سریال Invasion

هرآنچه از سریال Invasion گلشیفته فراهانی می‌دانیم

پخش سریال Invasion گلشیفته فراهانی‌ از سه هفته‌ی دیگر آغاز می‌شود و در این مقاله می‌توانید تمامی اطلاعات منتشر شده از آن را مطالعه کنید.

تا اینجا، جزئیات و اطلاعات نسبتا جامعی از سریال Invasion گلشیفته فراهانی‌ در دسترس قرار گرفته که آن‌ها را در این مقاله جمع‌آوری کرده‌ایم.

موجودات فضایی یک بار دیگر تصمیم گرفته‌اند تا به کره زمین حمله کنند! سریال تهاجم سرویس اپل تی وی پلاس، داستان این حمله‌ی بی‌رحمانه را از دیدگاه چند شخصیت‌های روایت می‌کند و ماجراهای آن در کشورهای ایالات متحده، انگلستان، ژاپن و افغانستان رخ می‌دهد. این سریال در رابطه با تاثیراتی است که حمله بیگانگان بر روی زندگی شخصیت‌ها و به طور کلی انسان‌ها دارد.

سریال Invasion

این سریال علمی تخیلی را سایمون کینبرگ (Simon Kinberg) نوشته و ساخته است که بیشتر برای مجموعه مردان ایکس (X-Men) شناخته می‌شود. پخش فصل اول سریال از یک ماه دیگر آغاز می‌شود و به گفته‌ی اپل، سه قسمت ابتدایی به صورت هم‌زمان در اختیار طرفداران قرار می‌گیرد و باقی اپیزودها به صورت هفتگی منتشر خواهند شد.

نقش اصلی سریال را سم نیل (Sam Neill) را بازی می‌کند و در کنار او ستارگان دیگری هم حضور دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا تمامی اخبار و اطلاعات منتشر شده از این سریال را مطالعه کنید.

تاریخ پخش سریال Invasion گلیشفته فراهانی

سریال Invasion

این سریال مورد انتظار، پخش خود را از تاریخ 22 اکتبر (30 مهر) آغاز می‌کند. همان طور که بالاتر هم اشاره شد، سه قسمت اول به طور هم‌زمان در دسترس قرار می‌گیرند اما برای تماشای هفت قسمت بعدی، باید به صورت هفتگی منتظر پخش آن‌ها باشید.

تریلر سریال

تریلر رسمی سریال که حدودا دو دقیقه و سی ثانیه است، مدتی قبل عرضه شد و سکانس‌های جذابی از این سریال را نشان می‌دهد. اپل برای ساخت سریال Invasion هزینه‌ی زیادی کرده و این تریلر به خوبی نشان می‌دهد که با یک مجموعه‌ی معمولی رو به رو نیستیم.

در این ویدیو صدای سم نیل را به عنوان راوی می‌توانید بشنوید که می‌گوید «هر کسی بر روی کره زمین، هدفی دارد»، سپس صدای یک کودک شنیده می‌شود که می‌گوید «بیدار شو، هیولا!». علاوه بر این‌ها، می‌توانید نشانه‌های حضور موجودات فضایی را ببینید و صدای رئیس جمهور ایالات متحده را بشنوید که در رابطه با «مرتبط بودن اتفاقات» صحبت می‌کند. از لینک زیر می‌توانید به تریلر مذکور دسترسی پیدا کنید.

تیم بازیگران

سریال Invasion

بازیگر مشهور نیوزلندی، سم نیل در نقش کلانتر جان بل تایسن (John Bell Tyson) بازی می‌کند؛ پلیسی که در آستانه‌ی بازنشستگی قرار دارد و به مزرعه‌ی قدیمی‌اش بازگشته تا سال‌های آخر عمرش را به کشاورزی بپردازد. جزئیات بیشتری از این شخصیت در دست نیست اما او کسی است که بخش آمریکای سریال پیرامون او جریان خواهد داشت.

سم نیل یکی از چهره‌های شناخته شده‌ی هالیوودی است که فیلم‌هایی همچون شکار برای اکتبر سرخ (The Hunt for Red October)، پیانو، پارک ژوراسیک و سریال‌هایی همچون تئودورها و پیکی بلایندرز را در کارنامه دارد.

