قیمت تارا

کاهش قیمت تارا ، فیدلتی و کی ام سی K7 در بازار ایران؛ دلیل ارزانی چیست؟

به تازگی قیمت برخی از محصولات جدید بازار کشور از جمله تارا، فیدلتی و کی ام سی K7 کاهش پیدا کرده و بازار خرید و فروش آن‌ها داغ‌تر شده است.

بازار خودرو پس از سپری کردن یک رکود طولانی‌مدت در حال بازگشت به شرایط قبلی خود است. هم‌اکنون و در شرایطی که دیگر بعید به نظر می‌رسد شاهد آزادسازی واردات خودرو باشیم،‌ متقاضیان خودرو به سراغ خرید رفته‌اند که شاید دلیل اصلی این موضوع ترس از بالا رفتن قیمت‌ها باشد. در حال حاضر اکثر متقاضیان محصولات ایران خودرو، سایپا و بهمن موتور ترجیح می‌دهند به سراغ طرح‌های فروش بروند. این در صورتی است که متقاضیان محصولات مدیران خودرو و کرمان موتور خرید از نمایندگی که قیمت نسبتا بالاتری هم دارد را ترجیح می‌دهند. اما محصولات جدید بازار خودرو کشور از جمله کی ام سی K7، تارا و فیدلتی از نظر قیمتی در چه شرایطی قرار دارند؟ برای آگاهی از قیمت این اتومبیل‌ها در ادامه با ما همراه باشید.

قیمت تارا ، کی ام سی K7 و فیدلتی در بازار ایران

۱. ایران خودرو تارا

کی‌ام‌سی K7

نسخه دنده‌ای محصول جدید ایران خودرو در جلب رضایت مشتریان ناموفق بوده و بسیاری از افراد خرید اتومبیل‌هایی مانند دنا پلاس و شاهین را ترجیح می‌دهند. شاید با ورود نسخه اتومات تارا به بازار کشور ورق برگردد و این کم توجهی جبران شود. تارا در ابتدای ورود خود به بازار ۷۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود،‌ اما هم‌اکنون این خودرو با قیمتی در حدود ۴۲۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. این اتومبیل به یک پیشرانه TU5 پلاس مجهز شده است که در مقایسه با پیشرانه شاهین توان بیشتری دارد. اما از آن طرف موتور توربوشارژ‌ شاهین گشتاور بیشتری را به تولید می‌رساند که این مسئله باعث شده تا علاقه‌مندان خرید شاهین را ترجیح دهند.

۲. کی ام سی K7

کی‌ام‌سی K7

کی ام سی K7 یکی از جدیدترین محصول کرمان موتور است که در ابتدا با قیمتی در حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید. اما هم‌اکنون این خودرو کاهش قیمت را تجربه کرده و به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است. این اتومبیل در بازار کشور رقبای سرسخت زیادی دارد که به موفقیت رسیدن آن را بسیار دشوار می‌کنند.

نمونه‌ای از خودروهایی که می‌توان با مبلغی در حدود یک میلیارد و ۲۰۰ تومان به سراغ آن رفت کراس اوور کره‌ای سانگ یانگ تیوولی فایتر است. نیسان جوک نیز تا پیش از این رقیب مستقیم کی ام سی K7 محسوب می‌شد،‌ اما به تازگی با افزایش قیمت به حدود یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان رسیده و از رقابت با اتومبیل‌های نظیر تیوولی فایتر و کی ام سی K7 خارج شده است. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث شده تا کی ام سی K7 نتواند به موفقیت زیادی دست پیدا کند مناسب نبودن خدمات پس از فروش کرمان موتور است.

۳. بهمن فیدلتی

کی‌ام‌سی K7

خودرو فیدلتی تا پیش از این در بازار آزاد با قیمتی در حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد که نسبت به کارخانه اختلاف قیمت ۳۰۰ میلیون تومانی داشت. همین مسئله باعث می‌شد تا بسیاری از افراد برای خرید به کارخانه مراجعه کنند. اما هم‌اکنون قیمت نسخه پنج نفره این خودرو در بازار آزاد به حدود ۹۷۰ تا ۹۸۷ میلیون تومان رسیده است. نسخه هفت نفره این محصول جدید بهمن موتور نیز هم‌اکنون با قیمتی در حدود یک میلیارد تومان خرید و فروش می‌شود. این خودرو تاکنون نتوانسته طرفداران زیادی را برای خود پیدا کند که شاید دلیل اصلی این موضوع ساده بودن ظاهر این خودرو در مقایسه با دیگنیتی و کی ام سی K7 باشد. لازم به ذکر است که احتمال دارد به زودی قیمت این خودرو به ۹۰۰ میلیون تومان برسد.