پیدا کردن آيفون گم شده

چگونه آیفون گم شده و یا به سرقت رفته را حتی در صورت خاموش بودن پیدا کنیم؟!

پیدا کردن آيفون گم شده و یا به سرقت رفته می‌تواند برای برخی کاربران یک چالش بزرگ باشد؛ اما خبر خوب اینکه می‌توان گوشی‌های اپل را حتی در صورت خاموش بودن هم پیدا کرد.

اپل در سال 2019 Find My iPhone را با Find My Friends ادغام کرد. از آن زمان تاکنون سرویس Find My اپل پیشرفت‌های زیادی را به خود دیده است. یکی از این پیشرفت‌ها اضافه شدن قابلیت پیدا کردن آيفون گم شده و یا به سرقت رفته حتی در حالت خاموش است. این قابلیت با iOS 15 از راه رسید.

پیدا کردن آيفون گم شده

در این مطلب درباره نحوه استفاده از برنامه Find My به صورت کامل توضیح داده خواهد شد؛ اما در ابتدای کار باید برخی اقدامات احتیاطی را با هم انجام دهیم.

تنظیم کردن رمز عبور

برخی افراد گمان می‌کنند که فیس آيدی و یا تاچ آيدی در گوشی‌های اپل ضرورتی ندارد. تنظیم کردن رمز عبور و استفاده از صورت و یا اثر انگشت برای حفاظت از اطلاعات شخصی موجود در گوشی از اهمیت بالایی برخوردار است. فقط به تمام اطلاعاتی که روی گوشی دارید از برنامه‌های بانکی گرفته تا مکالمات شخصی، لوکیشن خانه و اداره، مخاطبین،‌ ایمیل‌ها و … فکر کنید.

پیدا کردن آيفون گم شده

آيا واقعا می‌خواهید یک غریبه به آنها دسترسی داشته باشد؟ پس وارد تنظیمات گوشی شوید و سپس بخش فیس آیدی (یا تاچ آيدی) و رمز عبور را باز کنید. درست است که ممکن است در ابتدای کار این گام اضافه کمی آزار دهنده باشد؛ اما پس از چند روز طوری به آن عادت می‌کنید که حتی متوجه حضور آنها نمی‌شوید.

فعال کردن قابلیت Find My iPhone

در گوشی‌های اپل قابلیت Find My به صورت پیش فرض فعال است؛ اما چک کردن آنها ضرری ندارد. برای اینکار وارد بخش تنظیمات آيفون شوید و روی نام خود در بالای صفحه ضربه بزنید. سپس گزینه Find My را انتخاب کنید. مطمئن شوید که گزینه Find My iPhone فعال است و در صفحه بعدی نیز وضعیت قابلیت‌های Find My network و Send Last Location را بررسی کنید.

پیدا کردن آيفون گم شده

سرویس Find My network اپل از جمع‌سپاری موقعیت آيفون گم شده برای پیدا کردن آن استفاده می‌کند. به عنوان مثال اگر در برنامه Find My اعلام کنید که آيفون شما گم شده (و یا به سرقت رفته) است، اپل از سرویس Find My در هر آيپد، آيفون و مک بوکی برای پیدا کردن گوشی شما استفاده می‌کند. حتی اگر آيفون مورد نظر به اینترنت وصل نباشد.

مالکان این دستگاه‌ها حتی متوجه نخواهند شد که در حال کمک کردن به پیدا کردن آيفون گم شده شما هستند.

پیدا کردن آيفون گم شده

قابلیت Send Last Location نیز تقریبا واضح است. هنگامی که باتری گوشی کم می‌شود، آيفون به صورت خودکار آخرین موقعیت مکانی خود را به Find My می‌فرستد تا به شما در صورت خاموش شدن گوشی کمک کند. اگر دستگاه شما به iOS 15 مجهز شده باشد،‌ حتی در صورت خاموش شدن نیز می‌توان آن را ردیابی کرد که کمی بعد‌تر به آن می‌پردازیم.

استفاده از سرویس Family Sharing

سرویس Family Sharing اپل نه تنها به یک خانواده اجازه می‌دهد تا با نصب یک برنامه پولی روی دستگاه‌های مختلف در هزینه‌ها صرفه جویی کنند، بلکه با سرویس Find My نیز همگام شده است. با راه‌اندازی این سرویس می‌توان موقعیت مکانی تمامی دستگاه‌های متصل شده به یک اپل آيدی را مشاهده کرد. بدین ترتیب اگر آيفون خود را گم کردید، می‌توانید از یکی از اعضای خانوانده خود بخواهید که فورا آن را پیدا کنید.