سریال Invasion

گلشیفته فراهانی هم که در آثار هالیوودی شاخصی همچون استخراج (Extraction)، دزدان دریایی کارائیب: مردگان حکایت نمی‌کنند (Dead Men Tell No Tales)، خروج: خدایان و پادشاهان (Exodus: Gods and Kings) و یک مشت دروغ (Body of Lies) به ایفای نقش پرداخته، برای اولین بار به دنیای سریال‌های تلوزیونی قدم گذاشته و خوشخبتانه سریالی را انتخاب کرده که احتمالا مورد توجه قرار می‌گیرد و فصل‌های بیشتری از آن در راه خواهد بود. هنوز جزئیاتی از شخصیت فراهانی در این سریال منتشر نشده اما به نظر می‌رسد که داستانِ پیرامون او در کشور انگلیس رخ دهد.

سریال Invasion

شمیر اندرسون (Shamier Anderson) که در فیلم مسافر قاچاق (Stowaway) و سریال وینونا ارپ (Wynonna Earp) درخشیده و قرار است در فیلم جان ویک 4 هم بازی کند، نقش یک سرباز آمریکایی در افغانستان را بازی می‌کند.

سریال Invasion

و در نهایت، کوتسونا شیئوری (Shioli Kutsuna)، بازیگر ژاپنی را داریم که ماجراهای پیرامون او، در ژاپن اتفاق می‌افتد. هنوز مشخص نیست که آیا این شخصیت‌ها در ادامه با یکدیگر مرتبط می‌شوند یا خیر.

چه کسانی در پشت دوربین حضور دارند؟

سایمون کینبرگ چهره‌ی اصلی تیم سازندگان است که تاکنون دو نامزدی امی هم بدست آورده است. در کنار او، تهیه کنندگانی همچون دیویل ویل (David Weil) و جیکوب وربرگن (Jakob Verbruggen) هم حضور دارند که وربرگن کارگردانی چند اپیزود را نیز برعهده داشته است.

از دیگر تهیه کنندگان اجرایی مجموعه می‌توان به آدری چن (Audrey Chon)، امی کافمن (Amy Kaufman)، الیزا الیس (Elisa Ellis) و اندرو بالدوین (Andrew Baldwin) اشاره کرد که بالدوین به عنوان نویسنده نیز فعالیت می‌کند. به طور کلی، تیم سازنده سریال بسیار باتجربه است و تاکنون آثار سینمایی و تلوزیونی موفقی را ارائه داده‌اند.

حواشی توسعه‌ی سریال

فیلمبرداری سریال Invasion از ماه مارس 2020 آغاز شد اما به شیوع کرونا ویروس برخورد کرد و چندین بار به تعویق افتاد.

با فراگیر شدن کووید-19، محدودیت‌های جهانی آغاز شد و تیم سازنده به اجبار، ساخت اثر را متوقف کرد. از آنجایی که سریال در چند نقطه‌ی مختلف جهان اتفاق می‌افتد، شرایط برای سازندگان حتی سخت‌تر هم شد و این بدین معنا بود که پخش سریال نیز به تاخیر خواهد افتاد. برنامه‌ریزی اولیه سازندگان این بود که سریال را در چهار قاره‌ی مختلف بسازند (ایالات متحده، انگلستان، ژاپن و مراکش).

سریال Invasion

توسعه‌ی سریال با یک تاخیر تقریبا 5 ماهه، از ماه اوت 2020 در شهر منچستر از سر گرفته شد اما کرونا ویروس به طور کلی در ساخت این مجموعه تاثیر گذاشت و باید دید آیا در کیفیت نهایی سریال نیز تاثیری گذاشته یا خیر.

البته تهاجم تنها سریالی نبوده که تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفته است؛ بسیاری از مجموعه‌های دو سال اخیر همانند گاسیپ گرل (Gossip Girl) سرویس اچ‌بی‌او مکس، سرگذشت ندیمه (The Handmaid’s Tale) سرویس هولو، گریس و فرانکی (Grace & Frankie) سرویس نتفلیکس در کنار بسیاری از آثار دیگر، با تاخیرهای فراوان رو به رو شدند.

