سند خودرو

زور سردفتران در دعوای سند خودرو بیشتر بود؛ برگ سبز کافی نیست!

دعوای سند خودرو همچنان ادامه دارد، اما به نظر می‌رسد زور سردفتران در این ماجرا بیشتر بوده و با پشتیبانی مجلس اعلام شده که برگ سبز خودرو کافی نیست.

بارها اختلاف نظرهایی بین پلیس راهور، دادستانی کل کشور و کانون سردفتران اسناد وجود داشت مبنی بر این که برگ سبز خودرو که توسط نیروی انتظامی صادر می‌شود کافی است یا نقل و انتقال سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی نیز باید انجام شود. پلیس راهور و حتی دادستانی کل کشور گفته بودند که برگ سبز خودرو کافی است و نیازی به نقل و انتقال سند در دفاتر اسناد نخواهد بود، اما اکنون به نظر می‌رسد زور سردفتران در این دعوا چربیده و با حمایت و پشتیبانی مجلس، آنها پیروز این ماجرا شده‌اند تا نقل و انتقال سند خودرو را نیز الزامی بدانند.

دادستان کل کشور مدتی پیش اعلام کرده بود الزام به ثبت نقل و انتقال سند در دفاتر اسناد تخلف محسوب می‌شود، اما قوه قضاییه در نهایت از مجلس درخواست کرد که نظر تفسیری خود را از قانون محل بحث اظهار کند. حالا سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس نظر خود را در این باره بیان کرده که بر اساس آن حق به سردفتران اسناد داده شده و نقل و انتقال سند در دفاتر نیز لازم دانسته شده است.

وظیفه نقل و انتقال سند خودرو با دفاتر اسناد رسمی است

سید کاظم دلخوش اباتری، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در این باره به واضح بودن ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی تاکید کرد و گفت:

ما اعتقاد داریم که قانون ابهام ندارد و قانون‌گذار وظیفه نیروی انتظامی در دادن برگ سبز را مشخص کرده و وظیفه دفاتر اسناد رسمی نیز مشخص شده است. در ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی آمده بررسی اصالت وسیله نقلیه، هویت مالک، پرداخت جریمه و دیون معوق و تعویض پلاک را نیروی انتظامی انجام می‌دهد و برگ سبز صادر می‌کند، اما نقل و انتقال سند خودرو با دفاتر اسناد رسمی است.

وی در ادامه افزود با توجه به جوی که ایجاد شده ما استفساریه‌ای درباره این ماده تهیه کرده‌ایم و به زودی آن را برای رسیدگی به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تحویل خواهیم داد که تا هفته آینده جزئیات دقیق آن مشخص می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*