۴ خودرو جذاب بهمن موتور

۴ خودرو جذاب بهمن موتور ، به زودی در بازار ایران + جزئیات

معرفی ۴ خودرو جذاب بهمن موتور در کنفرانس اخیر این شرکت این شرکت حسابی خبرساز شد. با ما همراه باشید تا جزئیات این محصولات جدید را بررسی کنیم.

اخیرا یک کنفرانس خبری با حضور محمد ضرابیان، مدیر عامل و علی پور ابراهیم آبادی، رئیس هیات مدیره بهمن موتور برگزار شد که در آن ۴ خودرو جذاب بهمن موتور برای بازار ایران معرفی شدند. طبق گفته‌های ضرابیان قرار است تا اردیبهشت سال ۱۴۰۱ چهار محصول دیگنیتی پرستیژ، سدان جدید رسپکت، فیدلیتی پرستیژ و ون کارگو اینرودز وارد بازار شوند.

خودرو دیگنیتی پرستیژ به یک پیشرانه ۲ لیتری توربو شارژٰ مجهز می‌شود که می‌تواند قدرت ۲۳۰ اسب بخار را ارائه کند. از ویژگی‌های ایمنی این ماشین می‌توان به وجود ۶ کیسه هوا در آن اشاره کرد. فیدلیتی پرستیژ نسبت به دیگنیتی پرستیژ امکانات ایمنی بیشتری مثل سیستم ADAS خواهد داشت و موتور آن نیز قوی‌تر خواهد بود. کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری، حرکت بین خطوط خودکار و … از جمله ویژگی‌های سیستم ADAS است.

سدان جدید رسپکت دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ بوده که قدرت آن حدود ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور آن ۲۳۰ نیوتن‌متر است. در گذشته برخی معتقد بودند که این ماشین همان دانگ فنگ آئولوس خواهد بود، اما اکنون نتایج چیز دیگری را نشان می‌دهند.

این خودرو شامل سیستم کروز کنترل و گرم‌کن صندلی‌های جلو است. صندلی راننده این ماشین به صورت برقی در ۶ جهت و صندلی کناری آن در ۴ جهت قابل تنظیم است. سدان جدید رسپکت هم مانند DIGNITY PRESTIGE دارای ۶ کیسه هوا است؛ پس با توجه به این ویژگی‌ها باید به جای دانگ فنگ منتظر یک خودرو از زیر مجموعه چری باشیم.

داخلی سازی ۴ خودرو جذاب بهمن موتور

ضرابیان اعلام کرد که حداقل ۲۰ درصد این خودروها داخلی‌سازی می‌شوند. حتی قرار است بیش از ۳۰ درصد قطعات دو خودروی SUV این شرکت در ایران مونتاژ شوند. علاوه بر این گفته می‌شود تا ۵۰ درصد قطعات کارگو ون این شرکت در ایران مونتاژ خواهد شد. مدیرعامل بهمن موتور در ادامه گفت این کار با فناوری بالا زمان زیادی می‌برد و برای تحقق این امر به زمان بیشتری نیاز دارند.

این شرکت به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها قصد دارد با برند‌های معتبر قبلی همکاری خود را ادامه دهد. در حال حاضر ۲ شاسی بلند بهمن موتور با برند‌های این شرکت وارد بازار شده‌اند. همچنین ضرابیان از ادامه همکاری با شرکت‌های خارجی خبر داد که قبل از تحریم‌ها نیز با آن‌ها کار می‌کردند.

۴ خودرو جذاب بهمن موتور

او در ادامه گفت اگر تحریم‌ها رفع شوند این شرکت در رابطه با خودروهای سواری و شاسی بلند با شرکت‌هایی مثل مزدا ژاپن، گریت وال، هاوال و FAW و در حوزه خودروهای تجاری با ایسوزو ژاپن، ‌SAIC-MAXUS و FAW همکاری خواهد کرد.

مزدا بیش از ۶۰ سال با بهمن شراکت داشته و با رفع تحریم‌ها این همکاری ادامه پیدا خواهد کرد. ضرابیان از تاثیر تحریم‌ها در این عرصه صحبت کرد و گفت تلاش کردیم در مدت زمان نسبتا کوتاهی مشکلات مربوط گمرک و تامین متریال اولیه را رفع و خودروهای خوبی را وارد بازار کنیم.

صادرات خودرو برای این شرکت یک پروسه طولانی است که عواقب بسیار خوبی در پی دارد. مدیرعامل بهمن موتور اعلام کرد که این شرکت در زمینه صادرات هم فکرها و برنامه‌هایی دارد.

روش فروش محصولات جدید بهمن موتور

این شرکت قصد دارد در عرض 30 روز خودروهای فروش رفته را به مشتریان تحویل دهد و ثبت نام آن دقیقا طبق قوانین و محدودیت‌های گفته شده انجام می‌شود. با این حال ممکن است محدودیت در تعداد خودروها و میزان بالای تقاضا در ثبت نام مشکلاتی را ایجاد کند. مشتریان برای فروش اینترنتی شرکت بهمن موتور باید به درگاه اینترنتی iranecar.com مراجعه کنند. این شرکت وظیفه دارد امنیت ثبت نام را فراهم کرده و اطلاعات مربوط به مشتریان را حفظ کند.

تیراژ تولید فیدلیتی بهمن موتور

این شرکت برای آن که فروش ماهانه بالایی داشته باشد، تصمیم دارد تیراژ تولید خودروهای خود را افزایش دهد. گروه بهمن تصمیم دارد که تا آخر سال تیراژ فیدلیتی را به ۹ هزار دستگاه برساند، اما در این امر باید مواردی مثل کمبود کانتینر و تراشه‌های الکترونیکی را نیز در نظر گرفت.

بررسی مونتاژ خودروها

مدیران شرکت بهمن موتور در کنار معرفی اولیه چهار خودرو جذاب و جدید خود، از رسانه‌ها خواستند تا از خط مونتاژ خودروها نیز بازدید کنند. رئیس هیئت مدیره این شرکت در خصوص افزایش کیفیت خودروها اعلام کرد تصمیم دارند سالن ساین آف را افتتاح و خط رنگ شرکت را به‌روز کنند و برای کنترل کیفیت ماشین‌ها هم تجهیزات جدیدی را تهیه کنند.

طی سالیان اخیر تقریبا ۱۲ هکتار به کارخانه‌ی بهمن موتور اضافه شده و برای هر بخش سالن مجزایی در نظر گرفته شده است. همچنین برای تست دوم محصولات، امکانات و لوازم جدیدی تهیه شده است. رئیس هیئت مدیره به مشکلات ناشی از تحریم‌ها‌ی ایالات متحده علیه ایران در این زمینه اشاره کرده و همین موضوع را دلیل کاهش تولید دانسته است؛ اما اکنون آینده‌ی امیدوار کننده‌ای را برای این شرکت می‌توان متصور شد. رئیس هیئت مدیره بهمن موتور می‌گوید در پلتفرم فیدلیتی و دیگنیتی، نسل‌های مختلف خودروهای شاسی بلند با آپشن‌های مدرن عرضه خواهد شد.