فروش لپ تاپ هواوی میت بوک ۱۶

فروش لپ تاپ هواوی میت بوک ۱۶ آغاز شد؛ یک اولترابوک زیبا با نمایشگر لمسی

فروش لپ تاپ هواوی میت بوک ۱۶ در اروپا آغاز شد. Huawei MateBook 16 یک اولترابوک با پردازنده‌های AMD Ryzen، قیمت هزار دلاری و ظاهری زیبا است.

امروز اولین لپ تاپ ۱۶ اینچی هواوی با نسبت تصویر ۳ به ۲ برای ورود به بازارهای جهانی معرفی شد که به شما فضای کار عمودی بیشتری را در مقایسه با نمایشگرهای استاندارد ۱۶ به ۹ می‌دهد. البته این لپ تاپ چندی پیش در چین معرفی شده بود، اما حالا آغاز فروش لپ تاپ هواوی میت بوک ۱۶ در بازار اروپا اعلام شده است.

با لپ تاپ هواوی میت بوک ۱۶ آشنا شوید

یک نمایشگر ۱۶ اینچی لمسی

لپ تاپ هواوی میت بوک ۱۶ از یک نمایشگر IPS LCD با رزولوشن ۲۵۲۰ در ۱۶۸۰ پیکسل (تراکم پیکسلی 189ppi) استفاده می‌کند. این پنل نسبت کنتراست ۱۵۰۰ به ۱ و اوج روشنایی ۳۰۰ نیت با پشتیبانی از DC dimming را ارائه می‌کند. این پنل همچنین از استاندارد HDR پشتیبانی می‌کند و ۱۰۰ درصد فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. ضمن اینکه در کارخانه به بهترین شکل کالیبره شده تا متوسط deltaE = 1 را به دست بیاورد. داستان وقتی هیجان انگیز می‌شود بدانید که این نمایشگر لمسی بوده و از پوشش مخصوصی استفاده می‌کند که جلوی به جا ماندن اثر انگشت را می‌گیرد.

فروش لپ تاپ هواوی میت بوک ۱۶

شما می‌توانید بین دو پردازنده Ryzen 5 5600H و Ryzen 7 5800H یکی را انتخاب کنید. این دو ۶ و ۸ هسته‌ای با ۱۲ و ۱۶ هسته مجازی هستند و از یک پردازشگر گرافیکی VEGA بهره می‌برند. TDP استاندارد در این دو ۳۵ وات است، اگر چه با دکمه‌های Fn + P روی کیبورد می‌توانید حالت Performance را فعال کنید که TDP را به ۵۴ وات افزایش می‌دهد.

لپ تاپ Huawei Matebook 16

دو عدد فن خنک کننده بال کوسه‌ای ۷۵ میلی‌متری، دو لوله حرارتی ضخیم و یک هیت سینک مسی دمای زیر قاب لپ تاپ را پایین نگه می‌دارند. هر دو پردازنده Ryzen با ۱۶ گیگابایت رم DDR4 دو کانال و ۵۱۲ گیگابایت حافظه NVMe SSD همراه هستند.

عمر باتری ۱۲ ساعت و نیمی

لپ تاپ هواوی میت بوک ۱۶ انرژی خودش را از یک باتری ۸۴ وات ساعتی می‌گیرد که می‌تواند تا ۱۲ ساعت و نیم بدون وقفه به پخش ویدیو بپردازد. همراه این اولترابوک هم سازنده یک شارژر پرسرعت ۱۳۵ وات را عرضه کرده است که برای استفاده ۳ ساعت و نیمه از لپ تاپ، فقط به ۱۵ دقیقه شارژ نیاز دارد. این شارژر از USB تایپ C استفاده می‌کند؛ بنابراین می‌توانید گوشی‌های هواوی که از SuperCharge پشتیبانی می‌کنند را هم با این آداپتور، شارژ کنید.

