سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر در گوشی های منعطف

ایده جذاب سامسونگ برای سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر در گوشی های منعطف

سامسونگ حق اختراعی را مرتبط با یک سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر در گوشی های منعطف ثبت کرده که می‌تواند در گوشی گلکسی زد فولد ۴ استفاده شود.

یکی از مواردی که در گوشی‌های منعطف و تاشو فعلی خیلی به آن اهمیت داده نشده است، سیستم احراز هویت بیومتریک در آن‌ها است. ما می‌بینیم که در تمام این محصولات به جای یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، از یک حسگر روی فریم کناری گوشی استفاده شده است. سامسونگ هم در گوشی‌های منعطف خودش از یک حسگر جانبی استفاده کرده است، اما به نظر می‌رسد غول کره‌ای سخت مشغول کار روی یک راهکار جایگزین است.

وب‌سایت Let’s Go Digital از ثبت یک حق اختراع جدید از سوی سامسونگ در دفتر مالکیت معنوی جهانی خبر داده است که یک حسگر اثر انگشت درون صفحه دو طرفه برای گوشی‌های منعطفی با ظاهر مثل گلکسی زد فولد را به نمایش می‌گذارد. تصاویر زیر به خوبی گویای عملکرد این حسگر هستند.

راهکار سامسونگ برای ارائه سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر در گوشی های منعطف

سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر در گوشی های منعطف

این پتنت ثبت شده حسگر اثر انگشت را در نزدیکی قسمت پایین نمایشگر، مثل گوشی‌های معمولی به تصویر می‌کشد. اما وقتی صفحه گوشی را از حالت تاشو باز می‌کنید، این حسگر به طرف چپ نمایشگر متمایل می‌شود. این راهکار هوشمندانه‌ای برای پیاده‌سازی سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر در گوشی های منعطف است. بدیهیست که اگر می‌خواهید با اثر انگشت خود در هر دو طرف نمایشگر قفل صفحه را باز کنید، باید دو سنسور مجزا در دو طرف چپ و راست نمایشگر کار بگذارید. اما این راهکاری که سامسونگ پیشنهاد داده می‌تواند کمتر فضای داخلی گوشی را اشغال کند و به کاربر اجازه دهد تنها با یک طرف نمایشگر قفل صفحه را باز کند.

با این حال، تصویری که در بالا می‌بینید فقط یک حق اختراع ثبت شده است و لزوماً تمام پتنت‌هایی که طراحی و نوآوری‌های کمپانی‌ها را به تصویر می‌کشند، به محصول نهایی تبدیل نمی‌شوند. ضمن اینکه خیلی از کاربران هم با همین حسگر جانبی زد فولد ۳ راضی هستند و انتظار ندارند در نسل بعدی آن یک حسگر به زیر صفحه برود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*