هواوی

هواوی در نمایشگاه GITEX راهکارهایی برای تحول دنیا با کمک هوش مصنوعی ارائه داد

هواوی حضور فعالی در نمایشگاه GITEX امسال در دبی داشته و راهکارهایی برای متحول کردن دنیا و سازمان‌ها با کمک هوش مصنوعی ارائه داده است.

نمایشگاه بین‌المللی GITEX به صورت سالانه در دبی امارات برگزار می‌شود و امسال، شرکت هواوی نیز حضور فعالی در این رویداد داشته است. هواوی بر خلاقیت‌های جذاب خود در حوزه یادگیری عمیق و هوش مصنوعی تکیه و آن را با پردازش داده‌های عظیم و ابری همراه کرده تا بتواند حوزه‌های مختلف صنعتی و فنی را متحول کند. در این مطلب قصد داریم تعدادی از جذاب‌ترین فناوری‌های معرفی شده توسط هواوی در نمایشگاه GITEX را معرفی و بررسی کنیم. هواوی چه فناوری‌هایی برای دنیای آینده ما تدارک دیده است؟

تمرکز هواوی در نمایشگاه GITEX امسال بر بهبود بهره‌وری صنایع و نظام‌های تولید و توزیع منطقه غرب آسیا بوده و این هدف با گذر سریع‌تر به سوی فناوری‌های نوینی مثل 5G و پردازش ابری محقق می‌شود. هواوی به عنوان یک شرکت نوآور و خلاق، یکی از مهم‌ترین مشکلات صنایع در غرب آسیا یعنی آلایندگی را نیز فراموش نکرده و به نقش فناوری‌های مدرن در کاهش آلایندگی اشاره کرده است.

بنا بر اعلام هواوی، سرمایه‌گذاری گسترده شرکت‌های ارتباطی فعال در منطقه خاورمیانه برای فراهم کردن تجهیزات و زیرساخت‌های فناوری 5 جی، نشانه و قدم خوبی به منظور استفاده از پلتفرم‌های یکپارچه در کسب و کارهای بزرگ و کوچک این منطقه خواهد بود. ورود هوش مصنوعی و استفاده از آن در هر حوزه‌ای از فناوری می‌تواند منجر به بروز تحولی بزرگ شود. هوش مصنوعی این دانش را به وجود آورده که بتوانیم دنیای اطراف خود را با داده‌ها و تجربیات پیشین جهت اخذ بهترین تصمیم‌ها و ساخت بهترین محصولات مدیریت کنیم و هواوی یکی از پیشگامان و سرآمدان این حوزه محسوب می‌شود.

شعار هواوی در نمایشگاه جیتکس امسال، شیرجه به دنیای دیجیتال، بود. این کمپانی بزرگ چینی در رویداد GITEX به معرفی راهکارها و محصولات خود در زمینه فناوری‌های کاربردی مثل هوش مصنوعی و 5G پرداخته که در ادامه، برخی از آنها را مرور می‌کنیم.

هواوی

معرفی راهکارهای هواوی در نمایشگاه GITEX

راهکار CloudCampus 3.0

در عصر فضاهای ابری باید بتوانیم سرعت فرایند دیجیتالی شدن را علاوه بر اداره و محیط کار، در کسب و کارهای بیشتری مثل فروشگاه‌ها، شرکت‌های داروسازی، آموزش مجازی، صنایع بزرگ و حتی دولت‌ها را بیشتر کنیم. هواوی راهکار CloudCampus را به همین منظور ارائه کرده که هدف از آن ساخت شبکه‌های هوشمند کاملا بی سیم است تا اتصال منظم‌تر و سریع‌تر اجزای یک سازمان میسر شود. استفاده از این راهکار هواوی در سازمان‌ها، کسب و کارها و واحدهای صنعتی می‌تواند راندمان کاری را به طور چشمگیری بهبود ببخشد؛ چرا که تمام قسمت‌های کسب و کار می‌توانند بدون هیچ واسطه و مانعی، سازگاری و هماهنگی بالایی با هم داشته باشند.

