شیائومی

حقایقی جالب و خواندنی درباره شیائومی که احتمالا از آنها بی خبر هستید

ما در این مطلب حقایق جالب و خواندنی را در خصوص برند چینی شیائومی به شما توضیح می‌دهیم که شاید با شنیدن آن‌ها کمی شگفت زده شوید.

از زمان پیدایش تلفن همراه تا به امروز برندهای زیادی به این صنعت ورود پیدا کرده‌اند که برخی از آن‌ها موفق به جذب طرفداران زیادی شدند. نمونه‌ای از برندهایی که موفق شد با ورود به بازار تلفن همراه به فروش مناسبی دست پیدا کند برند چینی شیائومی است. این برند چینی محصولات خود را با قیمت چندان بالایی روانه بازار نمی‌کند، اما با این وجود هم‌اکنون در حال رقابت با برندهای معتبری نظیر اپل و سامسونگ است.

ما در این مطلب حقایقی را در خصوص برند شیائومی به شما توضیح خواهیم داد که شاید با شنیدن آن‌ها کمی تعجب کنید.

نام شیائومی چه معنایی دارد؟

شیائومی

یکی از نکات عجیب در خصوص برند Xiaomi این است که این برند چینی در ابتدا اهداف بسیار پیش پا افتاده‌ای داشت. با توجه به معنای لغوی شیائومی که در چینی «برنج و ارزن» است، می‌توان این مسئله را به خوبی متوجه شد. شاید جالب باشد که واژه می به تنهایی معنی مأموریت غیر ممکن را یدک می‌کشد.

این برند چینی در کدام کشورها فروشگاه حضوری دارد؟

در میان تمام کشورهای دنیا تنها چین و سنگاپور پذیرای نمایندگی‌های حضوری برند شیائومی هستند و شهروندان سایر کشورها برای خرید محصولات این شرکت باید به صورت آنلاین اقدام کنند. این مسئله منجر به کاهش هزینه‌های فروش این برند می‌شود.

با عروسک نمادین شیائومی آشنا شوید

شیائومی

عروسکی به نام میتو که یک خرگوش با کراوات قرمز و  همچنین کلاه روسی است نماد برند شیائومی محسوب می‌شود.

Xiaomi در طراحی محصولات خود از چه برندی الگو گرفته است؟

برند شیائومی در طراحی بسیاری از محصولات خود از برند اپل الگوبرداری کرده است. محصولات این شرکت بسیار ظریف هستند و همچنین پیچیدگی خاصی هم در طراحی آن‌ها به چشم نمی‌خورد. یک نکته جالب این است که برند شیائومی هم‌اکنون تولید تلویزیون را نیز در کنار سایر محصولات خود دنبال می‌کند.

استفاده از فناوری داخلی در دوربین شیائومی

دوربین‌های تلفن‌های همراه این برند چینی از یک فناوری داخلی بهره می‌برند که باعث جذاب‌تر شدن شما در عکس می‌شود.

این برند چینی علاقه‌ای به تبلیغات سنتی ندارد

هیچ‌یک از محصولات تولید شده توسط این برند چینی از طریق تبلیغات سنتی به نمایش گذاشته نمی‌شوند. مثلا تاکنون هیچ‌کدام از فیلم‌ها از محصولات این برند برای تبلیغ استفاده نکرده‌اند. با این وجود شیائومی موفق شده تا طرفداران زیادی را جذب خود کند.

لوگوی برند شیائومی دارای یک کلمه پنهان است

با برعکس کردن لوگوی Xiaomi متوجه خواهید شد که این لوگو یک کلمه مخفی در خود دارد. این کلمه با کاراکتر “心” که در زبان چینی به معنای قلب است بدون شباهت نیست.

استخدام سه تن از مدیران سابق گوگل در شرکت شیائومی

برند Xiaomi هم‌اکنون سه تن از افرادی را که تا پیش از این به عنوان مدیر در گوگل مشغول به فعالیت بوده‌اند به استخدام خود درآورده است.

فروش 15 هزار گوشی شیائومی طی دو ثانیه

یکی از نکات جالب در خصوص این برند چینی این است که 15 هزار دستگاه از تلفن‌های همراه خود را تنها طی 2 ثانیه به فروش رسانده است. علاوه بر این برند Xiaomi در سال 2014 نیز موفق شده بود تا آمار فروش تلفن‌های همراه خود را به 2.1 میلیون برساند که این اتفاق باعث شد تا رکورد جهانی گینس به نام این برند چینی ثبت شود.

دفتر مرکزی این برند چینی در کجا قرار دارد؟

شاید تاکنون نمی‌دانستید، اما دفتر مرکزی برند شیائومی در کشور سنگاپور است.