خودرو متصل

همراه اول و ایران خودرو برای ساخت خودرو متصل تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

اپراتور همراه اول و گروه خودروسازی ایران خودرو با هدف هوشمندسازی صنعت خودرو و برای ساخت خودرو متصل تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

اپراتور همراه اول و گروه خودروسازی ایران خودرو عصر روز سه‌شنبه 6 مهر 1400 در راستای تحقق اهداف کلان کشور برای هوشمندسازی صنعت خودرو و حمل و نقل تفاهم نامه همکاری مشارکت در حوزه خودرو متصل را به امضا رساندند. همچنین ایجاد بازارهای جدید برای خودروهای متصل هوشمند، افزایش کارایی، غلبه بر مشکلات زیست محیطی ناشی از مصرف انرژی، کاهش هزینه‌ها، ارائه خدمات و محصولات متنوع به عنوان اهداف مهم این تفاهم‌نامه همکاری محسوب می‌شود.

اهداف تفاهم‌نامه ساخت خودرو متصل

از سایر اهداف تفاهم‌نامه همکاری میان همراه اول و ایران خودرو می‌توان به مواردی چون توسعه فناوری‌های نوین در حوزه حمل و نقل هوشمند با محوریت خودروی متصل (Connected Car)، طراحی توسعه و توانمندسازی زیست بوم خودروی هوشمند در ایران و همکاری متقابل و هم‌افزایی در زمینه حداکثری خلق ارزش، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و تبادل داده‌ها در کلیه معابر شهری و بین شهری با هدف تبادل داده‌های خودرو با شبکه‌های اختصاصی، ایجاد کسب‌وکارهای جدید مرتبط با فناوری خودروهای متصل و توسعه خدمات دیجیتال مبتنی بر تحلیل داده و پلتفرم‌های ایجاد شده، توسعه فناوری‌های حوزه خودروی هوشمند و متصل، ایجاد زیرساخت امن، پایدار و روزآمد اشاره کرد.

گفتنی است در راستای پیاده‌سازی این اهداف موارد دیگری چون ارتباطات ماشین با ماشین، ماشین با انسان، ماشین با سیستم‌های حمل و نقل شهری و برون شهری، ماشین با تولیدکننده و همچنین ماشین با سایر اجزا نیز تحقق پیدا خواهد کرد.

حرکت به سمت اینترنت اشیا اجتناب‌ناپذیر است

مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول نیز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل اپراتور همراه اول برای اجرای پروژه‌های هوشمندسازی اشاره کرد و گفت در حال حاضر استفاده از گوشی موبایل به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است. وی افزود همچنین آمارها نشان می‌دهد ترافیک اینترنت در سال 1399  نسبت به سال 1398 حدود 80 درصد رشد پیدا کرده است. در سال جاری نیز نسبت به سال قبل شاهد رشد 50 درصدی در حوزه مصرف اینترنت هستیم.

مدیرعامل همراه اول در ادامه با اشاره به این که اتصال به عنوان بخشی از ضروریات زندگی انسان محسوب می‌شود تاکید کرد امروزه در پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول نقل و انتقال حجم بالایی از اطلاعات انجام می‌شود و به همین دلیل حرکت به سمت حوزه‌هایی چون اینترنت اشیا IOT و دنیای ابری اجتناب‌ناپذیر است.

اخوان بهابادی در ادامه گفته‌های خود عنوان کرد همراه اول بیش از 100 میلیون سیم کارت را به کاربران ایرانی عرضه کرده و حدود 60 درصد از سهم بازار اپراتوری کشور را در اختیار دارد. از این رو اگر گروه صنعتی ایران خودرو آمادگی لازم را داشته باشد، همراه اول حاضر است این پروژه را روی خودروهایی که در بازار وجود دارند پیاده‌سازی کند؛ چرا که بر این باوریم سرویس‌های کاربردی می‌بایست با سرعت بسیار زیادی در دسترس مردم قرار بگیرند.

لزوم ارتباط مستمر با مشتریان

فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو هم در این جلسه بیان کرد در حال حاضر دنیا به سوی سرویس‌های دیجیتالی حرکت می‌کند و نباید از این موضوع غافل شویم. همچنین هم‌اکنون بخش چشمگیری از درآمدهای خودروسازان از خدمات خودرویی تامین می‌شود. مقیمی با اشاره به این که بازارهای صادراتی این گروه نسبت به سال قبل رشد حدود 30 برابری را تجربه کرده است افزود طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قصد داریم موضوع خودرو متصل را از سال آینده با خودرو تارا دنده‌ای که در حال حاضر روانه بازار شده شروع کنیم و اجرای این طرح برای دنا پلاس اتوماتیک و ایران خودرو k125 نیز در برنامه قرار دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه بیان کرد این گروه خودروسازی به وزارت صنعت تعهد داد محصولاتی را تولید کند تا مردم به تولیدات خارجی نیازی نداشته باشند. از این رو به ارتباط مستمر با مشتریان نیاز داریم؛ چرا که در حال حاضر وقتی مالک اول، خودرو را به مالک دوم واگذار می‌کند، ارتباط ما با مشتری قطع می‌شود. در چنین شرایطی ارتباط ما با مشتری فقط به CRM یا فضای رسانه محدود خواهد شد. مقیمی خاطرنشان کرد مرکز تحقیقات ایران خودرو برای این که قادر باشد پروژه‌های اصلاحی را روی خودروها اعمال کند، به ارتباط مستمر با مشتریان نیاز دارد که انتظار می‌رود با پیاده‌سازی پروژه خودرو متصل این مهم نیز تحقق پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*