گوگل پیکسل 6 پرو

گوگل پیکسل 6 و 6 پرو با چیپست Tensor و طراحی متفاوت معرفی شدند

گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو رونمایی شدند. گوگل در گوشی‌های سری Pixel 6 از تراشه اختصاصی تنسور استفاده کرده است. همچنین طراحی متفاوت این گوشی‌ها می‌تواند کاربران را جذب کند.

سرانجام انتظار به پایان رسید و پس از شایعات و اخبار فراوان، گوگل از گوشی‌های پیکسل‌ 6 و پیکسل 6 پرو پرده برداری کرد. البته گوگل چندی پیش نیز برخی از مشخصات و طراحی این گوشی‌ها را تایید کرده بود؛ اما امشب به صورت کامل از پرچمداران جدید خود رونمایی کرد.

گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو

سری Pixel 6 را می‌توان بزرگترین تغییر در تاریخچه گوشی‌های گوگل از زمان نکسوس‌ها دانست. گوشی‌های جدید از طراحی جدید، تراشه اختصاصی تنسور، سیستم دوربین بهبود یافته، باتری‌های بزرگتر، ویژگی‌های نرم افزاری عالی و برچسب قیمتی نسبتا خوبی بهره می‌برند.

طراحی

گوگل پیکسل 6 پرو

طراحی پیکسل 6 و برادر بزرگترش خیلی با فلسفه طراحی گوگل در سال‌های اخیر تفاوت دارد. گوگل در بدنه پیکسل 5 از آلومینیوم استفاده کرده بود و روی آن را نیز با لایه‌ای از پلی کربنات پوشانده بود؛ اما در این گوشی‌ها به سراغ استفاده از شیشه رفته است.

پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو از یک فریم فلزی بهره می‌برند که توسط گوریلا گلس ویکتوس از دو طرف احاطه شده است. این فریم فلزی در پیکسل 6 از آلومینیوم براق و در مدل پرو از آلومینیوم مات ساخته شده است.

دوربین‌های سلفی نیز در هر دو مدل در حفره مرکزی نمایشگر قرار گرفته‌اند. همچنین پیکسل 6 پرو از نمایشگری با لبه‌های خمیده و حاشیه‌های باریک بهره می‌برد؛ اما نمایشگر مدل استاندارد پیکسل 6 مسطح است.

البته بزرگترین تفاوت این گوشی‌ها را می‌توان در بدنه پشتی آنها مشاهده کرد. گوگل در طراحی بدنه پشتی از ترکیب سه رنگ و یک نوار دوربین کشیده استفاده کرده است. نوار دوربین به رنگ مشکی است که در یک قاب فلزی قرار گرفته و در گوشه‌ها نیز انحنای دستگاه را دنبال می‌کند.

زیر بخش دوربین رنگ اصلی گوشی به همراه لوگو G گوگل مشاهده می‌شود. در بالای دوربین نیز یک بخش کوچک قرار دارد که رنگ آن نسبت به رنگ اصلی بدنه روشن‌تر و گیرا‌تر است.

صفحه نمایش

گوگل پیکسل 6 پرو

گوگل با سری پیکسل 6 وارد قلمرو نمایشگر‌های LTPO با رفرش ریت بالا شده است. پیکسل 6 پرو به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی با رزولوشن +QHD مجهز شده که نرخ تازه‌ سازی آن در بیشترین حالت به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. البته برای صرفه‌جویی در مصرف باتری این میزان با توجه به محتوای در حال نمایش تا ۱۰ هرتز نیز کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین لایه‌ای از گوریلا گلس ویکتوس از نمایشگر در برابر ضربه و خراش محافظت می‌کند.

پیکسل 6 از یک نمایشگر ۶.۴ اینچی با رزولوشن +FHD و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد. گوگل ادعا می‌کند که فناوری Smooth Display می‌تواند با کمک هوش مصنوعی به صورت خودکار پارامتر‌های مختلف را تنظیم کند و بهترین تجربه بصری را در کنار عمر باتری بالا به ارمغان بیاورد.