بسیاری از سریال‌های مورد انتظار سرویس اپل تی وی پلاس همانند برنامه صبحگاهی (The Morning Show)، دیدن (See)، بنیاد (Foundation)، خدمتکار (Servant)، برای بشریت (For All Mankind)، داستان لیزی (Lisey’s Story) و جستجوی افسانه‌ای (Mythic Quest) نیز به تعویق افتادند. با این تفاصیل، پخش تهاجم در سال جاری میلادی اتفاق خوشایندی است زیرا پیش بینی می‌شد که شاید تا قبل از سال 2022 پخش نشود.

سریال Invasion

داستان

جزئیات داستانی تهاجم اگرچه مشخص نیست اما می‌دانیم که حمله موجودات فضایی را از دیدگاه انسان‌های مختلف در اقصی نقاط جهان روایت می‌کند. اینکه انگیزه‌ی بیگانگان از این حمله چیست و آیا ارتباط ویژه‌ای با شخصیت‌های اصلی دارند را باید ماند و دید.

اپل در توصیف سریال گفته است:

تهاجم یک سریال درام علمی تخیلیِ شخصیت‌محور است که داستان یک حمله‌ی فضایی را از دید شخصیت‌های مختلف جهان روایت می‌کند.

گروهی از فضانوردان و دانشمندان ژاپنی، یک پلیس آمریکایی، یک سرباز اعزام شده به افغانستان تا اینجا تایید شده‌اند. می‌توان انتظار داشت که در ادامه شخصیت‌های تازه‌ای از دیگر بخش‌های جهان نیز به سریال اضافه شوند (در فصل دوم).

سریال Invasion

از دیگر جزئیات فاش شده می‌توان به بخشی از تریلر اشاره کرد که در رابطه با «گزارش‌های تایید نشده از حملات هماهنگ» است و همچنین می‌توانید ببینید که آسیب زیادی به بعضی از شهرها و سفینه‌های فضایی وارد شده است. با این تفاصیل، می‌توان گفت که اولین ارتباط انسان‌ها با موجودات فضایی، چندان صلح آمیز به نظر نمی‌رسد و آن‌ها برای دوستی به کره‌ی زمین قدم نگذاشته‌اند.

علاوه بر این‌ها، گفته می‌شود که سریال به مضامین معنوی نیز می‌پردازد و در رابطه با اعتقادهای مذهبی هم هست که این مسئله هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.

در چند دهه‌ی اخیر، سریال‌های زیادی پیرامون موجودات فضایی ساخته شده‌اند، از وی (V) در دهه 80 میلادی تا جنگ دنیاها (War of the Worlds) از سرویس دیزنی پلاس. باید دید سریال Invasion در این میان به جایگاهی می‌رسد و آیا می‌تواند در کنار علاقه‌مندان به آثار فضایی و علمی تخیلی، مخاطبان عام را هم جذب کند یا خیر.

اپل تی وی پلاس

شما می‌توانید به این سریال به صورت رایگان دسترسی پیدا کنید اما اگر از معدود کسانی هستید که می‌خواهند اشتراک سرویس اپل تی وی پلاس را تهیه کنند، این سرویس در 7 روز اول رایگان است و پس از آن، به صورت ماهیانه باید 4.99 دلار برای آن پرداخته کنید.

سریال Invasion

هزینه‌ی خریداری کردن این سرویس در کشور انگلستان هم 4.99 پوند است و البته 7 روز ابتدایی رایگان خواهد بود. در ضمن اگر بعضی از محصولات اپل را خریداری کنید (از سایت آن باید ببینید چه محصولاتی واجد شرایط هستند)، به صورت رایگان، یک سال اشتراک سرویس اپل تی وی پلاس را دریافت می‌کنید.

بودجه

سرویس‌های استریم این روزها در اوج محبوبیت قرار دارند و رقابت بزرگی میان آن‌ها شکل گرفته است. در حالی که سرویس نتفلیکس در سال‌های اخیر توانسته بود این بخش را به تسخیر خود در بیاورد اما حالا غول‌های دیگری همانند اپل تی وی پلاس، دیزنی پلاس و اچ‌بی‌او مکس نیز وارد میدان شده‌اند. دیگر تماشای سریال‌ها تنها به شبکه‌های کابلی و ماهواره‌ای محدود نیست و برای این آثار، بودجه‌های نجومی در نظر گرفته می‌شود.