استفاده از برنامه Find My به عنوان کلید پیدا کردن آيفون گم شده

پیدا کردن آيفون گم شده

در بخش تنظیمات تمامی دستگاه‌های مجهز به iOS سرویس فایند مای اپل قرار دارد که به اپل آیدی متصل می‌شود. به محض اینکه متوجه شدید گوشی آيفون شما گم شده باید یکی از کار‌های زیر را انجام دهید:

  • با استفاده از یک کامپیوتر وارد آدرس icloud.com/find شوید.
  • برنامه فایند مای را روی یک دستگاه اپلی دیگر خود باز کنید.
  • از یکی از اعضای سرویس Family Sharing خود بخواهید وارد برنامه فایند مای شود.
  • روی یک دستگاه اپلی دیگر با استفاده از اپل آيدی خود Sign in کنید.

اگر از راه اول اقدام می‌کنید، حتما توجه کنید که با اکانت آيفون گم شده وارد آیکلاد شوید. پس از وارد شدن روی گزینه «تمام دستگاه‌ها» در بالای صفحه کلیک کنید و در نهایت از لیست نمایش داده شده، آيفون خود را انتخاب کنید. پس از اینکار نقشه به‌ٰروز می‌شود و موقعیت کنونی آیفون را نشان می‌دهد. اگر دستگاه خاموش شده باشد هم آخرین موقعیت اعلام شده نشان داده خواهد شد.

پیدا کردن آيفون گم شده

وقتی در حال مشاهده موقعیت مکانی دستگاه هستید، کارتی در گوشه سمت راست صفحه ظاهر می‌شود که از طریق آن می توانید از گوشی خود صدایی پخش کنید، «حالت گمشده» را فعال کنید و یا اینکه از راه دور داده‌های آن را پاک کنید. در برنامه فایند مای نیز همین گزینه‌های قابل مشاهده هستند.

فعال کردن حالت گمشده در صورت عدم پیدا کردن آيفون

اگر گزینه پخش کردن صدا را هم امتحان کردید و با این وجود نتوانستید گوشی خود را پیدا کنید، حالت گمشده را فعال کنید. اگر گوشی شما رمز عبور داشته باشد، فردی که گوشی را دزدیده نمی‌تواند حالت گمشده را بدون باز کردن قفل گوشی غیر فعال کند.

در هنگام فعال کردن این قابلیت باید یک شماره تلفن و پیام متنی را وارد کنید تا روی صفحه قفل گوشی نمایش داده شود و از هرکس که گوشی را پیدا کرد بخواهد که آن را به شما بازگرداند. وقتی حالت Lost Mode را فعال کنید، دیگر هیچ نوتیفیکیشن یا پیامی روی گوشی نشان داده نمی‌شود و موقعیت مکانی آن هم همچنان ردیابی خواهد شد.

پیدا کردن آيفون گم شده

همچنین هرگونه کارت اعتباری یا نقدی اضافه شده به سیستم Apple Pay و کارت دانشجویی و حمل و نقل ذخیره شده در برنامه والت نیز غیر فعال خواهد شد تا زمانی که مجددا گوشی را در دست بگیرید و وارد حساب آيکلاد خود شوید.

حتی اگر گوشی خاموش باشد نیز به محض روشن شدن یک هشدار برای شما ارسال می‌شود که در آن موقعیت مکانی کنونی گوشی ذکر شده است.

پیدا کردن آيفون گم شده حتی در صورت خاموش بودن گوشی

پیدا کردن آيفون گم شده

آپدیت iOS 15 باعث شد که بتوان حتی در صورت خاموش بودن گوشی آن را با استفاده از سرویس Find My پیدا کرد. هرچند متاسفانه این سرویس جدید فقط روی گوشی‌های سری آيفون 11، آیفون 12 و آيفون 13 در دسترس است.

[منبع لینک = “https://www.cnet.com/tech/mobile/can-i-find-my-iphone-lost-stolen-even-if-its-turned-off-fastest-way/” name = “Cnet” rel = “nofollow”] Cnet [/منبع]

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*