فروش لپ تاپ هواوی میت بوک ۱۶

دو پورت USB-C در یک طرف لپ تاپ ۱۶ اینچی هواوی قرار گرفته است که یک پورت HDMI فول سایز و یک جک ۳.۵ میلی‌متری ترکیبی هدفون/ میکروفون در کنار آن تعبیه شده‌اند. دو پورت USB-A 3.2 Gen1 هم در طرف دیگر لپ تاپ قرار دارند. هواوی از اسپیکر استریو (۲ اسپیک ۲ وات) در دو طرف این لپ تاپ استفاده کرده و دو میکروفون داخلی هم در اینجا حضور دارند که می‌توانند جلوی سر و صدای اضافی هنگام مکالمات ویدیویی با لپ تاپ را بگیرند.

فروش لپ تاپ هواوی میت بوک ۱۶

کلیدهای عددی Numpad روی صفحه کلید این لپ تاپ وجود ندارد. در عوض یک تاچ پد بزرگ که یک شیشه مات وظیفه محافظت از آن را دارد، در زیر صفحه کلید دیده می‌شود. ضخامت کلی اولترابوک هواوی ۱۷.۸ میلی‌متر و وزن آن هم ۱.۹۹ کیلوگرم است. قسمت بیرونی آن به رنگ خاکستری فضایی درآمده و احساس خوبی که لمس بدنه آن به شما می‌دهد، به خاطر سندبلاست شدن این لپ تاپ است.

لپ تاپ Huawei Matebook 16

در اتصالات بی‌سیم هم Huawei MateBook 16 غنی است و وای فای ۶ (ax) را به همراه بلوتوث ۵.۱ ارائه می‌کند. یک حسگر اثر انگشت نیز در زیر کلید پاور تعبیه شده که می‌تواند به شما اجازه دهد بدون وارد کردن رمزعبور خود، وارد ویندوز شوید.

امکان اتصال گوشی و تبلت به MateBook 16

یکی از امکانات جذاب لپ تاپ هواوی میت بوک ۱۶ ، PC-Smartphone Collaboration نام دارد که به شما اجازه می‌دهد گوشی خود را به این دیوایس وصل کنید و تا حداکثر سه اپلیکیشن موبایلتان را روی صفحه لپ تاپ به نمایش درآورید. جذاب اینجاست که می‌توانید حتی با ماوس و کیبورد آن اپلیکیشن‌ها را کنترل کنید، اسناد ذخیره شده در گوشی خود را ویرایش کنید و یا بین اپلیکیشن‌ها و کامپیوتر خود با درگ و دراپ، فایل جابجا کنید.

تبلت شما هم از طریق Wi-Fi یا یک کابل USB می‌تواند به این لپ تاپ وصل شود و امکانات بیشتری را در اختیارتان بگذارد. اولین گزینه Collaboration است که در بالا آن را توضیح دادیم. دومین قابلیت، امکان استفاده از تبلت به عنوان نمایشگر ثانویه لپ تاپ است. بستگی دارد بخواهید همان چیزی که روی مانیتور لپ تاپ نشان داده می‌شود در نمایشگر تبلت نمایش داده شود، یا آن که نمایشگر تبلت خود را به یک نمایشگر کاملاً مستقل تبدیل کنید و سیستم خود را به یک کامپیوتر دو نمایشگره تبدیل کنید. اگر هم یک مانیتور Huawei MateView داشته باشید، می‌توانید بدون سیم یا با سیم آن را به لپ تاپ هواوی متصل کنید.

قیمت لپ تاپ هواوی میت بوک ۱۶

لپ تاپ MateBook 16 هواوی به زودی وارد بازار می‌شود. البته تاریخ دقیقی برای آن اعلام نشده است. به هر ترتیب قیمت نسخه مجهز به پردازنده Ryzen 5 5600H آن ۱،۱۰۰ یورو و نسخه قوی‌تر مجهز به پردازنده Ryzen 7 5800H نیز ۱،۲۰۰ یورو قیمت خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*