هک اطلاعات هسته ای کره جنوبی

حمله سایبری هکرهای کره شمالی به اطلاعات هسته ای کره جنوبی

دولت کره جنوبی به تازگی مدعی شده است که هکرهای کره شمالی در پی یک حمله سایبری، به اطلاعات هسته ای کره جنوبی نفوذ پیدا کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، گروهی از هکرهای وابسته به کشور کره شمالی که تجربه زیادی در حمله سایبری به کره جنوبی دارند موفق شده‌اند تا در ماه پیش میلادی به مؤسسه تحقیقات هسته‌ای کرده جنوبی دسترسی پیدا کنند. به گفته Ha Tae-keung، نماینده حزب قدرت مردم (بزرگ‌ترین حزب منتقد دولت کره جنوبی)، شبکه رایانه‌ای داخلی مؤسسه تحقیقاتی هسته‌ای KAERI کره جنوبی در تاریخ 14 می سیزده مرتبه مورد نفوذ قرار گرفته است.

مطابق با اظهارات نماینده حزب قدرت مردم،‌ در صورتی که کره شمالی به اطلاعات هسته ای کشور کره جنوبی دسترسی پیدا کرده باشد،‌ این مسئله می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های سایبری باشد که کره‌جنوبی تا کنون تجربه کرده است.

هک اطلاعات هسته ای کره جنوبی توسط گروه هکری کیمسوکی

این حمله سایبری که تاریخ آن به ماه گذشته میلادی بر می‌گردد،‌ توسط گروه هکری موسوم به کیمسوکی صورت گرفته است و طبق گفته محققان این حمله سایبری عظیم‌ترین حمله‌ای است که دولت کره جنوبی را هدف قرار داده است. لازم به ذکر است که ابعاد این حمله سایبری در حد حمله هکری به وزارت دفاع کره جنوبی در سال 2016 بوده است.

هکرهای کره شمالی علاوه بر نفوذ به اطلاعات هسته‌ای کره جنوبی، در سال گذشته میلادی بدافزارهایی را نیز روی بعضی از اسناد مرتبط با ویروس کرونا در کره جنوبی نصب کرده‌اند که شرایط کرونا در این کشور و اقدامات دولت آنها به منظور مبارزه با این ویروس را به روشنی نشان می‌دهد.

علاوه بر این اتهامات، دولت کره جنوبی گروه هکری کیمسوکی را به حملات فیشینگ که در دو سال گذشته میلادی صورت گرفته نیز متهم کرده و این دولت هم‌اکنون در تلاش برای یافتن منبع حملات سایبری که بر علیه آن صورت گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*