گوشی های منعطف تاشو

سونامی گوشی های منعطف تاشو در راه است

سامسونگ و هواوی جزو نخستین تولیدکنندگانی بودند که گوشی های منعطف تاشو را وارد بازار کردند. اما رقبای دیگر هم بیکار ننشسته‌اند و اسب خود را برای ورود به این عرصه، زین کرده‌اند.

اخیرا شیائومی فروش گوشی می میکس فولد را آغاز کرد و حالا ظاهرا نوبت به اوپو و ویوو رسیده است. پیش‌تر هر دو کمپانی، گوشی های منعطف تاشو خود را در قالب مدل‌های مفهومی به نمایش گذاشته بودند و دیگر وقت آن است که قدم بعدی را بردارند.

به ادعای یک افشاگر چینی (Digital Chat Station)، گوشی‌های منعطف اوپو و ویوو به ترتیب با تراشه‌های اسنپدراگون 888 و اسنپدراگون 898 در راه هستند.

گوشی های منعطف تاشو

رندر خلق شده از گوشی منعطف ویوو بر اساس یک پتنت

اخیرا گزارش شد که گوشی اوپو، طراحی تاشو رو به داخل و یک نمایشگر اولد 7.8 تا 8 اینچی دارد. رزولوشن صفحه، +2K و نرخ رفرش آن، 120 هرتز توصیف شده است. همچنین باید انتظار وجود سنسور 50 مگاپیکسلی سونی IMX766 و یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی را در این دستگاه داشته باشیم. از ویژگی‌های نرم افزاری آن هم باید به اندروید 11 و ColorOS 12 اشاره کنیم.

از طرفی، انتظار می‌رود هواوی یک گوشی منعطف جدید را با تراشه Kirin 9000 4G و طراحی مشابه با گلکسی زد فلیپ 3 روانه بازار کند. موتورولا هم که تاکنون دو گوشی منعطف بیرون داده، به فکر عرضه محصولی با طراحی متفاوت از مدل‌های موجود است.

علاوه بر کمپانی‌های چینی، ظاهرا گوگل نیز روی یک گوشی منعطف، موسوم به Pixel Fold کار می‌کند. هیچ بعید نیست که در یکی دو سال آینده، اپل هم از نخستین آیفون تاشو رونمایی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*