عمر باتری گوگل پیکسل ۶ و ۶ پرو

عمر باتری گوگل پیکسل ۶ و ۶ پرو مشخص شد

برای بسیاری از کاربران شارژدهی گوشی مهم‌تر از هر چیز دیگری است. به همین بهانه در اینجا به بررسی عمر باتری گوگل پیکسل ۶ و ۶ پرو – Pixel 6 می‌پردازیم.

گوشی‌های پیکسل ۶ که مدت‌ها انتظارشان را می‌کشیدیم سرانجام معرفی شدند. گوگل ساعاتی پیش رسماً از این دو گوشی به نام‌های Pixel 6 و Pixel 6 Pro پرده برداری کرد. اگرچه بیشتر مشخصات و امکانات این گوشی‌ها از ماه آینده به تدریج در حال نشت کردن به بیرون بود، اما اکنون به طور کامل با آن‌ها آشنا شده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

گوگل پیکسل ۶ و ۶ پرو با چیپست Tensor و طراحی متفاوت معرفی شدند

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌تواند در تصمیم گیری یک مشتری برای خرید یک گوشی جدید تأثیرگذار باشد، عمر باتری است. در واقع شما می‌خواهید مطمئن شوید گوشی شما بدون آنکه در میانه یک روز کاری شلوغ شارژ خالی کند، بتواند نیازهایتان را برطرف کند.

ما به زودی گوشی‌های این خانواده را بررسی می‌کنیم تا تصور درستی از عمر باتری آن‌ها پیدا کنیم. ولی تا آن زمان، بهتر است به آمار و ارقامی که گوگل در کنفرانس امشب خودش در مورد عمر باتری گوگل پیکسل ۶ ارائه کرده، اعتماد کنیم.

عمر باتری گوگل پیکسل ۶ و ۶ پرو

عمر باتری گوگل پیکسل ۶

نسخه کوچک‌تر این خانواده به باتری با شارژدهی «بیشتر از ۲۴ ساعت» مجهز است. البته ما نمی‌دانیم دقیقاً منظور از این حرف کدام دسته از کاربران هستند. آیفون ۱۳ پرو مکس با یکی از بزرگ‌ترین باتری‌های موجود عرضه شده که می‌تواند در استفاده متوسط یک و نیم روز شارژدهی داشته باشد. بنابراین ۲۴ ساعت یا فراتر از آن برای یک گوشی پرچمدار ۶.۴ اینچی نمی‌تواند خیلی هم بد باشد.

به لطف چیپست Tensor سفارشی ساخت خود گوگل، عملکرد پیکسل ۶ در مقایسه با نسل گذشته ۸۰ درصد سریع‌تر شده است. در عین حال اقدامات قابل توجهی را برای حفظ هرچه بیشتر باتری انجام داده است تا حد ممکن چرخه شارژ آن را طولانی‌تر کند. به عنوان مثال این گوشی از نرخ رفرش متغیر بهره می‌برد که بسته به محتوایی که کاربر روی صفحه نمایش می‌بیند از ۱۰ تا ۹۰ هرتز تغییر می‌کند.

در حالی که حالت مصرف Adaptive Battery اپلیکیشن‌های محبوب شما را در اولویت قرار می‌دهد و عمر باتری را با مدیریت مصرف انرژی می‌کاهد، گوگل یک حالت دیگر به نام Extreme Battery Saver را هم توسعه داده که می‌تواند گوشی پیکسل ۶ را تا ۴۸ ساعت روشن نگه دارد.

ظرفیت باتری رسمی اعلام شده توسط سازنده ۴،۶۱۴ میلی‌آمپر ساعت است. این درحالیست که اپل برای آیفون ۱۳ از یک باتری ۳،۲۲۷ میلی‌امپر ساعتی استفاده کرده است. علاوه بر این، گوشی گوگل به لطف فناوری شارژ سریع می‌تواند در عرض ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد شارژ شود.

عمر باتری گوشی پیکسل ۶ پرو

اما نخستین پرچمدار واقعی گوگل، گوشی پیکسل ۶ پرو است که علاوه بر تمام دیگر بخش‌ها، در بخش باتری هم از مدل معمولی این خانواده برتر است. این گوشی به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی +QHD از نوع LTPO مجهز است و از یک باتری ۵،۰۰۳ میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرد. گوگل می‌گوید این بزرگ‌ترین باتری استفاده شده در یک گوشی پیکسل است.

گوشی پرچمدار جدید گوگل به نرخ رفرش متغیر نیز مجهز است که باعث می‌شود با تنظیم خودکار رفرش ریت صفحه بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز، مصرف انرژی کارآمدی داشته باشد.

سازنده در توصیف باتری گوگل پیکسل ۶ پرو درست مثل نسخه معمولی از عبارت «عمر باتری بیشتر از ۲۴ ساعت» استفاده کرده است. اینکه افزایش مصرف انرژی به خاطر ابعاد نمایشگر بزرگ‌تر این گوشی بیشتر است، بدون بررسی دقیق‌تر مشخص نخواهد شد. گوگل همچنین آمار و ارقام دقیق مدت زمان پخش بدون توقف توسط این گوشی با شارژ کامل را اعلام نکرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*