اجرای برنامه ها و بازی های اندرویدی در ویندوز 11

نگاهی به شیوه اجرای برنامه ها و بازی های اندرویدی در ویندوز 11

اگر کنجکاو هستید که چگونه برنامه ها و بازی های اندرویدی در ویندوز 11 – Windows 11 مایکروسافت اجرا می‌شوند، این پست را تا انتها دنبال کنید.

مایکروسافت اولین نسخه پیش‌نمایش قابلیت پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز 11 را منتشر کرد. این نسخه در دسترس کاربران گروه آزمایشی ویندوز اینسایدر و در نسخه Beta Channel ویندوز 11 قرار گرفته است؛ بنابراین برای استفاده از آن حتماً باید عضو ویندوز اینسایدر باشید. ما این نسخه پیش‌نمایش را روی دو سیستم نصب کرده‌ایم تا ببینیم نحوه اجرای برنامه ها و بازی های اندرویدی در ویندوز 11 چگونه است. یکی از آن‌ها، یک سیستم گیمینگ توانمند با چیپست Intel Core i9 11900K‌ و دیگری لپ تاپ هیبریدی سرفیس پرو ایکس مایکروسافت است.

نصب اپلیکیشن‌ها روی این ویندوز بسیار ساده است. مایکروسافت با کمپانی آمازون همکاری کرده است. در واقع فروشگاه مایکروسافت فقط فهرست اپلیکیشن‌های اندرویدی را در ویندوز 11 به نمایش می‌گذارد و برای نصب و آپدیت آن‌ها شما را به فروشگاه اپ استور آمازون منتقل می‌کند. در این نسخه یک ساب سیستم ویندوزی نیز برای اندروید در پس زمینه ویندوز فعال می‌شود که وظیفه اجرای برنامه‌ها با آن است.

اجرای برنامه ها و بازی های اندرویدی در ویندوز 11

اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها به گونه‌ای در یک ماشین مجازی اجرا می‌شوند که گویا هر یک اپلیکیشن مستقلی برای ویندوز هستند و می‌توانند در کنار سایر برنامه‌های ویندوزی به اجرا دربیایند. شما می‌توانید این اپلیکیشن‌ها را مثل هر برنامه دیگری به منوی استارت یا نوار وظیفه سنجاق کنید و از تمام امکانات مالتی‌تسکینگ و تنظیم پنجره، مثل دیگر برنامه‌های استاندارد، در آن‌ها هم استفاده کنید.

در حال حاضر فقط 50 اپلیکیشن اندرویدی برای استفاده از ویندوز در نظر گرفته شده است و شما می‌توانید اپلیکیشن‌هایی همچون Amazon Kindle  و BBC Sounds و چندین بازی موبایلی را روی کامپیوتر ویندوزی خود نصب و اجرا کنید.

این برنامه‌ها هم روی سرفیس پرو ایکس که از چیپست ARM استفاده می‌کند و کامپیوتر گیمینگی که از چیپست اینتل استفاده می‌کند به خوبی اجرا شدند. شما می‌توانید برنامه‌های اندرویدی مورد نظر خودتان را در کنار نرم افزارهایی مثل Word ‌و Chrome اجرا کنید و مثل یک برنامه معمولی ویندوزی از آن‌ها استفاده کنید.

درست مثل اپلیکیشن‌های معمولی ویندوز، برنامه ها و بازی های اندرویدی در ویندوز 11 در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند و یکپارچه‌سازی آن‌ها با منوی استارت و نوار وظیفه باعث شده احساس کنید آن‌ها یک نرم افزار ویندوزی هستند. این حس خوبی که به کاربر منتقل می‌شود، به خاطر یکپارچه‌سازی خوبیست که مایکروسافت انجام داده است.

اجرای برنامه ها و بازی های اندرویدی در ویندوز 11

اگرچه این نسخه پیش‌نمایش خیلی هم بی عیب نیست. ما وقتی 4 بازی اندرویدی را روی کامپیوتر گیمینگ مذکور با استفاده از ابزار Snap Layout در کنار اجرا کردیم، متوجه استفاده 100 درصدی از توان پردازنده شدیم. به یکباره همه چیز لگی شد و چند ثانیه بعد مجدداً همه چیز به حالت عادی برگشت و مصرف CPU هم طبیعی شد. اما بازی‌های اندرویدی در سرفیس پرو ایکس با نرخ فریم پایین و پرش‌های ناگهانی اجرا شدند. هرچند این یک نسخه پیش‌نمایش است و ما امیدواریم پیش از آنکه در اختیار عموم کاربران Windows 11 قرار بگیرد، در عملکرد آن تجدید نظر شود.

وقتی شما می‌خواهید پنجره بازی Final Fantesy XV را کوچک یا بزرگ کنید، بازی مجدداً‌ بارگذاری می‌شود. امکان تغییر سایز برخی پنجره‌ها و بازی‌ها هم به طور کلی وجود ندارد. همه این‌ها کاملاً به چگونگی توسعه اپلیکیشن‌ها توسط توسعه‌دهندگان بستگی دارد. اکثر توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های خود را فقط برای اجرا روی ابعاد گوشی‌های هوشمند توسعه می‌دهند.

سوالی که در اینجا باقیست، این است که که آیا شما واقعاً به اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی کامپیوتر خود نیاز دارید. برخی کاربران ترجیح می‌دهند برنامه‌هایی مثل Kindle App را برای کتاب خواندن روی کامپیوتر خود نصب کنند. اما در مورد تمایل کاربران برای اجرای بازی‌های موبایلی با کامپیوتر چندان مطمئن نیستیم.

اجرای برنامه ها و بازی های اندرویدی در ویندوز 11

سال‌هاست نرم افزار Bluestacks به کاربران ویندوزی اجازه اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی را می‌دهد. این نرم افزار شدیداً روی پشتیبانی مناسب ویندوز از بازی‌های اندرویدی کار کرده است. مایکروسافت خیلی دیر اقدام به توسعه چنین قابلیتی کرده است، اما ساب سیستم ویندوز 11 نتیجه سال‌ها کار برای گسترش اجرای اپلیکیشن‌های مبتنی بر هسته‌های لینوکس و GUI را نشان می‌دهد. در حالی که مایکروسافت مشغول کار روی این قابلیت است، Bluestacks اکنون مشغول کار روی قابلیتی است که اپلیکیشن‌های اندرویدی را بهمرورگر وب کامپیوتر می‌برد و آن‌ها را روی سرورهای ابری اجرا می‌کند.

در حال حاضر مایکروسافت برای اجرای برنامه ها و بازی های اندرویدی در ویندوز 11 به فروشگاه اپلیکیشن آمازون متکی است که تعداد اپلیکیشن‌های آن چندین میلیون کمتر از پلی استور خود گوگل است. قطعاً هر کسی دوست دارد اپلیکیشن‌های بیشتری را روی کامپیوتر خودش اجرا کند، ولی متأسفانه در حال حاضر مایکروسافت چنین امکانی را به کاربران نمی‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*