واردات خودرو برای جانبازان

واردات ۵ هزار خودرو برای جانبازان ؛ به نام جانباز به کام؟!

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرده است که پیگیری‌های واردات تعداد پنج هزار خودرو برای جانبازان انجام شده و به زودی وارد کشور می‌شوند.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی گفت پیگیری‌هایی انجام شده که پنج هزار خودرو برای جانبازان وارد کشور شود. وی گفت ما نسبت به دو شهرستان آبادان و خرمشهر که نماد ایثار هستند، مسئولیت داریم.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد در شهرهای آبادان و خرمشهر تعداد زیادی آزاده، جانباز، همسران و فرزندان شهید بدون شغل و مسکن وجود دارد که لازم است به وضعیت آنها رسیدگی شود. وی گفت امیدواریم مساله مسکن و اشتغال این افراد با مشارکت منطقه آزاد اروند در مدتی کوتاه رفع شود. او گفت باید تقریبا پنج هزار خودرو تحویل جانبازان شود اما نمی‌توان خودرو را از جایی غیر از مناطق آزاد وارد کرد.

لزوم واردات خودرو برای جانبازان

امیرحسین قاضی زاده هاشمی گفت واردات پنج هزار خودرو از طریق منطقه آزاد اروند یا توسط توزیع در مناطق مختلف آزاد نیازمند این است که پلاک این منطقه برای جانبازان کل کشور ایجاد شود.

او گفت واردات خودرو نیاز به مصوبه هیات وزیران دارد و نمی‌توانیم درباره آن نظر دهیم. اما می‌توان از منطقه آزاد اروند برای واردات خودرو برای جانبازان خوزستانی استفاده کرد. معاون رئیس جمهور گفت در صورتی که اجازه تردد این خودروها در کل کشور توسط دولت داده شود، بهتر است واردات تمام خودروها از یک منطقه آزاد انجام شود. وی اظهار کرد در صورت تایید دبیرخانه مناطق آزاد، بنیاد شهید قادر به مدیریت منطقه آزاد اروند است. البته یک کار کارشناسی نیاز است و باید در درازمدت انجام شود.

باید دید آیا واقعا این 5 هزار خودرو برای جانبازان وارد کشور خواهد شد یا فقط به نام جانبازان و به کام افراد دیگری خواهد بود؟ همچنین این سوال به وجود می‌آید که اگر واردات خودرو بد است و انتقال ارز باعث بروز مشکل بری کشور خواهد شد و اگر قرار است از تولید داخلی حمایت شود، پس واردات خودرو برای جانبازان چه لزومی دارد و آیا نمی‌توان خودروهای داخلی را در اختیار جانبازان عزیز کشورمان قرار داد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*