بیوگرافی بازیگران سریال هجوم

بیوگرافی بازیگران سریال هجوم گلشیفته فراهانی

اگر به یکی از طرفداران سریال Invasion تبدیل شده‌اید، در ادامه می‌توانید بیوگرافی بازیگران سریال هجوم گلشیفته فراهانی را مطالعه کنید.

در این مطلب می‌توانید بیوگرافی بازیگران سریال هجوم گلشیفته فراهانی را بخوانید و همچنین با شخصیت‌های این مجموعه‌ی محبوب آشنایی بیشتری پیدا کنید.

سه قسمت ابتدایی سریال هجوم چند روز قبل منتشر شد و با اینکه چندان مورد توجه منتقدان قرار نگرفت اما مخاطبان زیادی به تماشای آن نشستند. این مجموعه‌ علمی تخیلی که از سرویس اپل تی وی پلاس پخش می‌شود، توسط سایمون کینبرگ (Simon Kinberg) نوشته و ساخته شده است و داستان حمله‌ی موجودات فضایی به کره زمین را از دیدگاه چند شخصیت‌ مختلف روایت می‌کند.

در چند دهه‌ی اخیر، سریال‌های زیادی پیرامون موجودات فضایی ساخته شده‌اند، از وی (V) که در دهه 80 میلادی سر و صدای زیادی برپا کرد تا جنگ دنیاها (War of the Worlds) که هم‌اکنون از سرویس دیزنی پلاس می‌شود. اما برای سریال Invasion شرایط متفاوت است زیرا بودجه‌ای در حد و اندازه‌ی فیلم‌های بزرگ بلاک باستری دارد. گفته می‌شود که اپل برای ساخت فصل اول این سریال، نزدیک به 200 میلیون دلار هزینه کرده است که آن را به یکی از پرهزینه‌ترین مجموعه‌های تاریخ تبدیل می‌کند. اپل تا پیش از این، برای ساخت هر قسمت از سریال‌های برنامه صبحگاهی (The Morning Show) و دیدن (See) نیز 15 میلیون دلار خرج کرده بود.

بیوگرافی بازیگران سریال هجوم

سه قسمت نخست به خوبی نشان داده‌اند که این سریال پتانسیل بالایی دارد و می‌تواند به یکی از پرطرفدارترین ساخته‌های شرکت اپل تبدیل شود. در ادامه می‌توانید بیوگرافی بازیگران سریال هجوم را مطالعه کنید. ناگفته نماند که سریال یک شخصیت اصلی ندارد و به طور همزمان، چند داستان مختلف از بخش‌های مختلف جهان را روایت می‌کند. هنوز مشخص نیست که آیا این شخصیت‌ها در ادامه با یکدیگر مرتبط می‌شوند یا خیر.

سم نیل (Sam Neil) در نقش کلانتر جان بل تایسون

بیوگرافی بازیگران سریال هجوم

بیوگرافی بازیگران سریال هجوم را باید با سم نیل آغاز کنیم که سرشناس‌ترین بازیگر مجموعه است؛ کسی که نقش دکتر آلن گرنت در فیلم ژوراسیک پارک به شهرت جهانی رسید. او با بازی در سریال‌های پرطرفدار غریبه نیست و احتمالا نقش آفرینی‌اش در سریال پیکی بلایندرز را به یاد دارید. نیل در سریال‌های دیگری همچون تئودورها (The Tudors)، رایلی، تک‌خال جاسوس‌ها (Reilly, Ace of Spies)، مرلین (Merlin)، جسیکا (Jessica)، شهر شاد (Happy Town) و آلکاتراز (Alcatraz) نیز یکی از نقش‌های اصلی را برعهده داشته است.

نیل همچنین در فیلم‌هایی همچون طالع نحس 3: درگیری نهایی (Omen III)، تسخیر (Possession)، فرشتگان شیطانی (Evil Angels)، سکوت قبرستانی (Dead Calm)، شکار برای اکتبر سرخ (The Hunt for Red October) و پیانو (The Piano) نقش آفرینی کرده است.

این بازیگر نیوزلندی، نقش کلانتر جان بل تایسون را در سریال بازی می‌کند. مردی که در ایالت اکلاهما زندگی می‌کند و در آستانه‌ی بازنشستگی قرار دارد. تایسون پس از کشف تعدادی دایره‌ی مرموز در یک مزرعه‌ی ذرت، یکی از اولین کسانی است که از حضور موجودات فضایی آگاه می‌شود.

