اسکیلاس T60

اسکیلاس T60 ، یک شاسی بلند چینی دیگر برای بازار ایران + مشخصات، امکانات و قیمت

اسکیلاس T60 به عنوان یکی از جدیدترین شاسی بلندهای چینی بازار ایران به زودی توسط شهر خودرو به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

اسکیلاس T60 به عنوان نخستین محصول شرکت شهر خودرو محسوب می‌شود که طی همکاری با کارخانه سناباد خودرو توس مشهد تولید و روانه بازار خواهد شد. این کراس اوور ساب کامپکت چینی در واقع همان یما تی 60 – Yema T60 است که اولین بار در نمایشگاه خودرو شانگهای 2017 در قالب یک پروتوتایپ معرفی شد، اما مدتی بعد شرکت لودئو مدیریت برند یما را بر عهده گرفت و این شاسی بلند را با نام Bojun به مشتریان چینی عرضه کرد.

اسکیلاس T60

طی سال قبل تصاویری از نمونه‌های آزمایشی این خودرو در رسانه‌های داخلی منتشر شد که قرار بود شرکت ماموت خودرو آن را تولید و به بازار عرضه کند، اما اکنون شهر خودرو در زیرمجموعه خود یعنی سناباد خودرو توس قصد دارد کراس اوور یما تی 60 یا اسکیلاس T60 را روانه بازار کند. اسکیلاس تی 60 در ابتدا برای این که بتواند جایگاه خود را تثبیت کند با قیمت رقابتی روانه بازار خواهد شد و با سایر خودروهای چینی بازار ایران به رقابت خواهد پرداخت. در ادامه شما را با مشخصات و امکانات این شاسی بلند چینی آشنا خواهیم کرد.

مشخصات اسکیلاس T60

اسکیلاس T60

اسکیلاس T60 به گونه‌ای طراحی شده تا بتواند نگاه مشتریان قشر متوسط را به خود جلب کند و باید پیش از بررسی این خودرو بدانید که با یک کراس اوور خانوادگی مواجه هستیم. طراحی نمای جلوی این خودرو به محصولات شرکت فولکس واگن نظیر تیگوان شباهت دارد و بیشترین شباهت در بخش طرح پیوسته چراغ‌ها و جلوپنجره دیده می‌شود.

اسکیلاس T60

طراحان سپر را نسبتا اسپرت طراحی کردند و دریچه‌های هواکش تزیینی در دو طرف سپرها نیز نمای جذابی را به وجود آورده است. ورودی هوای میانی در کنار قطعه نقره‌ای رنگ زیر آن نیز در جذاب‌تر شدن نمای جلو این خودرو تاثیرگذار بوده است.

اسکیلاس T60

طراحان همچنین با حجم پردازی‌های بدنه توانستند سادگی نمای جانبی را کم‌رنگ‌تر کنند و با خط‌های شانه‌ای و سایر خطوط دیگر روی در موتور برای این شاسی بلند استایل بدنه خاصی را به وجود آورند. طرح مشکی‌رنگ ستون C نیز به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم نمای جانبی محسوب می‌شود که طرحی به هم پیوسته با شیشه عقب را ایجاد کرده و در جذاب‌تر شدن این خودرو نقش زیادی داشته است.

اسکیلاس T60

چراغ‌های دو تکه برجسته نیز به عنوان مهم‌ترین ویژگی نمای عقب این خودرو محسوب می‌شود که دارای ابعاد بزرگی بوده و یک نوار کروم رنگ نیز آنها را به یکدیگر متصل کرده است. بخش زیادی از سپر در پایین در صندوق عقب نیز توسط سراگزوزهای تزئینی کرومی، پلاستیک مشکی‌رنگ و دیفیوزر نقره‌ای اشغال شده است که به طور کلی نمای هماهنگی را به وجود آوردند. از سایر بخش‌های طراحی این خودرو نیز به می‌توان به فلاپ‌های مشکی‌رنگ نمای جانبی، اسپویلر جذاب روی شیشه عقب و سقف مشی‌رنگ اشاره کرد.

اسکیلاس T60

کابین اسکیلاس T60 از طراحی متعالی بهره می‌برد و با وجود این که در سطح مدل‌های به‌روزتر چینی قرار ندارد، اما نسبت به مدل‌های موجود در بازار و محصولات اقتصادی راضی‌کننده است. طراحان با هدف پیروی از فلسفه طراحی مینیمالیستی به طراحی کابین این خودرو پرداختند و به همین دلیل کابین آنچنان شلوغ به نظر نمی‌رسد. در این خودرو طراحان برای کاهش تعداد دکمه‌های فیزیکی از پنل لمسی تهویه و نمایشگر میانه داشبورد استفاده کردند.

اسکیلاس T60

این خودروساز چینی برای کراس اوور خانوادگی خود از نمایشگر صفحه کیلومتر دیجیتال و یک غربیلک فرمان دی-کات جذاب استفاده کرده تا رانندگان رانندگی لذت‌بخش‌تری را تجربه کنند. تونل گیربکس نیز از طراحی ساده‌ای بهره می‌برد و طراحان آن را با فیبر کربن تزئین کرده‌اند. برای ساخت داشبورد و رودی‌ها نیز از متریالی از جنس پلاستیک خشک استفاده شده که کیفیت آن در سطح متوسط قرار دارد. هرچند طراحان برای بخش وسط داشبورد و بازویی تودری‌ها از پوشش نرم استفاده کردند.

