صداوسیما

پخش چای ریختن مرد برای زن و تنها بودن دو پسر در خانه در صداوسیما ممنوع شد

سازمان صداوسیما ممنوعیت‌های جدید و البته عجیبی را اعلام کرده است. بنابراین چای ریختن مرد برای زن و تنها بودن دو پسر در خانه ممنوع است.

سمیه سایش، مدیر گروه آموزشی روابط عمومی دانشکده خبر درباره ممنوعیت های عجیب سازمان صدا و سیما در توییتر خود نوشت در تلویزیون کشور پخش آگهی چای ریختن مرد برای زن، نمایش هر نوشیدنی قرمز، استفاده دستکش چرم برای زنان، مرغ بریانی، خوردن ساندویچ و پیتزا، پوشیدن لباس آستین کوتاه، نشان دادن مرد و زن تنها و نشان دادن دو پسر تنها در منزل ممنوعیت دارد.

دلیل اعمال ممنوعیت‌های عجیب در صداوسیما چیست؟

حال مشخص نیست این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها بر اساس چه قانون و چه منطقی اعمال می‌شوند. به نظر می‌رسد صداوسیمایی‌ها هر روز که از خواب بیدار می‌شوند تصمیم می‌گیرند سانسورها و ممنوعیت‌های جدید و خنده‌داری را به وجود بیاورند که با شنیدن آنها برق از سر آدم می‌پرد. مدتی قبل، غلامرضا کاتب، عضو وقت شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما درباره این که چه کسی خط قرمزهای موجود در سازمان صدا و سیما را تعیین می‌کند گفته بود خط قرمزهای این سازمان توسط رئیس سازمان صداوسیما مشخص می‌شوند.

سانسور کردن و اعمال محدودیت و ممنوعیت به یک عادت برای صداوسیمایی‌ها تبدیل شده و به نظر می‌رسد در پایان هر ماه به ازای هر محدودیتی که ایجاد می‌کنند، پاداش می‌گیرند. ای کاش حداقل صداوسیما با انتشار یک اطلاعیه رسمی درباره دلیل اعمال این ممنوعیت‌ها توضیح می‌داد؛ مثلا چرا تنها بودن دو پسر در خانه مشکل‌ساز است؟ یا چای ریختن مرد برای زن چه اشکالی دارد؟