کانسپت اسمارت #1

خودرو شاهکار طراح ایرانی، کانسپت اسمارت #1 روانه خط تولید شد+عکس

کانسپت اسمارت #1 که توسط طراح ایرانی، محمد حسین امینی یکتا طراحی شده به مرحله تولید رسید. در ادامه با مشخصات این خودرو مفهومی آشنا می‌شویم.

کانسپت اسمارت #1 وارد خط تولید شد تا به عنوان نخستین کراس اوور الکتریکی برند چینی اسمارت به بازار عرضه شود. این خودرو توسط محمد حسین امینی یکتا طراحی شد و مدتی قبل برای نخستین بار در نمایشگاه ماشین مونیخ به عنوان یک کراس اوور الکتریکی جمع‌وجور به معرض نمایش درآمد.

مشخصات خودرو کانسپت اسمارت #1

کانسپت اسمارت #1

کانسپت اسمارت #1 دارای طول 4290 میلی‌متر، عرض 1910 میلی‌متر و ارتفاع 1698 میلی‌متر است که با چنین ابعادی در ردیف کراس اوورهای برقی چون مرسدس بنز EQA قرار می‌گیرد.

کانسپت اسمارت #1

پتنت‌های نهایی که از این خودرو در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا به ثبت رسیده نشان می‌دهد به جز اضافه شدن ورودی‌های هوای جدید و طراحی متفاوت کاپوت سایر بخش‌های این محصول با تغییری مواجه نشده و در واقع کاملا مشابه نسخه کانسپت خواهد بود.

کانسپت اسمارت #1

این برند به شکل کامل فرایند تولید محصولات دارای قوای محرکه احتراقی را حذف کرده و فقط به تولید خودروهای برقی تمرکز خواهد کرد. گوردن واگنر، مدیر طراحی برندهای مرسدس بنز اعلام کرد زبان طراحی جدید برند اسمارت در عین جوانی بیانگر بلوغ آن است.

کانسپت اسمارت #1

این کراس اوور الکتریکی از پنل‌های مشکی رنگ در دور تا دور بدنه می‌برد که با هدف افزایش استحکام خودرو در نظر گرفته شدند. همچنین درهای بدون فریم، سقف پانورامیک و اورهنگ‌های کوتاه به عنوان سایر ویژگی‌های برجسته این خودرو محسوب می‌شود.

کانسپت اسمارت #1

سرنشینان با پنل حساس به لمس می‌توانند درهای عقب را باز کنند و در واقع دستگیره‌های سنتی حذف شده‌اند. با توجه به این که فاصله بین دو محور این خودرو به حدود 2750 میلی‌متر می‌رسد، از این رو 5 سرنشین این کراس اوور از فضای داخلی مناسبی برخوردار خواهند بود.

کانسپت اسمارت #1

محمد حسین امینی یکتا در طراحی این خودرو از ستون‌های B استفاده نکرده است و سقف شیشه‌ای این خودرو نیز یک فضای باز را در اختیار سرنشینان قرار خواهد کرد.

کانسپت اسمارت #1

هنوز مشخصات فنی این خودرو به طور کامل منتشر نشده است، اما به احتمال زیاد مشخصات فنی آن طبق پلتفرم اختصاصی شرکت جیلی طراحی خواهد شد. از سایر ویژگی‌های مهم این کراس اوور نیز می‌توان به شارژ سریع، برد زیاد و پشتیبانی از به‌روزرسانی نرم افزاری از راه دور اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*