نمایشگر آیفون 13 پرو مکس جایزه بهترین صفحه نمایش موبایل را دریافت کرد

اپل که به تازگی جدیدترین سری تلفن های هوشمند خود به نام سری آیفون 13 را در چندین بازار مختلف در سراسر جهان عرضه کرده است. موفق به دریافت جایزه بهترین نمایشگر گوشی های هوشمند برای نمایشگر آیفون 13 پرو مکس شد.

در حال حاضر این تلفن جزو محبوب ترین تلفن ها به شمار می‌رود. به همین دلیل تاریخ فروش و حمل و نقل آن به اکتبر موکول نشده است. به عقیده‌ی بسیاری، دلیل محبوبیت مدل های جدید آیفون نه فقط رونمایی جذاب، بلکه بخاطر عملکرد و همچنین صفحه نمایش آن است.

نمایشگر آیفون 13 پرو مکس در صدر!

انجمن DisplayMate چندی پیش جایزه “Best Smartphone Display Award” را با بالاترین درجه عملکرد صفحه نمایش، یعنی A+ به آیفون 13 پرو مکس اعطا کرده است.

این بار نمایشگر آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس از نوع Super Retina XDR جدید با ProMotion است. استفاده از این صفحه نمایش اساسا به این معنی است که بسته به نوع محتوای نمایش داده شده در صفحه نمایش، نرخ تازه سازی صفحه بین 10 هرتز تا 120 هرتز متغیر خواهد بود.

نمایشگر آیفون 13 پرو مکس

بر اساس گزارش DisplayMate، این گوشی همچنین بالاترین میزان روشنایی را برای گوشی های هوشمند با پنل OLED ارائه می‌دهد. گفته می‌شود که حداکثر روشنایی آیفون 13 پرو مکس چیزی حدود 1000 نیت برای محتوای معمولی. و 1200 نیت برای محتوای HDR است. همچنین دارای بالاترین دقت رنگ مطلق، بالاترین نسبت کنتراست، کمترین بازتاب صفحه و موارد دیگر است.

تولید کننده‌ی این صفحه نمایش کیست‌؟

تا این لحظه تنها تولید کننده‌ی پنل های OLED LTPO به عنوان نمایشگر آیفون 13 پرو مکس، غول فناوری کره جنوبی یعنی سامسونگ است. اما اگر نگاهی به گزارش ها بیاندازیم، می‌توان انتظار داشت که LG نیز سال آینده عرضه نمایشگر های OLED LTPO را برای صفحه نمایش ها آغاز کند.

استفاده از فناوری LTPO در نمایشگر آیفون 13 پرو مکس و دیگر گوشی ها منجر به صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی می‌شود. همچنین مسئولیت خاموش و روشن کردن پیکسل‌های جداگانه بر روی صفحه نمایش را برعهده دارد. و باعث می‌شود نرخ تازه سازی 120 هرتز تاثیر قابل توجهی بر طول عمر باطری نداشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*