اخذ ای نماد

اخذ ای نماد برای استفاده کنندگان از پرداخت یار از سوم مهر اجباری است

شاپرک اعلام کرده اخذ ای نماد یا نماد اعتماد الکترونیکی برای کسب و کارهایی که از پرداخت یارها استفاده می‌کنند از سوم مهرماه اجباری می‌شود.

شاپرک به شرکت‌های پرداخت‌یار اعلام کرده اخذ ای نماد یا نماد اعتماد الکترونیکی برای کسب و کارهایی که از پرداخت یارها استفاده می‌کنند الزامی خواهد شد. شاپرک در تیرماه امسال با ارسال نامه‌ای به این شرکت‌ها اعلام کرده بود که در زمان ثبت اطلاعات پذیرندگان جدید، موضوع اخذ ای نماد نیز بررسی می‌شود و به کسب و کارهایی که نماد اعتماد الکترونیکی نداشته باشند، پایانه اختصاص داده نخواهد شد.

پرداخت یارهایی مانند باهمتا، زرین پال، وندار و جیبیت و همچنین برخی از کسب و کارها با این موضوع مخالفت کرده بودند و از بانک مرکزی به دیوان عدالت اداری شکایت کردند،‌ اما به نظر می‌رسد شاپرک در تصمیم خود جدی است و قصد دارد ظرف چند روز آینده، الزام دریافت ای نماد را عملی کند.

انتقاد از الزامی شدن اخذ ای نماد

یکی از بنیان‌گذاران زرین پال در توییتر از مکاتبات شاپرک برای الزامی شدن دریافت ای نماد از سوم مهرماه خبر داده است. مصطفی امیری، ضمن انتقاد به این موضوع، در توییتر نوشت:

عزیزان در بانک مرکزی آنقدر عجله دارند که حتی منتظر استفساریه‌ای که هفته‌ی پیش برای معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارسال کرده بودند هم نماندند. از دیوان عدالت اداری خواهشمندیم برای جلوگیری از قتل عام کسب و کارهای خرد، سریعا به موضوع ورود پیدا کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*