شبکه دیتاسنتر و راهکار CloudFabric 3.0

داده‌ها جزو مهم‌ترین عوامل در تعیین سطح تولید یا کارآمدی یک سیستم محسوب می‌شوند و به دنبال آن، دیتاسنترها یا پایگاه‌های داده با ذخیره کردن اطلاعات مهم و پردازش داده‌ها، عضوی کلیدی در زیرساخت‌های دیجیتالی هر سازمانی هستند. هواوی به این منظور راهکار CloudFabric 3.0 را معرفی کرده تا شرکت‌ها بتوانند از قدرت نسل بعدی شبکه‌های مراکز داده فوق متمرکز بهره ببرند.

در حال حاضر خدمات شبکه دیتاسنتر هواوی در بیش از 12 هزار شرکت و سازمان مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرکت‌ها با استفاده از این خدمات قادر هستند داده‌های بزرگ و کوچک خود را با دقت بالا بررسی کرده و بسیار سریع‌تر به سوی دیجیتالی شدن حرکت کنند. همچنین این دسته از سازمان‌ها می‌توانند از مزایای اقتصادی داشتن یک پلتفرم ذخیره و پردازش داده پیشرفته برخوردار شوند.

حافظه تمام فلش OceanStor Dorado

در دیتاسنترهای هواوی از سخت افزاری کاملا ایمن، پرسرعت و مطمئن استفاده می‌شود. استفاده از حافظه‌های تمام فلش OceanStor Dorado با بهره بردن از مزایای تراشه‌های حافظه فلش NVMe و الگوریتم هوشمند FlashLink موجب شده تاخیر به 50 میکروثانیه برسد که عملکرد 5 برابر بهتر از سایر رقبا محسوب می‌شود. این محصول با بهره‌گیری از سازوکارهای اطمینان پنج لایه، قادر به محافظت کردن از داده‌های شما در هر شکلی، حتی در فضاهای ابری خواهد بود.

در طراحی این دستگاه هواوی از الگوریتم‌های هوش مصنوعی بسیار پیشرفته استفاده شده و صاحبان کسب و کارها می‌توانند امکان نگهداری و تعمیر هوشمند را داشته باشند. این حافظه All-Flash مشکلات عملکرد و حافظه‌ای را از 60 روز قبل پیش‌بینی می‌کند و هشدار لازم را به اپراتورها می‌دهد. علاوه بر این برخی خطاها و ارورها تا دو هفته زودتر پیش‌بینی می‌شوند و راه‌حل‌های موثر و سریع برای حل مشکلات در اختیار اپراتورها قرار داده می‌شود.

هواوی

امکانات مخابراتی هواوی

هواوی را باید یکی از پیشروترین شرکت‌های مخابراتی جهان در ارائه خدمات مختلف به شمار بیاوریم. این کمپانی بزرگ چینی به ارائه دهندگان سرویس‌های موبایلی و دولت‌ها کمک می‌کند تا امکانات سخت افزاری و آنتن‌های مخابراتی‌شان را راحت‌تر از همیشه نصب کنند و خیالشان از بابت قطع نشدن ارتباط اینترنتی در زمان کمبود انرژی راحت باشد.

نگهداری و تعمیر این محصولات هواوی نیز هوشمند شده تا مشتریان با سرعت بیشتر و دردسر کمتری بتوانند به سمت 5G و فناوری‌های ابری حرکت کنند. راهکار این شرکت یعنی بهره‌گیری از فناوری‌های مدیریت هوشمند انرژی در مراکز مخابراتی مثل آی تلکام پاور می‌تواند یک پیوند دیجیتالی بین دو بخش انرژی و مخابرات به وجود بیاورد. هواوی فناوری دیتاسنتر انرژی – Data Center Energy را هم معرفی کرده که شرکت‌های دیگر این حوزه، این فناوری را تحسین کرده‌اند. از این فناوری به طور کارآمدی برای مدیریت هوشمند انرژی در کانتینرهای مخابراتی و مراکز داده داخلی استفاده می‌شود.

