گوشی Fairphone 4

گوشی Fairphone 4 با تراشه اسنپدراگون 750G و طراحی ماژولار معرفی شد

گوشی Fairphone 4 رونمایی شد. فرفون 4 به تراشه اسنپدراگون 750G، دوربین دوگانه و صفحه نمایش ۶.۳ اینچی LCD مجهز شده‌ است و از طراحی ماژولار نیز بهره می‌برد.

جدیدترین گوشی کمپانی هلندی Fairphone با پشتیبانی از شبکه 5G، دوربین دوگانه ۴۸ مگاپیکسلی و امتیاز تعمیرپذیری ۹.۲ از ۱۰ از معیار تعمیرپذیری فرانسه معرفی شد. گوشی ماژولار Fairphone 4 نیز همانند دیگر گوشی‌های این شرکت کاملا با رعایت اصول اخلاقی ساخته شده است و در آن شاهد استفاده از مواد قابل بازیافت، طلا خریداری شده از معاملات مشروع و کبالت و لیتیوم استخراج شده بدون بیگاری کشیدن از کارگران هستیم.

مشخصات و ویژگی‌های گوشی Fairphone 4

تعمیر این گوشی نسبتا ساده است و حتی اگر مشکلی پیش بیاید هم می‌توانید قطعات یدکی را به راحتی از شرکت سازنده خریداری کنید. به عنوان مثال یک باتری جدید ۲۹.۹۵ یورو قیمت دارد، دوربین دوگانه پشت گوشی ۷۹.۹۵ یورو فروخته می‌‌شود و دوربین سلفی نیز ۲۹.۹۵ یورو هزینه خواهد داشت.

گوشی Fairphone 4

فرفون وعده ارائه دو آپدیت مهم اندروید و پشتیبانی نرم افزاری تا پایان سال 2025 را داده است. گوشی ماژولار Fairphone 4 همچنین توانسته گواهی IP54 را برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار و همچنین تاییدیه استاندارد نظامی MIL810G را برای استحکام بالا در صورت افتادن به دست آورد.

در بدنه جلویی این گوشی یک نمایشگر ۶.۳ اینچی LCD با رزولوشن +FHD و لایه محافظ گوریلا گلس ۵ قرار گرفته است. در ناچ قطره طور فرفون 4 یک دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی دیده می‌شود و در کنار بدنه نیز حسگر اثر انگشت تعبیه شده است.

در بدنه پشتی دستگاه حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز به OIS و دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی قرار دارد. بریدگی سوم هم میزبان حسگر‌های رنگ، ToF و فوکوس خودکار است. گوشی Fairphone 4 در دو پیکربندی مختلف با ۶ یا ۸ گیگ رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی عرضه می‌شود. کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از کارت حافظه میکرو اس‌دی این میزان را افزایش دهند.

شرکت هلندی تصمیم گرفته در بخش نرم افزاری از اندروید 11 خام استفاده کند. انرژی این گوشی از یک باتری ۳۹۰۵ میلی‌آمپری تامین می‌شود که از حداکثر سرعت شارژ ۲۰ وات پشتیبانی می‌کند. Fairphone 4 برای جلوگیری از اضافه شدن زباله‌های الکترونیکی بدون آداپتور یا کابل شارژ عرضه شده است. این گوشی همچنین ۵ سال وارانتی دارد.

همچنین خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هم نیست؛ زیرا این شرکت حالا ایرفون‌های بی سیم خود را با قیمت ۹۹.۹۵ یورو ارائه می‌دهد.

قیمت و زمان عرضه

مدل پایه این گوشی با قیمت ۵۷۹ یورو عرضه خواهد شد و نسخه 8/256 گیگابایتی آن نیز ۶۴۹ یورو قیمت خواهد داشت. کاربران می‌توانند از بین رنگ‌های خاکستری، سبز و سبز لکه‌دار یکی را انتخاب کنند. البته رنگ آخر فقط مختص مدل 8/256 گیگابایتی خواهد بود. گوشی Fairphone 4 از ۳ آبان ماه در اروپا عرضه خواهد شد.