طور روزانه،‌ عدم استفاده از داروهایی نظیر دگزامتازون و داروهای دیگری که حاوی کورتن هستند و همچنین کنترل قند خون در افرادی که درگیر دیابت هستند خطر ابتلا به قارچ سیاه را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*