طرح صیانت

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: برای تصویب طرح صیانت مصمم هستیم

مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت برای تدوین طرح صیانت از فضای مجازی 7 هزار ساعت زمان صرف کرده‌ایم و برای تصویب و اجرای این طرح مصمم هستیم.

مرتضی آقاتهرانی، نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، امروز 22 مهرماه در شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری حاضر شد و صحبت‌هایی را در خصوص طرح پرحاشیه صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی مطرح کرد. وی در ابتدا گفت کمیسیون فرهنگی مدعی حل همه مشکلات و معضلات فرهنگی کشور نیست. باید اول از همه اولویت‌های اساسی فرهنگ شناخته شوند و در ادامه اولویت‌ها بر اساس فوریت در دستور کار قرار  بگیرند و سپس برای حل چند موضوع مهم تصمیم بگیریم.

تدوین طرح صیانت 7 هزار ساعت زمان برد

وی درباره طرح صیانت ضمن اشاره به این که این طرح مشمول اصل 85 مجلس شورای اسلامی شده، گفت برای تدوین طرح صیانت از فضای مجازی 7 هزار ساعت زمان صرف کردیم. آقاتهرانی اظهار کرد نقدها و هجمه‌های زیادی به این طرح وارد شده، اما اعتقاد داریم که اجرای این طرح برای ساماندهی فضای مجازی ضروری است و به همین دلیل برای تصویب آن مصمم هستیم. انجام هر کاری نقدهایی را به دنبال دارد و این امر طبیعی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه بیان کرد:

برای اجرای مصوبه‌ها به همدلی و همراهی مسئولان در سه قوه نیاز داریم. مجلس قانون‌گذار و ناظر است و اگر کسی به مصوبه‌ها نقد دارد باید نقد خود را مردانه و منصفانه بیان کند. نباید از آرمان‌هایمان دست بکشیم و نقد باید با اطلاع و دلایل کافی در آن حوزه بیان شود. مقام معظم رهبری بارها با واژه‌هایی مثل تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و نفوذ فرهنگی درباره آسیب‌های فرهنگی کشور هشدار دادند. اگر در حال حاضر چاره‌ای برای ساماندهی فرهنگ و فضای مجازی نیندیشیم، دیگر چیزی به نام فرهنگ باقی نخواهد ماند.

آقاتهرانی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت فرهنگ غربی با فرهنگ دینی کشورمان سازگار نیست. حفظ نظام از ضرورت‌های اصلی کشورمان محسوب می‌شود، اما متاسفانه در بودجه کشور، توجه جدی به فرهنگ صورت نگرفته بود که در سال جاری بودجه فرهنگ از نیم درصد به 2.5 درصد افزایش پیدا کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. ایشالا مرگتو ببینم.. ایشالا با زجر بمیری.. حالا انقدر کلفت شدی که واسه مردم کشورت کری میخونی.. قبل از مصاحبه یه حمومم برو شپشوی…..

  2. وقتی سیرت در صورت نمایان میشود

  3. قیافش رو نگا…. شبیه گوریل جنگل های افریقاست داره واسه 80 میلیون ایرانی تصمیم میگیره……. ننگ بر ما…… اگاه باشید و تا میتوانید اگاهی را گسترش دهید اینا قصد دارن یه ملت رو به دوران پارینه سنگی و سوار الاغ شدن ببرن.
    این طرح همانند طرح تان برای مقابله با ماهواره، تلگرام و سایر موارد با اگاهی مردم ایران به زباله دان خواهد پیوست.

  4. به جای 7 هزار ساعت که تهش عدم آگاهی و واقعیت برای مردم ارمغانی بیشتر نداره،اختلاس گران این نظام که همگی خودی هستن رو معرفی میکردی خوشگله

  5. این جانورها از بس بد هستند خدا از چهره زیبا معنع شون کرده یکی از یکی زشت تر هستند.🤮🤮🤣🤣😂😂

  6. آخوی مردم ایران ترجیح میدن از فرهنگ غربی حمایت کنند تا اینکه از فرهنگ بدردنخور دینی 🤮 شما که جز مصیبت و دردسر برامون هیچی نداشته.

  7. هفت هزار ساعت وقت میزاشتین مشکلاتو حل میکردین وقت میزاشتین اشتغال ایجاد میکردین

  8. شما چندین دهه هست که بجای ما دارید تصمیم میگرید
    ملت دیگه از نفس افتادن از دست کارهای احمقانه شماها
    جز محدود کردن ما هیچ کاری بلد نیستید