پرچم کشور روسیه

روسیه یوتیوب را به فیلتر شدن در این کشور تهدید کرد

روسیه یوتیوب را به دلیل حذف کانال‌های نسخه آلمانی زبان شبکه RT در پلتفرم خود، تهدید به اعمال محدودیت دسترسی در این کشور کرد.

شبکه راشاتودی یا RT، شبکه‌ای با پشتیبانی دولت روسیه بوده و به چندین زبان مختلف در حال فعالیت است. محدودیت‌های اعمال شده بر روی کانال‌های نسخه آلمانی زبان این شبکه در پلتفرم یوتیوب سبب شد تا روسیه این شبکه اجتماعی را متهم به فعالیت ضد اجتماعی بکند و آن را به تحریم و ممنوعیت تهدید کند.

سیاست جدید یوتیوب در مورد محتوای کرونا ویروس

پلتفرم یوتیوب در این باره اظهار داشته که این کانال در حال پخش اطلاعات نادرست درباره کووید 19 یا کرونا بوده است. این پلتفرم همچنین اظهار کرده که بر طبق سیاست جدید خود، اقدام به حذف این کانال کرده است. در ادامه نیز، یوتیوب اظهار داشته که هر گونه محتوای ضد واکسیناسیون را از پلتفرم خود حذف خواهد کرد.

این موضوع سبب می‌شود تا تمام محتوای مربوط به کرونا ویروس و واکسیناسیون مورد بررسی قرار بگیرند و محتواهایی که اطلاعات نادرست پیرامون واکسیناسیون ارائه می‌کنند، از روی این پلتفرم حذف شوند.

لوگوی یوتیوب

جدال روسیه با یوتیوب و گوگل

از سوی دیگر، دولت روسیه اظهار داشته که این حرکت، اقدامی تلافی‌جویانه علیه این رسانه بوده است. همچنین، یوتیوب را به دلیل حذف کانال‌های شبکه RT، به تجاوز بی‌سابقه اطلاعات متهم کرده است. این بیانیه‌ها و اتفاقات، جرقه اختلافات جدیدی میان دولت روسیه و یک غول تکنولوژی را روشن کرده است.

تنظیم‌کننده ارتباطات دولت روسیه روسکومنادزر بیان کرده که به گوگل درخواست داده شده تا یوتیوب محدودیت‌های اعمال شده بر روی کانال‌های شبکه RT را بردارد. اگر یوتیوب با این کار موافقت نکند، پس، دولت روسیه می‌تواند به طور کامل یا تا اندازه‌ای دسترسی به یوتیوب در منطقه خود را محدود کند.

در حال حاضر، گوگل هیچ اظهار نظری در رابطه با این موضوع نکرده است. علاوه بر این، بر طبق سخنان سخنگوی کرملین، دولت روسیه هیچ تحملی در رابطه با چنین قانون شکنی‌هایی ندارد و از معیارهای دیگری برای اعمال فشار بر یوتیوب استفاده خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*