شاسی بلند مک لارن

شاسی بلند مک لارن ، آن چیزی که همه انتظار داشتند نیست!

شاسی بلند مک لارن در راه است. مک لارن با انتشار تیزری از تصمیم خود برای حضور در مسابقات Extreme E سال 2022 خبر داد. در ادامه با شاسی بلند مسابقه‌ای مک لارن آشنا می‌شویم.

سال 2021 برای مک لارن فراموش نشدنی خواهد بود؛ چرا که این خودروساز بزرگ ابتدا از نخستین سوپر اسپرت هیبریدی خود با نام سری آرتورا پرده برداشت و پس از آن نیز خبری در خصوص توقف تولید سری محصولات اسپرت آن منتشر شد. اخیرا انتشار خبر کناره‌گیری مایک فلوویت از مدیرعاملی مک لارن حواشی خاص خود را به همراه داشت. از این رو با تمام تغییراتی که این شرکت طی سال جاری میلادی تجربه کرد، خبر معرفی نخستین شاسی بلند آن برای ورود به مسابقات Extreme E سال 2022 شگفت‌آور نخواهد بود. البته باید بگوییم اولین شاسی بلند مک لارن با آنچه که تصور می‌شد بسیار متفاوت است.

مسابقات Extreme E در سال 2022 ویژه خودروهای آفرود برقی خواهد بود و به همین دلیل مک لارن برای حضور در این مسابقه به خودرویی بسیار متفاوت نسبت به مدل‌های 570S احتیاج خواهد داشت. در همین راستا این خودروساز بریتانیایی به تازگی در صفحه اینستاگرامی خود تیزری را با هشتگ McLarenXE از این محصول جدید منتشر کرد تا آمادگی خود برای ورود به مسابقات Extreme E را نشان دهد.

مشخصات شاسی بلند مک لارن

شاسی بلند مک لارن

در تیزر منتشر شده شاهد یک شاسی بلند الکتریکی هستیم که به شکل ویژه برای مسابقات Extreme E طراحی شده است. در نیمه بالای بدنه گلگیرهای عضلانی، چراغ‌ها و رنگ مات تیره جلب توجه می‌کند، اما در بخش پایینی بدنه، تاریکی مانع نمایش جزئیات شده است. هرچند تا حدودی می‌توان لاستیک‌های آفرودی بزرگ آن را مشاهده کرد.

شاسی بلند مک لارن

شبکه‌های اجتماعی مک لارن از نمای جانبی این خودرو نیز تصاویری را به اشتراک گذاشتند که خطوط انحنادار و قوس‌های چرخ عقب با ارتفاع بسیار بالا کاملا قابل مشاهده است. تصاویر منتشر شده به خوبی ارتفاع زیاد این خودرو از سطح زمین را نیز نشان می‌دهند.

شاسی بلند مک لارن

زاک براون، مدیرعامل بخش مسابقه‌ای مک لارن در این خصوص عنوان کرد مک لارن که به عنوان یک خودروساز همواره پیشرو شناخته می‌شود از این که مرزهای طراحی را جابجا کند ترسی ندارد. همچنین برنامه جدید ما به ریشه‌های حضور در کلاس‌های مختلف مسابقات مربوط می‌شود.

شاسی بلند مک لارن

با وجود این که مک لارن در گذشته تاکید کرده بود به ساخت شاسی بلندها روی نخواهد آورد، اما اکنون این شرکت در شرایط عجیبی قرار دارد و ساخت خودرو مسابقه‌ای XE نشان می‌دهد این خودروساز در آینده به شکل گسترده تولید خودروهای شاسی بلند را در دستور کار قرار خواهد داد.

شاسی بلند مک لارن

در حال حاضر در خصوص مشخصات فنی شاسی بلند مک لارن اطلاعات رسمی در دست نیست، اما اودیسه 21 که در سال 2019 معرفی شده می‌تواند پیش‌درآمدی برای محصول جدید مک لارن باشد. اودیسه 21 از قدرت بیش از 500 اسب بخار بهره می‌برد و می‌توانست ظرف مدت 4.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو در تیزرهای منتشر شده نیز به محصول جدید مک لارن شباهت زیادی دارد. شرکت مک لارن آفرودر مسابقه‌ای خود را در 3 نوامبر سال 2021 به شکل کامل و رسمی معرفی خواهد کرد.