فیسبوک ریلز

قابلیت فیسبوک ریلز ارائه شد؛ کپی برداری دیگری از تیک تاک

فیسبوک تلاش می‌کند تا ویژگی‌های جذاب تیک تاک را به پلتفرم خود اضافه کند. جدیدترین قابلیت‌ اضافه شده به این شبکه اجتماعی فیسبوک ریلز – Facebook Reels نام دارد.

فیسبوک امروز قابلیت ریلز را برای کاربران عرضه کرد. با این کار میتوان گفت عطش سیری ناپذیر فیسبوک برای له کردن رقبای خود با کپی کردن ویژگی‌های جذاب آنها دیگر غیر قابل کنترل شده است.

البته ممکن است بپرسید که مگر این قابلیت برای اینستاگرام نیست؟ بله، ولی حالا شرکت مارک زاکربرگ تصمیم گرفته این قابلیت را به فیسبوک نیز اضافه کند. تیک تاک هر روز در حال محبوب‌تر شدن است و فیسبوک نیز قطعا نمی‌تواند از خیر کپی کردن این ویژگی جذاب بگذرد.

فیسبوک ریلز

فیسبوک ریلز

اگر بخواهیم کمی به گذشته نگاه کنیم پیشتر نیز قابلیت استوری از اسنپ چت کپی برداری شد و حالا کسی حتی Snapchat را یادش نمی‌آید. فیسبوک آن رقابت را از طریق اینستاگرام برد و حالا می‌خواهد همین بلا را سر تیک تاک بیاورد؛ اما ظاهرا تیک تاک حریف آسانی برای Facebook نخواهد بود.

قابلیت ریلز فیسبوک ابتدا برای کاربران سیستم‌ عامل‌های اندروید و iOS در آمریکا عرضه خواهد شد. این قابلیت شامل موسیقی، صوت، افکت‌های مختلف و موارد دیگر می شود و می توانید آن را در نیوز فید با گروه‌ها مشاهده کنید.

وقتی که در حال تماشای یک Reel هستید،‌ می‌توانید به آسانی کاربر ایجاد کننده آن را فالو کرده و یا حتی اقدام به لایک کردن، کامنت گذاشتن و اشتراک گذاری ویدیو مربوطه با دوستانتان کنید.

فیسبوک ریلز

فیسبوک در حال حاضر در حال بررسی قابلیتی است که به کاربران اینستاگرام اجازه می‌دهد ریل‌های خود را در برنامه اصلی فیسبوک به دیگران توصیه کنند. این ویژگی نشان می‌دهد که احتمالا در آینده Reels به عنوان یک ویژگی یکپارچه بین این دو برنامه ارائه خواهد شد.

همانند قابلیت ریلز اینستاگرام، به زودی تبلیغات تمام صفحه و فراگیر بین ریلز‌ها نمایش داده خواهند شد تا «به کسب‌ و کار‌های کوچک و برند‌ها کمک کند از طریق روش‌های جالب با مخاطبان جدید ارتباط برقرار کنند».

از دیگر ویژگی‌های Facebook Reels می‌توان به افکت‌های واقعیت افزوده، تایمر، شمارش معکوس، افزایش یا کاهش سرعت ضبط ویدیو،‌ وصل کردن چندین کلیپ به یکدیگر و ارائه به عنوان یک Reel واحد و قابلیت استفاده از صدا (صدای خودتان یا موسیقی‌های موجود در فیسبوک) اشاره کرد.

فیسبوک ریلز

فیسبوک ریلز به صورت پیش فرض برای تمامی کاربران بالای ۱۸ سال به صورت عمومی نمایش داده می‌شود؛ اما شما می‌توانید مخاطبان خود را هر زمان که خواستید از بین گزینه‌های عمومی، دوستان و دوستان به جز افراد مشخص تغییر دهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*