فصل دوم سریال بازی مرکب

فصل دوم سریال بازی مرکب هرگز نباید ساخته شود؛ اما چرا؟

آیا سازندگان کره‌ای قصد دارند فصل دوم سریال بازی مرکب را بسازند؟ با بررسی مختصر این سریال می‌فهمیم که چرا بهتر است ساخت فصل دوم اسکویید گیم متوقف شود.

اگر سریال ۹ قسمتی بازی مرکب از نتفلیکس را دیده باشید قطعا با سکانس‌های کشت و کشتار و خونریزی آن مواجه شده‌اید. این سکانس‌ها با قسمت آخر سریال See «دیدن» در خونریزی و کشتار وجه تشابه دارند. داستان سریال سی، درباره‌ی افرادی است که قدرت بینایی‌شان را از دست داده‌اند و این کوری نسل به نسل در آن‌ها منتقل شده است. در این میان دوقلوهایی به دنیا می‌آیند که بینایی دارند. در این سریال هم مانند بازی مرکب، انسان‌ها قصد از بین بردن یکدیگر را دارند؛ انسان‌هایی که به هر طریقی می‌خواهند به موفقیت برسند، حتی با زیر پا گذاشتن انسانیت و کشتن هم‌نوعان خود!

در سریال کره‌ای بازی مرکب یا Squid Game هم انسان‌ها فقط به فکر خودشان هستند و در این میان افراد قدرتمند برای سرگرمی و خوش‌گذرانی بازی کشتار و خون‌ریزی راه انداخته‌اند. عده‌ای از فشار فقر و گرفتاری حاضر می‌شوند در این بازی مرگبار شرکت کنند. در ابتدای بازی آن‌ها برای پول وارد شدند و نمی‌دانستند که باید کشته شوند اما بعد‌ها به اختیار خودشان به این بازی پیوستند.

در این سریال به دو کشور کره شمالی و پاکستان نیز اشاره شد. شاید علت اشاره به کره شمالی، همسایه بودن با کره جنوبی و اختلافاتی باشد که بینشان وجود دارد. وجود کاراکتر پاکستانی به نام علی که چهره معصومانه‌ای داشت هم پیام‌هایی درباره‌ی زندگی مردم پاکستان را به تصویر کشیده بود. حالا سوالی که برای ما پیش می‌آید این است که آیا فصل دوم سریال بازی مرکب ساخته خواهد شد؟

لطفا فصل دوم سریال بازی مرکب را نسازید!

در این سریال نشان می‌دهد که انسان‌ها برای زنده ماندن مهر و انسانیت را زیر پا می‌گذارند و به منفعت خودشان فکر می‌کنند؛ جایی که بین مرگ خود و هم‌نوعشان انتخاب دیگری ندارند. در این سریال به این فکر می‌کنیم که انسانیت تا کجا دوام دارد و تا کجای کار می‌توان از خود گذشت. این‌ها مواردی هستند که قطعا ذهن تمام مخاطبان را درگیر کردند.

در قسمت ۶ این سریال یک نبرد دو نفره بین افراد و هم گروهی مورد علاقه‌شان صورت گرفت که سکانس بسیار تامل‌برانگیزی بود. در واقع این قسمت به ما فردمحوری در دنیا را نشان داد. در این سریال عده‌ای برای لذت و سرگرمی خود این بازی مرگبار را راه انداخته و نه تنها از کشته شدن انسان‌ها ناراحت نمی‌شوند، بلکه در آن میان فقط به لذت و شهوت خود اهمیت می‌دهند. این افراد که بویی از انسانیت نبرده‌اند دقیقا ما را یاد گروه‌های واپس‌گرا در آفریقا و همچنین طالبان و داعش و القاعده در آسیا می‌اندازند.

اسکویید گیم مثال کوچکی از این دنیای پر ظلم و جفاست. پس بهتر است که سازندگان کره ای از ساخت فصل دوم سریال بازی مرکب صرف نظر کنند و بیش از این زشتی‌های این جهان و بازیچه بودن انسان‌های بی‌گناه در دست ظالمان را به تصویر نکشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. خیلی دلیل مسخره ای بود. آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است

  2. برو در چه حد در توانت هست بکن حتی ایران هم نمیتونه اینو متوقف کنه بیخودی داری خودتو خسته میکنی

  3. شما میتونی نگاهش نکنی این همه طرفدار داره کلی همه ازش خوششون اومده بعد تو یدفعه میای میگی نسازینش واقعا درکتون نمیکنم

  4. دقیقا باید نشون بدن تا کی سکوت باید کرد؟

  5. اینطور نیست. خیلی آموزنده بود.

    کارکتر الی با وجود اینکه به ظاهر همه از او متنفر بودن. و یه غمار باز بود.

    ولی تو بازی خیلی جاها کمک حال همه بود. و به خوبی انسانیت را به رخ کشید.

    و دیالوگ آخر فیلم هم کاملا نمایان گر بود.. که بالای سر پیرمرد گفت. دیدی یکی اومد و نجات داد