اسکیلاس T60

از آنجایی که فاصله محوری این خودرو 2550 میلی‌متر است، از این رو صندلی‌های ردیف عقب این خودرو کاملا جادار نخواهند بود، اما با این وجود افراد با قد متوسط در صندلی‌های ردیف دوم اذیت نمی‌شوند و از فضای مناسبی بهره‌ خواهند برد. در پشت صندلی‌های ردیف عقب نیز فضای مناسبی برای قرار دادن لوازم خانواده‌های کم‌جمعیت در نظر گرفته شده است.

اسکیلاس T60

شرکت چینی یما اتو برای این خودرو دو مدل موتور 1.5 لیتری در نظر گرفته است که مدل اول از نوع 4 سیلندر تنفس طبیعی است و می‌تواند قدرتی برابر با 112 اسب بخار و گشتاور 145 نیوتن‌متر را به تولید برساند. اما شهر خودرو قصد دارد اسکیلاس T60 را با موتور مجهز به سامانه توربوشارژ به بازار عرضه کند که قادر است قدرتی برابر با با 156 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن‌متر را به تولید برسد. البته در کاتالوگ رسمی این خودرو قدرت تولیدی پیشرانه حدود 110 اسب بخار اعلام شده که احتمال می‌رود این میزان درست نباشد. قدرت تولیدی از موتور نیز توسط گیربکس CVT با قابلیت تعویض دستی دنده به چرخ‌های جلو منتقل خواهد کرد.

اسکیلاس T60

در خصوص میزان شتاب و مصرف سوخت این خودرو اطلاعاتی در دست نیست، اما از آنجایی که این خودرو حدود 1410 کیلوگرم وزن دارد می‌توان پیش‌بینی کرد که این خودرو قادر است ظرف مدت 12 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز احتمالا 175 کیلومتر بر ساعت خواهد بود و به شکل متوسط مصرف سوخت 7.1 لیتر را به ازای هر 100 کیلومتر به همراه خواهد داشت.

اسکیلاس T60

سیستم تعلیق این کراس اوور چینی در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع نیمه مستقل با میل ترشن است که به کمک آنها می‌تواند کیفیت سواری نسبتا متوسطی را ارائه دهد. همچنین نرمی سواری این خودرو نیز در سطح متوسط قرار دارد و هنگام عبور از مسیرهای ناهموار کمی کوبش را به همراه خواهد داشت. از سایر مشخصات این خودرو می‌توان به مخزن سوخت 52 لیتری و رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی اشاره کرد.

مشخصات فنی

نوع خودروکراس اوور اسکیلاس T60 شهر خودرو
نوع موتور4 سیلندر توربوشارژ بنزینی
حجم موتور1.5 لیتر
حداکثر توان خروجی156 اسب بخار
حداکثر گشتاور215 نیوتن‌متر
گیربکسCVT اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی
نوع انتقال قدرتتک دیفرانسیل جلو
سیستم تعلیق جلومک فرسون
سیستم تعلیق عقبنیمه مستقل با میل ترشن
ابعاد بدنه4369 میلی‌متر طول، 1830 میلی‌متر عرض، 1680 میلی‌متر ارتفاع
فاصله بین دو محور2550 میلی‌متر

از امکانات اسکیلاس T60 می‌توان به ایزوفیکس، سیستم ضد سرقت موتور و بدنه، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، حسگر فشار باد تایر TPMS، ترمز پارک برقی، سیستم ترمز کمکی خودکار EBA، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز ضد قفل ABS، دو عدد کیسه هوا ویژه سرنشین و راننده، پنل لمسی کنترل تهویه مطبوع، تنظیم برقی ۶ حالته صندلی راننده، روکش صندلی چرمی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی گرمکن دار، سیستم صوتی با نمایشگر لمسی بزرگ با قابلیت اتصال تلفن همراه، سانروف پانوراما، کروز کنترل، سنسور نور، سنسور باران، استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید اشاره کرد.

اسکیلاس T60

گفتنی است یما T60 از تست‌های ایمنی موسسه C-NCAP از 5 ستار ایمنی فقط توانست 2 ستاره ایمنی را دریافت کند و به همین دلیل از لحاظ سطح ایمنی در رده متوسط رو به پایین قرار دارد، اما با امکاناتی که در بالا اشاره شد می‌تواند تا حدودی از لحاظ ایمنی مشتریان را دلگرم کند.

قیمت

اسکیلاس T60

یما تی 60 توربوشارژ با قیمت 12 هزار دلار در بازار چین به فروش می‌رسد و احتمالا با قیمت حدود 500 میلیون تومان به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد. از این رو اگر شهر خودرو از لحاظ تبلیغات، بازاریابی و خدمات پس از فروش بتواند عملکرد خوبی داشته باشد، به احتمال زیاد این شاسی بلند خانوادگی و اقتصادی می‌تواند نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. البته هنوز قیمت رسمی اسکیلاس T60 از سوی شهر خودرو اعلام نشده است. از رقبای این خودرو نیز می‌توان به هایما اس 5، ام وی ام ایکس 33، هایما اس 7، جک اس 5 اتوماتیک و فردا SX5 اشاره کرد.