گلشیفته فراهانی در نقش انیشا مالک

بیوگرافی بازیگران سریال هجوم

فراهانی یکی از چهره‌های آشنای سریال برای ایرانی‌ها است و یکی از نقش‌های اصلی هجوم را برعهده دارد. فراهانی در فیلم‌های ایرانی برجسته‌ای همچون به نام پدر، میم مثل مادر، سنتوری، درباره‌ی الی، بوتیک و ماهی‌ها عاشق می‌شوند حضور داشته اما در حال حاضر خارج از ایران زندگی می‌کند و در آثار خارجی به ایفای نقش می‌پردازد.

از فیلم‌های خارجی‌زبان او می‌توان به استخراج (Extraction)، دزدان دریایی کارائیب: مردگان حکایت نمی‌کنند (Dead Men Tell No Tales)، خروج: خدایان و پادشاهان (Exodus: Gods and Kings)، یک مشت دروغ (Body of Lies)، پترسون (Paterson)، قسمت بالایی (The Upside) و شبی که جهان را می‌خورد (The Night Eats the World) اشاره کرد.

گلشیفته فراهانی در سریال، نقش مادری را بازی می‌کند که پس از حمله‌ی موجودات فضایی به کره‌ زمین، در تلاش است تا از همسر و فرزندان‌اش محافظت کند.

فیراس نصار (Firas Nassar) در نقش احمد مالک

بیوگرافی بازیگران سریال هجوم

فیراس نصار یکی از بازیگران گمنام فیلم است که تاکنون در چند سریال نه چندان شناخته‌ شده به ایفای نقش پرداخته و هجوم، اولین اثر انگلیسی زبان او به حساب می‌آید. مهم‌ترین سریال نصار تا پیش از این، فائودا (Fauda) از سرویس نتفلیکس بوده است.

نصار نقش همسر انیشا مالک را بازی می‌کند، مردی که در ابتدای سریال وجهه‌ی چندان مثبتی ندارد و آدم خوبی به نظر نمی‌رسد. اما احمد باید ترس‌ها و اشتباهات سابق‌اش را کنار بگذارد و تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا از خانواده‌اش مراقبت کند.

آزی رابرتسون (Azhy Robertson) در نقش لوک مالک

بیوگرافی بازیگران سریال هجوم

آزی رابرتسون 11 ساله، نزدیک به 5 سال است که در دنیای سینما و تلویزیون حضور دارد اما شاید او را با نقش هنری باربر از فیلم داستان ازدواج (Marriage Story) به یاد داشته باشید. او در سریال‌های گاسیپ گرل (Gossip Girl) و توطئه علیه آمریکا (The Plot Against America) نیز به ایفای نقش پرداخته است.

رابرتسون در نقش پسر بزرگ خانواده‌ی مالک بازی می‌کند. لوک پس از حمله‌ی موجودات فضایی به محل زندگی خانواده‌اش، دچار مشکلات روانی شده و صداهایی را در مغزش می‌شنود. او یک برادر و فرزند خوب است و همیشه به اعضای خانواده‌اش کمک می‌کند. می‌توان انتظار داشت که صداهای درون مغز لوک، نقش مهم‌تری در سریال داشته و به حمله‌ی بیگانگان مرتبط باشد.

تارا مویدی در نقش سارا مالک

بیوگرافی بازیگران سریال هجوم

تارا مویدی 8 ساله و ایرانی‌تبار، متولد شهر نیواورلئان در ایالت لوئیزیانا آمریکا بوده و هجوم، اولین سریالی است که در آن به ایفای نقش می‌پردازد. مویدی در همین سن کم، سه زبان انگلیسی، فارسی و فرانسوی را به صورت روان صحبت می‌کند و عاشق سفر کردن است. بازی مویدی مورد توجه قرار گرفته و می‌توان انتظار داشت که او را در سریال‌ها و فیلم‌های بیشتری مشاهده کنیم.

مویدی نقش سارا مالک، دختر کوچک انیشا را بازی می‌کند که پس از حمله‌ی موجودات فضایی، زندگی‌اش دستخوش تغییر می‌شود. همانند دیگر اعضای خانواده، او هم باید خودش را با وضعیت پیش آمده سازگار کند و زندگی قبلی‌اش را پشت‌سر بگذارد.

کوتسونا شیئوری (Shioli Kutsuna) در نقش میتسوکی یاماتو

بیوگرافی بازیگران سریال هجوم

این بازیگر 28 ساله‌‌ی استرالیایی-ژاپنی، بیشتر با نقش یوکیو در فیلم ددپول 2 شناخته می‌شود. هجوم، اولین سریال انگلیسی‌زبان پرونده‌ی هنری او به حساب می‌آید اما تاکنون در فیلم‌های آمریکایی دیگری همچون راز جنایت (Murder Mystery)، بیگانه (The Outsider) و آه لوسی (Oh Lucy) نیز حضور پیدا کرده است. از آثار ژاپنی شاخص شیئوری نیز می‌توان به فیلم نابخشوده (Unforgiven) و سریال‌های خون تلخ (Bitter Blood) و بازی خانوادگی (The Family Game) اشاره کرد.

