اتریوم

آیا پیش بینی قیمت 50 هزار دلاری برای اتریوم درست است؟

بسیاری از کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتالی بر این باورند که قیمت اتریوم در آینده نه چندان دور به 50 هزار دلار افزایش پیدا خواهد کرد، اما آیا این پیش‌بینی قیمت برای Ethereum درست است؟

اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار محسوب می‌شود که هم‌اکنون قیمت آن به 4 هزار و 200 دلار رسیده و اخیرا نیز توانسته بود رکورد قیمتی 4 هزار و 361 دلار را به ثبت برساند. در همین راستا 50 کارشناس امور مالی و ارزهای دیجیتالی پیش‌بینی کردند قیمت ارز دیجیتالی اتریوم که اخیرا توانسته نگاه بسیاری را به خود جلب کند تا پایان سال 2021 میلادی به حدود 5 هزار و 100 دلار خواهد رسید. در همین رابطه موسسه نظرسنجی فایندر با طرح یک نظرسنجی از کارشناسان و فعالان ارزهای دیجیتالی خواست تا دیدگاه خود را در خصوص آینده این ارز دیجیتالی عنوان کنند.

دلایل رشد اتریوم

اتریوم

دانیل پولوتسکی، بنیانگذار یک شرکت تولیدکننده خودپرداز بیت کوین در آمریکا عنوان کرد قیمت اتریوم تا پایان سال 2021 میلادی به 4 هزار و 500 دلار خواهد رسید، اما بدون شک در آینده اتریوم از بیت کوین نیز رشد بیشتری را تجربه خواهد کرد. وی تاکید کرد Ethereum دارای بلاکچین بهتری بوده و نسبت به بیت کوین از قابلیت‌های بیشتری بهره می‌برد.

سایر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز به دلیل استفاده از بلاک چین و مزایای حرکت اول اتریوم تاکید کردند این ارز دیجیتالی آینده روشنی خواهد داشت. جاسوا فریزر، بنیانگذار پروتکل ORIGIN نیز در این خصوص بیان کرد اتریوم به عنوان یک سیستم مالی جایگزین بزرگ محسوب می‌شود، اما همچنان با سرعت در حال رشد در امور مالی غیر متمرکز است. از این رو به احتمال زیاد اتریوم سرانجام به یکی از لایه‌های اصلی تسویه مالی در جهان تبدیل خواهد شد.

رقبا

اتریوم

با ظهور شبکه‌هایی چون سولانا، کاردانو، پولکادات و بایننس اسمارت‌چین باید گفت اتریوم با رقبای سرسختی مواجه خواهد بود، اما در حال حاضر همچنان بسیاری از پروژه‌های غیر متمرکز بر بستر اتریوم انجام می‌شوند و این ارز دیجیتالی با 476 میلیارد دلار پس از بیت کوین به عنوان دومین رمزارز بزرگ جهان محسوب می‌شود.

ایوا سلامی، دانشیار دانشگاه لندن نیز در این خصوص بیان کرد اتریوم نخستین حرکت‌دهنده بازار محسوب می‌شود و حدود 80 درصد برنامه‌های غیر متمرکز روی بستر Ethereum به انجام می‌رسند. در حال حاضر هیچ شبکه‌ای قادر نیست جایگاه اتریوم را تهدید کند؛ چراکه این ارز دیجیتال دارای بازار و نوآوری است.

البته از هر 10 شرکت‌کننده در این نظرسنجی یک نفر بر این باور است سولانا در آینده از Ethereum سبقت خواهد گرفت. کاوین اسمیت، تحلیلگر بازار رمزارزها نیز عنوان کرد رمز موفقیت در رقابت ارزهای دیجیتالی سرعت بالاتر و هزینه تراکنش پایین‌تر است.

هزینه

اسمیت جزو کارشناسانی محسوب می‌شود که معتقد است قیمت اتریوم تا پایان سال 2021 کاهش می‌یابد و این ارز دیجیتالی در محدوده 300 هزار دلار مورد معامله قرار خواهد گرفت. وی بر این باور است که توسعه‌دهندگان Ethereum در توسعه مشکلات مربوط به هزینه تراکنش عملکرد بسیار کندی داشتند.

لزوم به‌روزرسانی

با توجه به رشد فناوری غیر متمرکز و NFT باید گفت مقیاس‌پذیری برای اتریوم یک امر مهم به‌شمار می‌رود و در همین راستا تیم توسعه‌دهنده این ارز دیجیتالی به دنبال افزایش مقیاس‌پذیری آن هستند. البته ادغام اترویم با سیستم اثبات سهام به عنوان پایان فناوری اثبات کار آن محسوب می‌شود که تا سال 2022 به انجام خواهد رسید. همچنین بسیاری از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بر این باورند که به‌روزرسانی جدید اتریوم می‌تواند بسیاری از مشکلات مقیاس‌پذیری آن را برطرف سازد.

رشد چشمگیر تا 50 هزار دلار

در مجموع اعضای فایندر بر این باورند که اتریوم در درازمدت، آینده درخشانی داشته و به رشد چشمگیری خواهد رسید. در همین حوزه کارشناسان می‌گویند قیمت اتریوم تا سال 2025 میلادی به 15 هزار دلار و تا سال 2030 میلادی نیز به 50 هزار دلار خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*