در زیر نمایشگر هر دو گوشی یک حسگر اثر انگشت قرار گرفته است و همچنین هر دو توانسته‌اند گواهی IP68 را دریافت کنند که به معنی مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است.

سخت افزار

گوگل پیکسل 6 پرو

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های سری پیکسل 6 تراشه تنسور است. تنسور در واقع اقدام شجاعانه گوگل برای خداحافظی با تراشه‌های اسنپدراگون و حرکت به سمت قلمرو معماری تراشه‌ اختصاصی است.

گوگل ادعا می‌کند که هر دو دستگاه نسبت به پیکسل 5 تا ۸۰ درصد عملکرد بهتری در امور پردازشی دارند و در بخش‌ گرافیک نیز تا ۳۷۰ درصد قوی‌تر ظاهر خواهند شد. پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو هر دو از پردازشگر تصویر اختصاصی و چیپ امنیتی Titan M نیز بهره می‌برند.

گوگل در هنگام معرفی گوشی‌های جدیدش گفت که Tensor بزرگترین نوآوری در بخش سخت‌افزار موبایل در تاریخ این شرکت است. این تراشه نتیجه سال‌ها سرمایه‌گذاری در بخش هوش مصنوعی و تجربه بالای گوگل در سیلیکون است.

دوربین

گوگل پیکسل 6 پرو

سیستم دوربین یکی از مهمترین ویژگی‌های هر گوشی هوشمندی است و گوگل نیز از این واقعیت بی‌خبر نیست. این شرکت دوربین‌های مورد استفاده در گوشی‌های Pixel 6 را به شکل چشم‌گیری ارتقا داده است.

در هر دو گوشی شاهد استفاده از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی بزرگی هستیم که می‌تواند جزئیات و رنگ‌ها را به خوبی ثبت کرده و تا ۱۵۰ درصد نور بیشتری را هم دریافت کند. همچنین این حسگر در مقایسه با نسل‌های گذشته در شرایط نوری کم نیز عملکرد بهتری دارد.

دوربین فوق‌ عریض نیز حالا عریض‌تر از قبل شده و می‌تواند فضای بیشتری را در یک فریم جا دهد. البته پیکسل 6 پرو از یک دوربین دیگر نیز بهره می‌‌برد و آن لنز پریسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی با توانایی زوم اپتیکال ۴ برابری و زوم ۲۰ برابری در حالت Google Super Res است. تراشه تنسور همچنین امکان ضبط فیلم‌های 4K HDR با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را فراهم کرده است.

گوگل پیکسل 6 پرو

گوگل همچنین ویژگی‌های دیگری همچون پاک‌کن جادویی، Face Unblur، حالت پرتره و حالت موشن را در برنامه دوربین قرار داده است تا کاربران بتوانند از توانایی‌های دوربین این گوشی‌ها حداکثر استفاده را بکنند.

پاک‌کن جادویی ویژگی جالبی است. با استفاده از آن می‌توانید اشیا یا افراد ناخواسته را از تصاویر خود حذف کنید. گاهی اوقات پیش می‌آید که افراد غریبه، وسایل نقلیه و یا ساختمان‌ها عکس زیبای شما را خراب می‌کنند و دقیقا همینجاست که این ویژگی به کار می‌آید.

قابلیت Face Unblur نیز می‌تواند در صورتی که به موقع فوکوس نکرده باشید، با الگوریتم‌های خاصی چهره فرد را واضح‌تر کند. حالت موشن نیز با ذخیره کردن چند فریم اضافی سبب افزایش عمق تصویر شما می‌شود.

نرم افزار

گوگل پیکسل 6 پرو

گوگل سری گوشی‌های جدید خود را با اندروید 12 روانه بازار خواهد کرد. زبان طراحی Material You گوگل سبب شده که این گوشی‌ها علاوه بر سخت افزار جدید از نرم افزاری با طراحی جدید نیز بهره ببرند.