شیئوری نقش یک تکنسین ایستگاه فضایی ژاپن به نام میتسوکی یاماتو را بازی می‌کند. همانند دیگر شخصیت‌های سریال، میتسوکی نیز تحت تاثیر حمله‌ی موجودات فضایی قرار می‌گیرد و نامزدش هیناتا که همراه با یک شاتل به فضا فرستاده شده بود، دچار آسیب می‌شود. کوتسونا شیئوری به خوبی توانسته ابعاد شخصیتی میتسوکی را به تصویر بکشد و از بازیگران محبوب سریال است.

دایسوکه تسوجی (Daisuke Tsuji) در نقش کیتو کاواگوچی

بیوگرافی بازیگران سریال هجوم

دایسوکه تسوجی را شاید بازی‌دوستان بهتر از سینمادوستان بشناسند. او نقش جین ساکای (Jin Sakai) را در بازی شبح تسوشیما (Ghost of Tsushima) ایفا کرده است. این بازیگر 40 ساله‌ی ژاپنی، سابقه‌ی حضور در سریال‌های ساکن برج بلند (The Man in the High Castle)، فهرست سیاه (The Blacklist) و براک‌مایر (Brockmire) را نیز داشته است. او همچنین در بازی‌هایی همچون دث استرندینگ (Death Stranding)، کال آو دیوتی: بلک اپس 4 و پری (Prey: Mooncrash) صداپیشگی کرده است.

تسوجی هم نقش یکی از تکنسین‌های ایستگاه فضایی ژاپن را بازی می‌کند که حمله‌ی بی‌رحمانه‌ی بیگانگان را به چشم می‌بیند. او شاید به اندازه‌ی میتسوکی یاماتو باهوش نباشد اما یک دوست وفادار است و موقعیت‌ شغلی‌اش را به خطر می‌اندازد تا به میتسوکی در ماموریت‌ مهم‌اش کمک کند.

شمیر اندرسون (Shamier Anderson) در نقش تروانته وارد

بیوگرافی بازیگران سریال هجوم

این بازیگر 30 ساله‌ی کانادایی، با فیلم سایکوتیک (Nostrum) در سال 2010 رسما وارد عرصه‌ی بازیگری شد و فیلم‌هایی همچون نابودگر (Destroyer)، شهر دروغ‌ها (City of Lies)، پایان‌ها، آغازها (Endings, Beginnings)، پسر جنوب (Son of the South)، کبود (Bruised)، مسافر قاچاق (Stowaway) و بیدار (Awake) را در کارنامه دارد. اندروسون در فیلم‌های جان ویک 4 و مارول‌ها (The Marvels) نیز حضور خواهد داشت.

اندرسون در دنیای تلویزیون هم چهره‌ی شناخته‌شده‌ای به حساب می‌آید و در سریال‌های جالوت (Goliath)، وینونا ارپ (Wynonna Earp) و قدم بعدی (The Next Step) بازی کرده است.

او در سریال هجوم نقش تروانته وارد را بازی می‌کند؛ یک سرباز آمریکایی که برای ماموریت، به افغانستان رفته است و در مسیر قندهار، به دلیل حمله‌ی موجودات فضایی، ارتباط‌ش با مرکز فرماندهی قطع می‌شود. تروانته در بیابان تنها می‌ماند و باید با یک تهدید بزرگ رو به رو شود.

بیلی برت (Billy Barratt) در نقش کسپر مارو

بیوگرافی بازیگران سریال هجوم

این نوجوان 13 ساله‌ی انگلیسی، جوان‌ترین بازیگری است که توانسته جایزه‌ی امی را بدست بیاورد. او کار خود را نقش‌های تلویزیون آغاز کرد و با فیلم رویا دیدن (To Dream) به دنیای سینما قدم گذاشت. مهم‌ترین نقش سینمایی او بازی در فیلم بازگشت مری پاپینز (Mary Poppins Returns) بوده و شاید سریال هجوم به یک سکوی پرتاب تازه‌ برای وی تبدیل شود.

بیلی برت نقش کسپر مارو را بازی‌ می‌کند و یکی از خط‌های داستانی جلب سریال پیرامون او اتفاق می‌افتد؛ نوجوانی که اتوبوس مدرسه‌اش دچار حادثه شده و در کنار هم‌کلاسی‌هایش گرفتار شده. او که منزوی است و استعداد ویژه‌ای در نقاشی دارد، با آغاز حملات موجودات فضایی دچار تشنج می‌شود تا شانس‌اش برای بقا پایین‌تر بیاید.

