جلسه بررسی طرح صیانت

جلسه بررسی طرح صیانت به صورت زنده در صفحه اینستاگرام خانه ملت پخش می‌شود

پس از حرف و حدیث‌های فراوان و اعتراض‌های زیاد مردم، امروز اعلام شد که جلسه بررسی طرح صیانت به صورت زنده در صفحه اینستاگرام خانه ملت پخش می‌شود.

مدتی پیش نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اصل 85 شدن طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی رای مثبت دادند. تصویب این موضوع در مجلس به این معناست که طرح پرحاشیه صیانت از کاربران فضای مجازی در صحن علنی مجلس بررسی نمی‌شود و یک کمیسیون تخصصی به بررسی آن خواهد پرداخت. پس از این اتفاق، بسیاری از کاربران و کارشناسان و منتقدان اعتراض داشتند که چرا طرح به این مهمی که حرف و حدیث‌های زیادی درباره آن وجود دارد در صحن علنی بررسی نمی‌شود و مردم نمی‌توانند از جریان بررسی آن باخبر باشند. در واقع همه معتقدند جزئیات بررسی این طرح نباید محرمانه باشد و همه باید از اتفاقاتی که در جریان این بررسی رخ می‌دهد اطلاع پیدا کنند.

پخش اولین جلسه بررسی طرح صیانت

پس از این اعتراضات، برخی از نمایندگان و مسئولان گفتند به دلیل دغدغه مردم و کسب و کارها در رابطه با این طرح، جلسه‌های بررسی آن به صورت شفاف برای مردم پخش خواهد شد. برخی از اعضای کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت نیز گفته بودند شاید جلسات بررسی ضبط و در آینده برای مردم پخش شوند. حالا مشاور فرهنگی رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار توییتی اعلام کرده قرار است این جلسه‌ها به صورت زنده از اینستاگرام پخش شوند.  سید محمود رضوی در توییتر نوشت:

طبق وعده علنی و شفاف بودن تصمیمات کمیسیون ویژه، جلسه اول کمیسیون از ساعت 18:30 با حضور آقای دکتر قالیباف آغاز و به صورت زنده از اینستاگرام خانه ملت پخش خواهد شد.

صفحه رسمی اینستاگرام خانه ملت به نشانی https://instagram.com/ir_icana این جلسه را به صورت لایو پخش می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*