رمز ارز ملی

رمز ارز ملی به زودی در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام این که در حال حاضر فرایند بررسی ارزهای دیجیتالی در حال انجام است گفت رمز ارز ملی به زودی در ایران به شکل آزمایشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

علی صالح آبادی، رئیس بانک مرکزی کشور با حضور در جمع خبرنگاران در تشریح محتوای نشستی که با کمیسیون اقتصادی مجلس اسلامی برگزار کرده بود گفت در این جلسه گزارشی از وضعیت بازار ارز و کلان حوزه اقتصادی و سیستم بانکی ارائه شده و اعضای مجلس اقتصادی مجلس نیز در این جلسه خواستند تا مسائل مشترک دولت و مجلس در قالب کمیته‌های مشترک برطرف شود که یکی از این مسائل به موضوع ارزهای دیجیتالی مربوط می‌شود.

استفاده از رمز ارز ملی در آینده نزدیک

رئیس بانک مرکزی با تاکید بر این که قانون بانک مرکزی باید اصلاح و به‌روز شود بیان کرد در نشست امروز موضوع ارزهای دیجیتالی نیز بررسی شد و از آنجایی که رمز ارز ملی و غیر ملی در جهان از اهمیت زیادی برخوردارند، مقرر گردید تا با همکاری کمیسیون اقتصادی کارگروهی را تشکیل دهیم و در آن موضع بانک مرکزی در خصوص ارزهای دیجیتالی مشخص شود.

صالح آبادی در بخش دیگری از گفته‌های خود بیان کرد بانک مرکزی در حال بررسی ارزهای دیجیتالی است و در آینده نزدیک رمز ارز ملی به شکل آزمایشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. رئیس بانک مرکزی خاطرنشان کرد امیدواریم در شورای پول و اعتبار ضوابط ارز دیجیتالی ملی نهایی شود تا این طرح که در سایر کشورها به شکل محدود به اجرا رسیده در ایران نیز به مرحله اجرا برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*