ایندیا براون (India Brown) در نقش جمیلا هیوستون

بیوگرافی بازیگران سریال هجوم

براون یکی دیگر از بازیگران نوجوان سریال است که البته کارنامه‌ی نسبتا خوبی در دنیای تلویزیون دارد و در سریال‌هایی همچون ورزل گامیج (Worzel Gummidge)، هتی فدر (Hetty Feather) و غریبه (The Stranger) به ایفای نقش پرداخته است.

ایندیا براون نقش جمیلا هیوستون را بازی می‌کند، یکی دیگر از کودکانی که در اتوبوس مدرسه گرفتار شده است. او که مادرش یک پرستار است، سعی می‌کند به دیگران آرامش بدهد و دیگر بچه‌های مدرسه، به او به چشم یک رهبر نگاه می‌کنند.

پدی هالند (Paddy Holland) در نقش مانتی کاترمیل

بیوگرافی بازیگران سریال هجوم

پدی هالند، برادر کوچک تام هالند (بازیگر سری فیلم‌های مرد عنکبوتی) است که هنوز در ابتدای مسیر قرار دارد و سریال هجوم، اولین تجربه‌ی جدی او در دنیای تلویزیون است. هالند کوچک در چند فیلم کوتاه نیز حضور پیدا کرده و احتمالا او را به‌زودی در فیلم‌های بیشتری خواهیم دید.

اگر کسپر و جمیلا بهترین‌های اتوبوس مدرسه هستند، مانتی کاترمیل دقیقا نقطه‌ی مقابل آن‌هاست. یک پسرک قلدر و عصبانی که هم‌کلاسی‌هایش را اذیت می‌کند و کسپر را مورد تمسخر قرار می‌دهد.

اما بازیگران دیگری هم در این سریال حضور کوتاهی دارند که در ادامه به صورت مختصر به آن‌ها می‌پردازیم.

رینکو کیکوچی (Rinko Kikuchi) در نقش هیناتا: کیکوچی نقش هیناتا را بازی می‌کند که بالاتر به او اشاره داشتیم. کسی که میتسوکی به او علاقه دارد و به عنوان یکی از اعضای خدمه‌‎ی شاتل فضایی، به ماموریت می‌رود اما با یک اتفاق ناگوار روبرو می‌شود.

تام کالن (Tom Cullen) در نقش مستر ادواردز: مدافع سرسخت کسپر و تنها معلمی که در این سفر، بچه‌ها را همراهی کرده و همراه با آن‌ها در تصادف اتوبوس مدرسه گرفتار شده است. تام کالن ولزی، از بازیگران نسبتا شناخته شده‌ی سریال به حساب می‌آید و در سریال بزرگی همچون دانتون ابی (Downton Abbey) حضور داشته است.

بیوگرافی بازیگران سریال هجوم

کش وندرپای (Cache Vanderpuye) در نقش آلفی ادمورا: او دوست نزدیک کسپر بوده و یکی دیگر از کودکانی است که توانسته از تصادف اتوبوس مدرسه، جان سالم به در ببرد. این اولین حضور کش وندرپای در دنیای سینما و تلویزیون است.

توکو آیگاوا (Toko Igawa) در نقش ایکورو مورای: رئیس ایستگاه فضایی ژاپن و مدیر پروژه‌ی پرتاب شاتل فضایی. ایکورو مورای معمولا نقطه‌ی مقابل میتسوکی قرار دارد و از قدرت تصمیم‌گیری بالایی بهره می‌برد. توکو آیگاوا، یکی از بازیگران مشهور ژاپنی است که در فیلم‌هایی همچون آخرین سامورائی، هفت‌تیر (Revolver) و خاطرات یک گیشا (Memoirs of a Geisha) به ایفای نقش پرداخته.

الکس هرناندز (Alex Hernandez) در نقش چاوز: بیوگرافی بازیگران سریال هجوم را با الکس هرناندز به پایان می‌بریم که نقش چاوز را بازی می‌کند. چاوز دوست نزدیک تروانته وارد است و در کنارش در ارتش آمریکا خدمت می‌کند. او آدم چرب‌زبانی است و شوخی‌هایش، فضای تاریک و سیاه پس از حمله‌ی موجودات فضایی را کمی روشن‌تر می‌سازد، اگرچه که پس از مدتی در بیابان ناپدید می‌شود. الکس هرناندز را سینمادوستان با فیلم بلادشات (Bloodshot) می‌شناسند که سال گذشته به اکران سینما‌ها در آمد.

فصل اول این سریال شامل 10 قسمت خواهد بود و باید دید آیا با 7 قسمت بعدی می‌تواند بازخوردهای مناسبی دریافت کند یا خیر. این سریال اگرچه پربیننده بوده اما با انتقادات فراوانی روبرو شده و حتی احتمال دارد که پس از یک فصل کنسل شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*