هواوی

ابزار IdeaHub

هواوی یک ابزار جذاب شبیه به تخته پرزنت به نام IdeaHub را معرفی کرده که با امکاناتی مثل قلم دیجیتال، اشتراک‌گذاری بی سیم محتوا، اتاق‌های کنفرانس و امکان برقراری تماس ویدیویی با کیفیت اچ دی و صدای بلند و واضح، محیط کار شما را به فضایی هوشمند تبدیل می‌کند. این ابزار، طراحی ظریف و مینیمالی دارد و با هر محیطی سازگار می‌شود.

از IdeaHub می‌توانید برای نمایش محتوای موجود روی گوشی هوشمند و لپ تاب خود به همکارانتان نیز استفاده کنید و سیستم هوش مصنوعی تراشه موجود در آن نیز قادر است حروف، نمودارها و اشکال کشیده شده توسط قلم دیجیتال را به خوبی تشخیص و نمایش دهد.

شبکه هوشمند اپتیکس

هواوی در این زمینه، استراتژی ساخت شبکه‌های یکپارچه با پهنای باند بسیار بالا، هوشمند و ساده را اتخاذ کرده تا منجر به بهبود تجربه اشخاص و شرکت‌ها در استفاده از خدمات اینترنتی شود. راهکارهای هواوی در این حوزه در سه بخش OptixStar، OptixAccess و OptixTrans ارائه شده که کاربردهای هر یک از آن متفاوت است.

هواوی در نظر دارد با راهکارها و محصولات شبکه هوشمند Optix این امکان را فراهم کند تا به کارخانه‌ها، خانه‌ها و اداره‌ها، فیبر نوری ببرد. همچنین هواوی به دنبال همکاری با دولت‌ها و سرویس‌دهندگان اینترنت به منظور ارائه امکان اتصال نوری برای بخش‌هایی مثل حمل و نقل، تجارت، آموزش، بهداشت و تولید است.

هواوی

پنل های خورشیدی

هواوی در زمینه فناوری‌های تبدیل انرژی خورشیدی به الکتریسیته، تجربه سی ساله دارد و شرکتی پیشرو در این بخش به حساب می‌آید. هواوی اکنون هوش مصنوعی، فناوری ابری و سایر فناوری‌های پیشرفته را ترکیب کرده و پنل های خورشیدی را برای ساخت بیشترین مقدار الکتریسیته بهینه کرده است.

این کمپانی بزرگ چینی به پیشرفت فناوری‌های پاک و تحقیقات وسیع در حوزه پنل های خورشیدی کمک شایانی کرده و در نتیجه آن شاهد کاهش قیمت تمام شده آنها هستیم. هواوی در حال حاضر موفق به فراهم کردن امکانات لازم برای استفاده میلیون‌ها خانه و صدها کارخانه از انرژی خورشیدی شده است.

فضای ابری هواوی کلود

هواوی با کمک به شرکت‌های مخابراتی و ICT به دنبال این است تا این شرکت‌ها سرویس‌های خود را روی فضای ابری هواوی کلود – Huawei Cloud انتقال بدهند و از راهکارها و قابلیت‌های متنوع آن استفاده کنند. سرویس‌های گیمینگ ابری، رسانه‌های مختلف، فروشگاه‌های اینترنتی، بانک‌ها، بیمه‌ها و صنایع خودروسازی از مهم‌ترین مشتریان Huawei Cloud محسوب می‌شوند.

جمع بندی

شرکت بزرگ چینی هواوی از همان ابتدا توجه ویژه‌ای به موضوع هوش مصنوعی و ایجاد نوآوری در صنایع مختلف داشته است. هدفی که در سال‌های گذشته در خدمات و محصولات مختلف هواوی مشاهده کردیم این بوده که بستری کاملا متصل و یکپارچه را ایجاد کند تا بتواند به صورت جدی در همه صنایع ورود پیدا کرده و راهکارهایی را برای متحول کردن آن ارائه کند.

ابزارهای هواوی به منظور تحقق اهداف برتر خود، راهکارهای سازمانی بر پایه ارتباطات ابری و مدیریت کوچک‌ترین نقاط و فناوری‌ها بوده و در این مسیر، هوش مصنوعی برگ برنده این کمپانی بزرگ چینی برای ساخت یک دنیای پیشرفته و جذاب برای آینده محسوب می‌شود.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*