قابلیت Live Translate پیکسل 6

قابلیت Live Translate گوگل پیکسل 6 پیام‌های شما را به صورت زنده ترجمه می‌کند

گوگل از سری گوشی‌های Pixel 6 با ویژگی‌های جذاب رونمایی کرد. قابلیت Live Translate گوگل پیکسل 6 می‌تواند پیام‌های شما را به صورت زنده از زبانی به زبان دیگر ترجمه کند.

یکی از مزایای یادگیری ماشینی داخلی تراشه تنسور گوگل پیکسل 6 قابلیت Live Translate است که می‌تواند پیام‌های دریافتی و متن‌های حاضر در منظره‌یاب دوربین را حتی در هنگامی که آفلاین هستید، ترجمه ‌کند.

قابلیت Live Translate گوگل پیکسل 6

طی سالیان گذشته گوگل ترنسلیت به عنوان ابزاری که می‌تواند ارتباط بین زبان‌ها را تسهیل کند، معروف شده و حتی در سرویس‌هایی همچون توییتر و یوتیوب نیز ادغام شده است. در برنامه اندرویدی گوگل ترنسلیت می‌توان برخی زبان‌ها را دانلود کرد تا برای ترجمه آفلاین استفاده شوند؛ اما  در اکثر مواقع برای استفاده از این سرویس باید به اینترنت متصل باشید.

گوگل با تکیه قدرت یادگیری ماشینی تراشه تنسور قابلیت Live Translate را در پیکسل 6 قرار داده است که می‌تواند به صورت آفلاین نیز عمل کند. انجام ترجمه روی دستگاه به حفظ حریم خصوصی شما هم کمک می‌کند.

مهم‌تر از همه قابلیت ترجمه زنده گوگل در برخی از پرکاربرد‌ترین برنامه‌ها ادغام شده است. به عنوان مثال دیگر لازم نیست در هنگام چت کردن، مدام بین برنامه‌های مختلف جابه‌جا شوید. لایو ترنسلیت از برنامه‌های Google Messages، واتس‌اپ، لاین و … پشتیبانی می‌کند و می‌تواند نسخه ترجمه‌ شده پیام دریافتی را در خود برنامه نشان دهد.

اگر چندین پیام در یک زبان خاص دریافت کنید هم لایو ترنسلیت گزینه تغییر به زبان مورد نظر را در اختیار شما قرار می‌دهد. Gboard نیز پیام‌های شما را به زبان مخاطب مورد نظر ترجمه خواهد کرد.

یا اینکه اگر در حال تماشای یک ویدیو در زبان دیگری هستید، لایو ترنسلیت می‌تواند با قابلیت لایو کپشن سری گوشی‌های پیکسل همکاری کند و متن صحبت‌های بازیگران را به صورت ترجمه شده به شما نشان دهد. البته در حال حاضر قابلیت کپشن فقط از زبان‌های انگلیسی، ژاپنی و آلمانی پشتیبانی می‌کند.

گوگل همچنین فرصت را غنیمت شمرد و به برخی بهبود‌های ایجاد شده در قابلت‌های ترجمه محور کنونی خود اشاره کرد. قابلیت گوگل لنز که در برنامه دوربین پیکسل ادغام شده است حالا می‌تواند متن‌های نوشته شده در زبان‌های دیگر را هم شناسایی کرده و ترجمه کند و سپس با استفاده از فناوری واقعیت افزوده آنها را در منظره‌یاب دوربین نشان دهد. این قابلیت در حالت آفلاین از ۵۵ زبان و در حالت آنلاین از ۱۰۴ زبان پشتیبانی می‌کند.

همچنین قابلیت Interpreter Mode گوگل اسیستنت که می‌توانست مکالمات صوتی بین دو نفر را به صورت همزمان ترجمه کند، حالا در حالت آفلاین از سه زبان انگلیسی، ژاپنی و آلمانی و در حالت آنلاین از ۴۸ زبان مختلف پشتیبانی‌ می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*