لکسوس LX 600

لکسوس LX 600 مدل 2022، سلطان شاسی بلندهای لوکس جهان + مشخصات، امکانات و عکس

لکسوس LX 600 مدل 2022 به عنوان سلطان شاسی بلندهای لوکس جهان و نسخه لوکس تویوتا لندکروزر جدید معرفی شد. در ادامه، مشخصات، امکانات و عکس های این خودرو را مشاهده می‌کنید.

نسل سوم لکسوس ال ایکس سرانجام پس از نزدیک به 14 سال حضور در بازار بازنشسته می‌شود. به نظر می‌رسد این انتظار ارزشش را داشت، چرا که SUV کاملا جدید LX پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را در همه زمینه‌ها به ارمغان می‌آورد. لکسوس LX 600 مدل 2022 روی پلتفرم جدیدی ساخته شده که وزن خودرو را 200 کیلوگرم نسبت به مدل قبلی کاهش داده است. این تغییر را در نسل جدید لندکروزر نیز مشاهده کردیم. ال ایکس 600 جدید را باید نسخه لوکس تویوتا لندکروزر که در ایالات متحده فروخته نمی‌شود، بدانیم.

لکسوس LX 600

خودرو2022 Lexus LX 600
موتور3.5 لیتری وی 6 تویین توربوشارژ
قدرت409 اسب بخار
گشتاور650 نیوتن‌متر
گیربکس10 سرعته اتوماتیک

در روزهای گذشته، رندرها و عکس‌هایی از طراحی لکسوس LX 600 مدل 2022 منتشر شده بود که ما را با ظاهر این شاسی بلند لوکس آشنا کرد، اما اکنون به طور دقیق‌تری می‌توانیم طراحی این خودرو را بررسی کنیم. در جلوی خودرو، جلوپنجره بزرگی با طرح افقی و رنگ کرومی به چشم می‌خورد و در کناره‌ها، ورودی‌های هوا با زمینه مشکی دیده می‌شوند. چراغ‌ها تقریبا همان طراحی چراغ‌های لندکروزر جدید را دارند و از طراحی باریک برخوردار هستند. به طور کلی می‌توانیم بگوییم نمای جلوی خودرو تفاوت خاصی با لندکروزر جدید تویوتا ندارد.

لکسوس LX 600

در نمای جانبی نیز شباهت‌های زیادی با طراحی لندکروزر وجود دارد. خطوط طراحی دقیقا همان چیزی است که در شاسی بلند جدید تویوتا دیده بودیم و اکنون تغییراتی در طراحی شیشه‌های ردیف آخر و ستون‌های آخر به وجود آمده است. در عقب خودرو، چراغ‌های به هم پیوسته از نوع LED قرار گرفته‌اند که این بخش را تا حدودی نسبت به لندکروزر متفاوت کرده و نوشته LEXUS به جای لوگوی این شرکت در زیر نوار باریک LED درج شده است. قطعات کرومی زیادی هم در بخش پشتی خودرو وجود دارد که به لوکس بودن لکسوس ال ایکس 600 اضافه کرده است.

هنوز ابعاد دقیق این خودرو به طور رسمی اعلام نشده، اما اعلام شده که فاصله بین دو محور جلو و عقب آن مانند قبل 2850 میلی‌متر است. در مجموع باید گفت طراحی بیرونی LX 600 مدل 2022 به نوعی تکاملی بوده و انقلابی را در آن مشاهده نمی‌کنیم. اما در هر صورت شما با یک شاسی بلند بسیار زیبا، جذاب و البته پرابهت روبه‌رو هستید.

لکسوس LX 600

اما جذاب‌ترین و چشم‌نوازترین قسمت لکسوس LX 600 مدل 2022 ، کابین آن است. این بخشی است که شاسی بلند لوکس لکسوس را با تویوتا لندکروزر جدید کاملا متفاوت کرده و معنای لوکس بودن را به آن بخشیده است. در وسط داشبورد، صفحه نمایش دوگانه‌ای را مشاهده می‌کنیم. نمایشگر بالایی 12.3 اینچی بوده و اطلاعاتی مانند مسیریابی، سیستم صوتی و وضعیت آفرودی خود را نشان می‌دهد و مخصوص سیستم اطلاعات سرگرمی و نمایش سایر اطلاعات خودرو است. نمایشگر پایینی هم 7 اینچی است و امکاناتی مانند تنظیم سیستم تهویه و نمایش تصویر دوربین‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

لکسوس LX 600

لکسوس ال ایکس 600 دارای چهار صندلی مستقل است که می‌توانید زاویه آنها را تا 48 درجه تغییر دهید. این صندلی‌ها راحتی فوق‌العاده‌ای را برای سرنشینان فراهم می‌کند. لکسوس LX 600 مدل 2022 در نسخه 7 صندلی مشابه لندکروزر 2022 نیز قابل سفارش است. چراغ مطالعه، سیستم اطلاعات و سرگرمی در ردیف دوم با دو صفحه نمایش، آفتاب‌گیر و رینگ‌های 22 اینچی در نسخه F Sport برای اولین بار در این سری از دیگر ویژگی‌های این شاسی بلند لوکس لکسوس محسوب می‌شوند. نسخه F Sport چه در زمینه امکانات و چه در زمینه مشخصات فنی در سطح بالاتری از نسخه معمولی LX 600 قرار می‌گیرد و توانایی‌های بیشتری در شتاب‌گیری و عبور از مسیرهای سخت دارد.

مشخصات فنی لکسوس LX 600 مدل 2022

از نظر مشخصات فنی هم شباهت‌های زیادی بین لکسوس LX 600 با تویوتا لندکروزر جدید وجود دارد. در این خودرو شاهد استفاده از پیشرانه 3.5 لیتری وی 6 تویین توربوشارژ هستیم که می‌تواند قدرت 409 اسب بخار و گشتاور 650 نیوتن‌متر را تولید کند. قدرت تولیدی توسط این پیشرانه به وسیله گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به تمام چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند.

