مرسدس بنز AMG SL

مرسدس بنز AMG SL جدید با تغییرات زیاد معرفی شد

مرسدس بنز AMG SL جدید معرفی شد. نسل جدید مرسدس بنز SL به شکل کامل تغییر پیدا کرده و اکنون از نام، پلتفرم و پیشرانه جدید بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

حدود 70 سال از عمر مرسدس بنز SL می‌گذرد و طی این مدت فقط 7 بار شاهد تغییر نسل این سدان محبوب آلمانی بوده‌ایم و اکنون نیز مرسدس بنز نسل جدید آن را با تغییرات گسترده معرفی کرد. طی این تغییر نسل، نام این خودرو نیز از SL به AMG SL تغییر پیدا کرده است. این رودستر آلمانی اکنون یک خودرو کاملا جدید محسوب می‌شود که روی یک پلتفرم جدید از جنس آلومینیوم، منیزیوم و کامپوزیت توسعه پیدا کرده است. همچنین از این پلتفرم در نسل جدید AMG GT نیز استفاده خواهد شد.

مشخصات مرسدس بنز AMG SL جدید

مرسدس بنز AMG SL

طول مرسدس بنز AMG SL جدید حدود 4705 میلی‌متر اعلام شده که نسبت به نسل قبلی حدود 74 میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. همچنین فاصله محوری این خودرو اکنون به 2700 میلی‌متر رسیده که از افزایش 115 میلی‌متری آن حکایت دارد. شرکت سازنده در بخش ظاهری نیز برای تمام مدل‌های این خودرو از جلوپنجره پانامریکانای ویژه AMG استفاده کرده است تا نشان دهد این رودستر آلمانی اکنون جزوی از خانواده AMG محسوب می‌شود.

مرسدس بنز AMG SL

مرسدس بنز AMG SL در حال حاضر فقط در دو مدل روانه بازار عرضه خواهد شد که این خودروساز برای هر دو مدل یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو M177 معروف AMG در نظر گرفته است. این پیشرانه در مدل پایه با نام SL55 قدرتی برابر با 475 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد، اما مدل دوم به نام SL63 به دلیل افزایش بوست توربوها، ارتقای جریان هوا و اصلاحات نرم‌افزاری اکنون می‌تواند قدرتی برابر با 585 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتن‌متری را به تولید برساند.

مرسدس بنز AMG SL

این محصول جدید در مدل پایه یا همان مدل SL55 نیز یک خودرو سریع محسوب می‌شود؛ چرا که صفر تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را ظرف مدت 3.9 ثانیه طی می‌کند، اما مدل SL63 ظرف مدت فقط 3.6 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا خواهد کرد. حداکثر سرعت مدل SL55 حدود 295 کیلومتر بر ساعت و برای مدل SL63 نیز حدود 315 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

مرسدس بنز AMG SL

یک گیربکس 9 سرعت اتوماتیک AMG نیز قدرت تولیدی از پیشرانه هر دو مدل را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. البته مهندسان به جای مبدل گشتاور برای این خودرو کلاچ تر در نظر گرفتند که باعث دور گرفتن سریع خودرو شده و رانندگان با فشار دادن پدال گاز شاهد واکنش تهاجمی‌تری خواهند بود. علاوه بر این، برای نخستین بار هر دو مدل مرسدس بنز SL به شکل استاندارد به سامانه چهار چرخ 4Matic مجهز می‌شوند.

مرسدس بنز AMG SL

خانواده مرسدس بنز AMG SL جدید علاوه بر این دو مدل در مدل‌های دیگری نیز روانه بازار خواهد شد. در واقع مرسدس بنز قصد دارد یک مدل مجهز به پیشرانه 6 سیلندر هیبریدی خفیف و یک پلاگین هیبریدی پرچمدار را به بازار عرضه کند. پیش‌بینی می‌شود مدل پلاگین هیبریدی این خودرو به همان پیشرانه 831 اسب بخاری AMG GT63 E که اخیرا در نمایشگاه مونیخ معرفی شده بود مجهز شود.

