کد مخفی آیفون

7 کد مخفی آیفون که دارندگان گوشی اپل باید بلد باشند

آیا می‌دانستید که اپل در گوشی‌ آیفون هفت کد مخفی گنجانده است؟ احتمالا نمی‌دانید، چون اگر می‌دانستید دیگر این کدها مخفی نبودند. برای آگاهی از این کدها با گجت نیوز همراه باشید.

در این نوشتار شما را با 7 کد مخفی گوشی های آیفون آشنا می کنیم؛ این کدها می‌تواند باعث صرفه جویی در وقت شما برای جست و جوی اطلاعات یا فعال سازی برخی از ویژگی‌های آیفون شود.

شماره IMEI

خیلی از شما دقیقاً می‌دانید که شماره IMEI چیست. «شناسه جهانی تجهیزات سیار» (International Mobile Equipment Identity) یک شناسه منحصر به فرد برای گوشی شما است. اگر تصمیم دارید قفل دستگاه خود را برای پیوستن به شرکت مخابراتی دیگر باز کنید، باید این شماره را در اختیار داشته باشید؛ همچنین اگر گوشی شما گم شده یا به سرقت رفته باشد، از شما این شماره می‌پرسند زیرا از آن می‌توان برای خاموش کردن توانایی تلفن برای برقراری تماس استفاده کرد.

برای به دست آوردن شماره IMEI آیفون خود، کد #06#* را با استفاده از صفحه کلید گوشی شماره گیری کنید تا شماره روی صفحه ظاهر شود.

یک راه دیگر نیز برای دریافت شماره IMEI وجود دارد. از مسیر Settings > General > About وارد بخش Physical SIM شوید و در آنجا شما می‌توانید شماره منحصر به فرد IMEI آیفون خود را بیابید.

سیگنال قوی اینترنت

آیا مایل هستید که اینترنت 4G LTE بهتری داشته باشید؟ کد *#12345#3001* را شماره گیری کنید، سپس یک منوی مخفی ظاهر می‌شود که به شما خواهد گفت روی LTE و «Serving Cell Meas» لمس کنید. هرچه عددی که در بالای صفحه نمایش داده می‌شود به صفر نزدیکتر باشد، سیگنال شما قوی‌تر است. با جابجایی گوشی، شماره تغییر می‌کند. «Negative 50» و «Negative 40» بدین معنی‌ست که دارای سرویس خوب هستید و «Negative 140» به این معنی است که گوشی شما به هیچ وجه سرویس ندارد.

مخفی کردن شماره هنگام تماس

فقط به این دلیل که نمی‌خواهید هنگامی که با گوشی آیفون خود تماس برقرار می‌کنید، شماره تلفن شما نشان داده شود، به این معنی نیست که شما یک هرزفرست یا اسپمر هستید، اینطور نیست؟ در کشور ایالات متحده آمریکا، با شماره گیری کد 67* قبل از شماره طرف مقابل، باعث می‌شود که شماره شما در گوشی طرف مقابل نمایش داده نشود. در خارج از ایالات متحده کد 31* را برای این کار استفاده می‌کنند.

انتقال تماس‌های ورودی

اگر می خواهید تماس‌های دریافتی را به شماره دیگری دایورت کنید، کد *61* را شماره گیری کرده و سپس شماره تلفنی را که می‌خواهید تماس‌های دریافتی به آن دایورت شود و وارد کنید و بر روی کلید # لمس کنید و سپس کلید سبز را بفشارید. اگر می‌خواهید هنگامی که گوشی شما در دسترس نیست تماس‌های ورودی به شماره دیگری هدایت شود، کد *62* را شماره گیری کرده و سپس آن شماره تلفنی که مایل هستید تماس‌ها به آن هدایت شود وارد کنید بعد بر روی کلید # لمس کنید و سپس کلید سبز را بفشارید.

برای زمان‌هایی که گوشی شما مشغول است و می‌خواهید تماس‌های ورودی به شماره دیگری هدایت شود، کد *67* را شماره گیری کرده و سپس آن شماره تلفنی که مایل هستید تماس‌ها به آن هدایت شود وارد کنید بعد بر روی کلید # لمس کنید و سپس کلید سبز را بفشارید. هر زمان که بخواهید می‌توانید با شماره گیری همه این کدها و شماره‌ها این قابلیت را غیر فعال کنید. اکثر این کدها روی مدل‌های قدیمی آیفون و نسخه‌های جدیدتر جواب خواهند داد.

آگاهی از محدویت زمانی

اگر برای مکالمه محدودیت زمانی دارید، می‌توانید با شماره گیری کد #646* متوجه شوید که چه مقدار دیگر در ماه جاری قادر به مکالمه هستید.

مسدود کردن تماس‌های ورودی

می‌توانید با شماره گیری کد #شماره پین*33* از تماس‌های دیگران به گوشی آیفون خود جلوگیری کنید. این مورد زمان‌هایی که گوشی خود را به کسی قرض داده‌اید و مایل نیستید با گوشی شما تماس برقرار کنند، بسیار مفید خواهد بود.

قابلیت انتظار تماس

اگر در وسط یک مکالمه تلفنی باشید و تماس ورودی دریافت کنید، با قابلیت انتظار تماس بدون قطع مکالمه فعلی به شما اطلاع رسانی خواهد شد که یک تماس ورودی دریافت کرده‌اید و می‌توانید آن را جواب دهید. برای فعال سازی این قابلیت کد #43* را شماره گیری کنید؛ همچنین برای غیر فعال سازی این قابلیت نیز باید همین کد را شماره گیری کنید.

باید این نکته را به شما گوشزد کنیم که این کدها فقط برای جدیدترین مدل‌های آیفون طراحی نشده‌اند و برخی از آن‌ها روی نسخه‌های قدیمی‌تر نیز جواب می‌دهند؛ همچنین موقعیت مکانی شما نیز روی جوابدهی این کدها تعیین کننده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*