هنگامی که تصویر زمینه گوشی را عوض کنید، رابط کاربری نیز بر اساس تم کلی آن تغییر می‌کند و همین نیز باعث می‌شود تا حال و هوای گوشی‌ کامل عوض شود.

البته تغییرات فقط به ظاهر خلاصه نمی‌شود. سیستم عامل به مرور زمان از عادات کاربر آگاه می‌شود و خود را به موثر‌ترین و بهینه‌ترین شکل ممکن تغییر می‌دهد. گوگل همچنین یک قابلیت ترجمه مستمر را در گوشی‌های جدید خود قرار داده که می‌تواند چت‌ها، پادکست‌ها، کپشن‌ها و تصاویر را به ۵۵ زبان مختلف ترجمه کند.

نکته مهم اینجاست که این ویژگی به عنوان بخشی از الگوریتم پردازشی داخلی گوشی درآمده است و حتی بدون اتصال اینترنت نیز کار می‌کند.

امنیت

گوگل پیکسل 6 پرو

در ماه‌های اخیر توجهات زیادی به بحث امنیت و حریم شخصی شده است. گوگل پیکسل 6 و 6 پرو از چیپ امنیتی Titan M2 بهره می‌برند که وظیفه حفاظت از اطلاعات حساسی همچون گذرواژه‌ها و کلید‌های 2FA را بر عهده دارد.

یک ویژگی مفید دیگر Security Hub است که به کاربران اجازه می‌دهد تنظیمات امنیتی خود را به صورت متمرکز مشاهده کنند. گوگل در این قسمت حتی توصیه‌هایی نیز به کاربران برای افزایش امنیت آنها ارائه می‌دهد.

با قابلیت Transparency نیز می‌توانید مشخص کنید که کدام برنامه‌ها از دوربین‌ها و میکروفون گوشی استفاده کنند و حتی در صورت نیاز آنها را به صورت کامل غیر فعال کنید. کاربران همچنین تا ۵ سال به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت خواهند کرد.

مشخصات گوگل پیکسل 6 در یک نگاه

  • نمایشگر: ۶.۴ اینچ، رزولوشن 1080p، پنل اولد، نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز
  • پردازنده: چیپست تنسور متشکل از دو هسته X1 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتزی، ۲ هسته A78 با فرکانس ۲.۲۵ گیگاهرتزی و ۴ هسته A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی
  • گرافیک: آرم مالی G78
  • رم: ۸ گیگ
  • حافظه ذخیره سازی: ۱۲۸ گیگابایت
  • باتری: ۴۶۱۴ میلی‌آمپر ساعت
  • دوربین عقب: دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی

مشخصات گوگل پیکسل 6 پرو در یک نگاه

  • نمایشگر: ۶.۷ اینچ، رزولوشن 1440P، پنل اولد LTPO، نرخ تازه‌سازی متغیر از ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز
  • پردازنده: چیپست تنسور متشکل از دو هسته X1 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتزی، ۲ هسته A78 با فرکانس ۲.۲۵ گیگاهرتزی و ۴ هسته A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی
  • گرافیک: آرم مالی G78
  • رم: ۱۲ گیگ
  • حافظه ذخیره‌سازی: ۲۵۶ گیگابایت
  • باتری« ۵۰۰۳ میلی‌آمپر ساعت
  • دوربین عقب: دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق‌ عریض ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو پریسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۴ برابری

قیمت و تاریخ عرضه

گوگل پیکسل 6 پرو

گوگل برای پیکسل 6 برچسب قیمتی ۵۹۹ دلاری را در نظر گرفته و مدل پرو را هم ۸۹۹ دلار قیمت‌گذاری کرده است. این گوشی‌ها از 6 آبان‌ ماه روانه بازار می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*