وقتی به بحث کیفیت می‌رسیم، شرکت اپل حاضر است تا آنجا که می‌تواند پول خرج کند و اهمیتی ندارد که پروژه‌های آن‌ها تا چه اندازه گران‌قیمت از کار در می‌آیند. آن‌ها یک بودجه‌ی 6 میلیارد دلاری برای توسعه‌ی ‌سریال‌ها و فیلم‌های مختلف این سرویس در نظر گرفته‌اند، در نتیجه نباید از آمارهای منتشر شده پیرامون مجموعه‌های آن‌ها متعجب شوید.

سریال Invasion

گفته می‌شود که اپل برای ساخت 10 قسمت اول سریال Invasion، نزدیک به 200 میلیون دلار هزینه کرده است که آن را به یکی از پرهزینه‌ترین مجموعه‌های تاریخ تبدیل می‌کند. برای مقایسه، هزینه‌ی ساخت هر کدام از قسمت‌های فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones)، حدود 15 میلیون دلار بود. اپل تا پیش از این، برای ساخت هر قسمت از سریال‌های برنامه صبحگاهی و دیدن نیز 15 میلیون دلار خرج کرده بود.

چه انتظاراتی از سریال Invasion داریم؟

برای دسترسی به اطلاعات بیشتر باید تا پخش سریال Invasion منتظر بمانیم اما با توجه به تریلر، اخبار و شایعات منتشر شده، به چند تئوری مختلف می‌رسیم که در این بخش پایانی به آن‌ها می‌پردازیم.

1- گفته می‌شود که این سریال با الهام از رمان جنگ دنیاها، نوشته‌ی اچ. جی. ولز (H.G. Wells) ساخته شده است و اگر چنین باشد، اتفاق خوبی است. جنگ دنیاها یکی از مشهورترین و نخستین رمان‌هایی است که پیرامون حمله‌ی موجودات فضایی به کره زمین جریان دارد و تاکنون چندین اقتباس مختلف از آن ساخته شده است، از جمله نسخه‌ی سال 2005 به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و بازی تام کروز.

همچنین با توجه نشانه‌هایی که در تریلر مشاهده کردیم، به نظر می‌رسد که سازندگان از فیلم نشانه‌ها (Signs) به کارگردانی ام. نایت شیامالان (M. Night Shyamalan) نیز الهام گرفته‌اند که آن هم داستان یک حمله‌ی فضایی را از دیدگاه یک خانواده در حومه‌ی شهر روایت می‌کند.

سریال Invasion

2- به جز یک نگاه جزئی به سفینه‌ای که «شاید» متعلق به موجودات فضایی باشد، ما در هیچ کدام از لحظات تریلر نمی‌بینیم که بیگانگان به کره‌ی زمین حمله کرده‌اند. این تکنیک را استیون اسپیلبرگ در فیلم برخورد نزدیک از نوع سوم (Close Encounters of the Third Kind) استفاده کرده بود، یعنی در اکثر دقایق فیلم هرگز شخصیت‌های فضایی را مشاهده نمی‌کردیم و این مسئله باعث افزایش تعلیق شده بود. آیا سریال تهاجم از چنین رویکردی بهره می‌برد و موجودات فضایی را به شکلی مرموز به تصویر می‌کشد؟

3- نام سریال و شعار تبلیغاتی آن (به انسانیت خود پایبند باشید)، یادآور فیلم کلاسیکِ هجوم ربایندگان جسم (Invasion of the Body Snatchers) است که نسخه‌ی بازسازی آن در سال 2007 با نام تهاجم عرضه شد (با بازی دنیل کریگ و نیکول کیدمن). در نسخه‌ی اصلی، موجودات فضایی قادر هستند تا خودشان را به شکل انسان‌ها در بیاورند و در نسخه‌ی بازسازی، دی‌ان‌ای موجودات فضایی باعث می‌شود تا انسان‌ها دچار تغییر شوند.

با توجه به شعار «به انسانیت خود پایبند باشید»، می‌توان انتظار داشت که اِلمان‌های مشابه‌ای در این سریال نیز وجود داشته باشد، یعنی موجودات فضایی بتوانند خودشان را جایگزین بعضی انسان‌ها کنند یا آن‌ها را به شکلی تسخیر کنند که دیگر رفتارهای انسانی نداشته باشند.

سه قسمت اول این سریال در تاریخ 30 مهر پخش می‌شود و باید دید تا چه اندازه موفق خواهد بود.

آیا منتظر سریال Invasion گلشیفته فراهانی هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*