مرسدس بنز AMG SL

شرکت مرسدس بنز برای هر دو مدل SL55 و SL63 به شکل استاندارد سیستم فرمان‌گیری چرخ‌های عقب، ترمزهای کربن سرامیکی و سیستم تعلیق مدرن 5 اتصالی در جلو در نظر گرفته است، اما مدل SL63 نسبت به مدل پایه از سیستم تعلیق بادی و کنترل بادی‌رول فعال بهره می‌برد که نشان از برتری این نسخه دارد؛ چرا که این خودروساز آلمانی برای مدل پایه SL55 فقط فنرهای فولادی معمولی را در نظر گرفته است.

مرسدس بنز AMG SL

حذف سقف فلزی جمع‌شونده و جایگزینی آن با مدل پارچه‌ای سه لایه به عنوان یکی دیگر از تغییرات مهم نسل جدید مرسدس بنز SL محسوب می‌شود. در واقع طراحان با حذف سقف فلزی توانستند مرکز ثقل خودرو را پایین آورند و وزن خودرو را حدود 21 کیلوگرم کاهش دهند. همچنین این سقف جدید در زمان جمع بودن فضای کمتری از صندوق بار را اشغال خواهد کرد.

مرسدس بنز AMG SL

علاوه بر این فرایند بسته شدن این سقف جدید تا سرعت 60 کیلومتر بر ساعت ظرف مدت 15 ثانیه انجام می‌شود که نسبت به قبل حدود 5 ثانیه سریع‌تر شده است. هر دو مدل 8 سیلندر این خودرو به شکل استاندارد از سیستم ایراسکارف مرسدس بهره می‌برند که هوای گرم را از درون پشست‌سری‌ها به بیرون پمپ خواهد کرد.

مرسدس بنز AMG SL

مرسدس بنز AMG SL جدید برای نخستین بار به دو صندلی عقب کوچک نیز مجهز شده که افرادی با قد حداکثر 150 سانتی‌متر می‌توانند به راحتی روی آنها بنشینند. مرسدس بنز برای مدل SL55 به شکل استاندارد رینگ‌های 19 اینچی را در نظر گرفته است، اما مدل SL63 به رینگ‌های 20 اینچی و 21 اینچی مجهز شده که می‌توانند دهانه گلگیرهای برجسته را به خوبی بپوشانند.

مرسدس بنز AMG SL

نسل جدید مرسدس بنز SL از لحاظ ظاهری به AMG GT شباهت زیادی دارد. همچنین چراغ‌های جلوی به شکل مثلث توانستند نمای عصبانی‌تری را در این خودرو به وجود آورند. در نمای بخش عقب این خودرو شاهد شباهت‌هایی با AMG GT4 هستیم. این خودرو به شکل استاندارد از یک اسپویلر 5 حالته با تنظیم اتوماتیک بهره می‌برد. افرادی که خواهان داون‌فورس بیشتر هستند امکان سفارش پکیج آئرودینامیک را خواهند داشت که با آن باله‌هایی به سپر جلو و یک اسپویلر فیبرکربنی با تنظیم الکترونیکی نیز در زیر دماغه اضافه خواهد شد.

مرسدس بنز AMG SL

کابین مرسدس بنز AMG SL نیز بر خلاف محصولات جدید این خودروساز به هایپراسکرین سدان الکتریکی EQS مجهز نشده و شاهد طراحی سنتی‌تری در آن هستیم. از این رو هنگام ورود به کابین این خودرو یک تبلت بزرگ به سبک S کلاس روی کنسول مرکزی جلو به چشم می‌خورد که می‌تواند جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی سرگرمی MBUX مرسدس را ارائه دهد. همچنین در کنار آنها صفحه‌آمپر دیجیتالی سه‌بعدی و هدآپ دیسپلی نیز دیده می‌شود. این خودرو به سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده مختلفی نیز مجهز شده است. البته در خصوص زمان عرضه و جزئیات قیمتی آن هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*