اسنپ

اقدامات اسنپ در رابطه با مدیریت بحران سوخت گیری

مدیرعامل اسنپ در رابطه با اقدامات این سامانه در مدیریت بحران سوخت گیری سخن گفته است که تخفیف برای همراهی با کاربران در سراسر کشور از جمله این اقدامات بود.

در هفته‌ای که گذشت، اختلال گسترده‌ای در سامانه سوخت کشور اتفاق افتاد که باعث شد مردم برای سوخت گیری در پمپ بنزین‌های سراسر کشور دچار مشکل شوند. به دنبال این اتفاق، سیستم هوشمند قیمت‌گذاری اسنپ به عنوان پرتقاضاترین سرویس تاکسی آنلاین کشور، به خاطر بر هم خوردن توازن بین عرضه و تقاضای سفر، افزایش قیمت ناگهانی را تجربه کرد.

بروز این اختلال کاملا غیر قابل پیش‌بینی و خارج از کنترل اسنپ بود، اما با وجود این، اسنپ تصمیم گرفت برای دلجویی از کاربران خود در سراسر کشور، کد تخفیف 20 درصدی را در اختیار آنها قرار دهد. این کد تخفیف به کاربرانی اختصاص پیدا کرد که از ساعت 12 ظهر تا 7 عصر روز چهارم آبان ماه اقدام به سفر با این سرویس کردند و مجبور شدند هزینه بیشتری را نسبت به روزهای قبل بپردازند.

محمد خلج، مدیرعامل Snapp در رابطه با اقدامات این سامانه برای مدیریت بحران سوخت گیری در بخش حمل و نقل کشور صحبت‌هایی را مطرح کرد. وی در این باره گفت در ساعت‌های اول اختلال در سامانه سوخت، به دلیل موجود نبودن سوخت و طولانی شدن صف‌ها در پمپ بنزین‌ها، خودروهای ناوگان اسنپ نیز به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت و از سوی دیگر میزان درخواست‌ها با افزایش چشمگیری مواجه شد. به همین خاطر، سیستم هوشمند قیمت‌گذاری اسنپ به تغییر فاکتورهای تعیین هزینه سفر واکنش نشان داد و در برخی سفرها به صورت موردی، قیمت‌ها افزایش پیدا کرد. تیم مدیریت بحران Snapp در این زمان فورا جلسه‌ای را تشکیل داد که در این جلسه مقرر شد برای اولین اقدام، قیمت‌ها به صورت دستی کنترل شوند.

محمد خلج افزود در همین فاز از اقدامات اسنپ برای مدیریت بحران سوخت گیری در روز چهارم آبان، بودجه‌ای از منابع شرکت به منظور طرح‌های تشویقی برای رانندگان اختصاص پیدا کرد تا به این ترتیب کاربران راننده بیشتری به خدمت‌رسانی به مسافران تشویق شوند. این اقدام سریع توانست به تعادل قیمت‌ها کمک کند و حمل و نقل شهروندان را به خوبی انجام دهد. وی در ادامه اظهار کرد:

مشکل سوخت گیری در روز چهارشنبه 5 آبان نیز ادامه داشت و روز کاری آخر هفته هم بود و باید برای کنترل پیک درخواست‌ها اقدامی انجام می‌دادیم. به همین خاطر تصمیم گرفته شد از کمیسیون شرکت برای کمک به ساماندهی حمل و نقل شهروندان صرف نظر کنیم. بنابراین از ساعت 12 ظهر تا 12 شب چهارشنبه 5 آبان، کمیسیون دریافتی اسنپ در شهر تهران بیش از 50 درصد کم شد و در کنار آن، طرح‌های تشویقی را نیز همچنان ارائه کردیم. طرح تشویقی مخصوص رانندگان تا پایان بحران اختلال در سوخت گیری ادامه پیدا کرد.

ارائه تخفیف 20 درصدی به مسافران اسنپ

مدیرعامل اسنپ در خصوص اقدامات این سامانه برای همراهی با مسافران نیز بیان کرد طبق بررسی‌های ما، کاربران مسافر در این روزها بیشترین اعتماد را به Snapp کردند و به پاس این همراهی تصمیم گرفته شد تخفیف ویژه‌ای را برای کاربران مسافری در نظر بگیریم که در ساعت‌های اولیه اختلال در سوخت گیری، مجبور به پرداخت هزیه بیشتری در سفرهای خود شدند. به این ترتیب در همین روز، کاربرانی که در روز سه شنبه 4 آبان 1400 از ساعت 12 ظهر تا 6 عصر در شهر تهران سفر داشتند، 20 درصد تخفیف برای سفر خود دریافت کردند.

محمد خلج گفت کد تخفیف به صورت سراسری برای کاربران این سرویس ارائه شده است. این اختلال به وجود آمده، درس‌های زیادی در بحث واکنش سریع نسبت به بحران‌های پیش‌بینی‌ناپذیر برای ما داشت. وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم از تجربیاتمان در موارد مشابه استفاده کنیم و بهترین تصمیم را به نفع مردم و با در نظر گرفتن منافع تمام کاربران بگیریم. مدیرعامل اسنپ خاطرنشان کرد که خودم را در برابر تمام کاربرانی که در ساعت‌های اولیه افزایش قیمت‌ها با دغدغه خاطر در رفت‌وآمدشان مواجه شدند، مسئول می‌دانم و برای دلجویی از آنها، تخفیف سراسری را برای تمام افرادی که در زمان گفته شده سفر داشتند و متحمل هزینه بیشتری شدند، ارائه کردیم. کاربران از طریق دریافت پیامک از جزئیات این تخفیف باخبر شدند.

خلج در پایان اظهار کرد ما همواره تلاش می‌کنیم بتوانیم به عنوان بازوی کمکی بخش حمل و نقل شهری، سهم موثری در کشور داشته باشیم و از دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه نیز انتظار داریم با حمایت و تعامل بیشترشان، این فرصت را در اختیار ما قرار بدهند تا سیستم قیمت‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی، نقش به‌سزایی را در بخش تنظیم بازار ایفا کند و در نهایت بتوانیم خدمات باکیفیت‌تر و مناسب‌تری را به کاربرانمان ارائه کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*