لکسوس LX 600

از سایر امکانات، تجهیزات و آپشن های لکسوس ال ایکس 600 مدل 2022 می‌توان به 9 کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، استارت دکمه‌ای، سیستم تعلیق هوشمند، چراغ‌های LED، چراغ‌های تطبیقی با زاویه فرمان و شرایط جاده، ترمز پیشگیری از تصادف، شبیه‌ساز آفرود، در برقی صندوق عقب، تنظیم ارتفاع، سیستم تهویه اتوماتیک چهار کاناله، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو و عقب، سانروف، تریم داخلی چوبی، صندلی‌های چرم پریمیوم، کروز کنترل هوشمند، سیستم صوتی پریمیوم لوینسون با 25 بلندگو، قابلیت تنظیم وضعیت سیستم انتقال قدرت و تنظیم حالت‌های رانندگی اشاره کرد.

لکسوس LX 600

ترکیب تجمل و لوکس بودن با قابلیت‌های آفرود از دیگر ویژگی‌های شاخص لکسوس LX محسوب می‌شود و ال ایکس جدید نیز از این قاعده مستثنی نیست. شاسی بلند لوکس لکسوس LX 600 در تیپ‌های استاندارد، پریمیوم، لوکس، اولترا لوکس و اف اسپورت روانه بازار خواهد شد. دو مدل آخر یعنی تیپ‌های فوق لوکس و F Sport در این شاسی بلند برای اولین بار عرضه می‌شوند و گروه خاصی از مشتریان را هدف گرفته‌اند. در مدل F Sport شاهد جلوپنجره مشکی‌رنگ با قاب کرومی مشکی، رینگ‌های 22 اینچی آلومینیومی و صندلی‌های اسپرت با چرم بافت‌دار روی غربیلک فرمان هستیم. تجدید نظر در فرمان برقی، سیستم تعلیق تطبیقی با تنظیم منحصربه‌فرد کمک‌فنرها و دیفرانسیل لغزش محدود تورسن از جمله ویژگی‌های فنی این نسخه محسوب می‌شوند.

لکسوس LX 600

در تیپ فوق لوکس هم دو صندلی مجزای بسیار راحت در عقب قرار گرفته و در بین آن یک کنسول بزرگ و عریض با شارژر بی سیم گوشی های هوشمند، نگه‌دارنده لیوان، درگاه‌های یو اس بی و جک هدفون برای سیستم سرگرمی عقب، محفظه اشیا و یک نمایشگر کوچک برای کنترل صندلی‌ها و سیستم تهویه تعبیه شده‌اند. همچنین دریچه‌های تهویه سقفی مخصوص برای گرمایش و سرمایش ردیف عقب، آفتاب‌گیر و چراغ‌های مطالعه هم در ردیف عقب وجود دارند.

لکسوس LX 600

از لحاظ امکانات ایمنی نیز لکسوس بسته ایمنی Safety System+ 2.5 را در این خودرو ارائه کرده که سیستم‌هایی مانند سامانه پیش از برخورد ارتقا پیدا کرده با هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، قابلیت تشخیص عابران پیاده و دوچرخه‌سواران، کروز کنترل راداری پویا، دستیار حفظ حرکت در بین خطوط با هشدار خروج از خط، نور بالای هوشمند، دستیار فرمان اضطراری و دستیار علائم جاده در آن وجود دارند. علاوه بر این، لکسوس اعلام کرده که با توجه به معماری این خودرو، LX 600 مدل 2022 حدود 20 درصد مستحکم‌تر و مقاوم‌تر از قبل شده است.

لکسوس LX 600

سیستم تعلیق خودرو نیز از نوع دو جناقی با فنرهای پیچشی بهینه در جلو و چهار اتصالی در عقب است که پایداری بیشتر و سواری راحت‌تری را به ارمغان می‌آورند. این شاسی بلند لوکس همچنین از تعلیق تطبیقی متغیر و سیستم کنترل ارتفاع با حالت‌های پایین، معمولی، Hi1 و Hi2 برخوردار است که بر اساس شرایط رانندگی، ارتفاع خودرو از زمین را به طور خودکار تنظیم می‌کند. قابلیت‌های آفرودی خودرو نیز بهبود پیدا کرده و سیستم مالتی تراین از حالت‌های اتوماتیک، خاکی، شن، گل و لای، برف و صخره برخوردار است. کرال کنترل، دستیار پایین رفتن از شیب‌ها و مانیتور مالتی تراین با استفاده از چهار دوربین در جلو، عقب و طرفین برای نمایش محیط اطراف از دیگر ویژگی‌های آفرودی LX 600 هستند. همچنین دوربین‌ها می‌توانند زیر خودرو را نیز نمایش دهند که به وسیله آن می‌توانید وضعیت دقیق چرخ‌ها و موانعی که از دید شما پنهان هستند را مشاهده کنید.

ویدیوی طراحی و ویژگی‌های شاسی بلند لوکس لکسوس

لکسوس LX 600 مدل 2022 در سه ماهه اول سال آینده میلادی در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه می‌شود و هنوز قیمت دقیق آن مشخص نشده است.

گالری عکس های لکسوس ال ایکس 600

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فیس مصنوعی و اقراق امیزی داره ، گفتن فیس لیفت ولی این ، خیلی لیفت شده بدون کادر و انتها ، شبیه خودروهای چینی شده ، طراحان ژاپنی خیلی بی سلیقه هستن و به زوایای تیز علاقه شدید دارن . در صورتی که دنیا بسمت لطافت در طراحی میره