کوییک کم خرج‌تر است یا پژو 206 تیپ دو؟

کوییک کم خرج تر است یا پژو 206 تیپ دو؟

اگر قصد دارید یکی از دو خودروی کوییک و یا پژو 206 تیپ دو را خریداری کنید و نمی‌دانید کدام کم خرج تر است، این پست را بخوانید.

سایپا کوییک در حال حاضر به یکی از پرطرفدارترین خودروهای بازار و همچنین اصلی‌ترین رقبای پژو 206 تیپ دو تبدیل شده است. طوری که بسیاری از طرفداران 206 هم حالا مشتاق خرید این خودرو شده‌اند. دلیل اصلی این که کوییک طرفداران زیادی برای خودش پیدا کرده، پایین بودن قیمت لوازم یدکی و قطعات این خودرو است.

این در حالی است که همچنان بسیاری از طرفداران پژو 206 معتقدند برند پژو چند پله بالاتر از برند کوییک است و مقایسه این دو اتومبیل با هم اصلا کار درستی نیست. با تمام این اوصاف مقایسه این دو خودرو با یکدیگر همیشه اتفاق می‌افتد. در این بین یکی از نکات عجیب این است که سایپا کوییک حتی در برخی موارد از رقیب اصیل خود پیشی می‌گیرد.

ما در این مقاله دو خودرو کوییک و پژو 206 تیپ دو را از نظر هزینه نگهداری و تعمیر قطعات با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد تا مشخص شود خرید کدام یک از این دو خودرو از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر است.

قیمت سایپا کوییک نسبت به 206 تیپ 2 پایین‌تر است

نسخه فول آپشن سایپا کوییک یعنی کوییک اتومات پلاس هم‌اکنون در بازار خودرو با قیمت 230 میلیون تومان به فروش می‌رسد، این در صورتی است که پژو 206 تیپ دو مدل 1400 در حال حاضر 240 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. در صورتی که به دنبال خرید خودروهای کراس هستید به شما کوییک آر را پیشنهاد می‌کنیم که 170 میلیون تومان قیمت دارد،‌ برای خرید سایپا کوییک دنده‌ای نیز باید حاضر به پرداخت قیمتی در همین حدود شوید.

مقایسه کوییک و پژو 206 تیپ دو از نظر شتاب و کیفیت سواری

کوییک از نظر کیفت سواری و همچنین شتاب ثانویه نسبت به پژو 206 تیپ دو یک سر و گردن بالاتر است،‌ علاوه بر این گروه خودروسازی سایپا این اتومبیل را به آپشن‌های بیشتری نیز مجهز کرده است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به تنظیم الکتریکی ارتفاع چراغ، دماسنج، سنسور دنده عقب، دو عدد ایربگ، صندلی‌های تاشو برقی،‌ رینگ آلومینیومی، بلوتوث، آینه برقی و تهویه دیجیتالی اشاره کرد. جدا از این مسائل خریداران سایپا کوییک برای تأمین لوازم یدکی و قطعات مورد نیاز خودرو خود مجبور به پرداخت هزینه کمتری نسبت مالکان 206 تیپ 2 می‌شوند.

یکی دیگر از مزیت‌های سایپا کوییک این است که قطعات کوییک عمر بیشتری نسبت به قطعات 206 تیپ 2 دارند. برای مقایسه قطعات این دو خودرو با لوازم مصرفی آغاز خواهیم کرد که در هر صورت ناچار به تعویض ادواری آن‌ها می‌شوید.

قیمت شمع کوییک بیشتر است یا 206 تیپ 2

باکیفیت‌ترین شمع پژو 206 در حال حاضر 200 هزار تومان قیمت دارد، اما دارندگان کوییک می‌توانند با پرداخت 160 هزار تومان شمع خودرو خود را عوض کنند. از آنجایی که این دو رقیب بیشتر برای رفت و آمد در شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند، معمولا رانندگان آن‌ها مدام ترمز می‌گیرند و به همین دلیل دارندگان آن‌ها باید جایگزینی لنت ترمز اتومبیل خود را سریع‌تر از موعد مقرر که هر 50 هزار کیلومتر است انجام دهند. مالکان سایپا کوییک برای خرید باکیفیت‌ترین لنت جلوی اتومبیل خود باید 160 هزار تومان هزینه کنند،‌ در حالی که لنت جلو 206 تیپ دو هم‌اکنون در بازار با قیمت 180 هزار تومان به فروش می‌رسد.

کوییک کم خرج‌تر است یا پژو 206 تیپ دو؟

تسمه تایم کدام یک از دو رقیب گران‌تر است

پژو 206 تیپ 2 معمولا زود به زود تسمه تایم پاره می‌کند که تعویض آن نیازمند هزینه 300 هزار تومانی است، اما مالکان کوییک با پرداخت 200 تا 260 هزار تومان می‌توان تسمه تایم اتومبیل خود را تعویض کنند.

مقایسه دو رقیب از نظر ECU

از زمانی که پژو 206 روانه بازار خودرو کشور شد همواره با مشکل برق همراه بود و مالکان این خودرو برای حل این مشکل وادار به پرداخت هزینه‌های زیادی می‌شدند؛ همچنان نیز این مشکل 206 پابرجا باقی مانده است. مثلا تعویض کامپیوتر ECU این خودرو به صورت کلی، نیازمند پرداخت هزینه‌ای در حدود 2.8 تا 3.7 میلیون تومان است،‌ همچنین این قطعه از 206 در بازار بسیار کمیاب است. این در صورتی است که با پرداخت 3.5 میلیون تومان می‌توان ECU کوییک را خریداری کرد. علاوه بر این، کوئل این اتومبیل نیز در حال حاضر با قیمت 160 تا 220 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

مقایسه جلوبندی

به مشکل خوردن جلوبندی سایپا کوییک و پژو 206 از آنجایی که تحمل وزن این دو اتومبیل به دلیل هاچ بک بودن کم است، اتفاق شایعی محسوب می‌شود.  مالکان کوییک می‌توانند جلوبندی اتومبیل خود را با پرداخت مبلغی در حدود 600 تا 850 هزار تومان تعویض کنند؛ اما مالکان 206 برای انجام این کار باید 1.6 میلیون تومان کنار بگذارند.