شیائومی در بازار گوشی های موبایلش

موسس شیائومی: تنها 3 سال با اول شدن در بازار گوشی های موبایل فاصله داریم

مدیران کمپانی شیائومی می‌گویند تنها 3 سال تا کسب رتبه نخست و تخت پادشاهی بازار گوشی های موبایل فاصله دارند و سال 2024، سال درخشانی برای آن‌ها خواهد بود.

لو ویبینگ، معاون ارشد گروه شیائومی چین و مدیرعامل ردمی در مصاحبه‌ای که شب گذشته انجام داده گفته است که شیائومی قصد دارد از تمام برندهای گوشی‌سازی از جمله اپل پیشی گرفته و تاج پادشاهی بازار گوشی های موبایل را از سامسونگ بگیرد.

او می‌گوید شیائومی در ابتدا بازار آفلاین تلفن همراه چین را هدف قرار خواهد داد؛ زیرا 70 درصد کل فروش گوشی‌های هوشمند در چین به صورت آفلاین انجام می‌شود. غول چینی همچنین می‌خواهد در عرض 3 سال آینده نزدیک به 30 هزار فروشگاه خرده‌فروشی را هم در چین احداث کند، در حالی که آن‌ها به تازگی ده‌هزارمین فروشگاه خود را هم تأسیس کرده‌اند.

بازار گوشی های موبایل تا سال 2024 از آن شیائومی می‌شود

شیائومی در تعداد خرده‌فروشی‌ها از زیرمجموعه‌های شرکت BBK Electronics که شامل دو کمپانی اوپو و ویوو می‌شود، عقب‌تر است. این موضوع در سطح جهانی هم صدق می‌کند و شیائومی می‌خواهد این فاصله را بکاهد.

معاون ارشد گوشی‌ساز چینی می‌گوید تنها زمانی رسیدن به یک هدف سخت امکان‌پذیر می‌شود که «چالش ارزش و اهمیت» لازم را داشته باشد. او می‌گوید رقابت از طریق فروشگاه‌های آفلاین باعث می‌شود محصولی که شیائومی عرضه می‌کند را با قیمت بسیار بالاتری عرضه کند. زیرا فروشگاه‌های آفلاین قدرت متقاعدسازی بیشتری دارند؛ چیزی که در فروشگاه‌های آنلاین وجود ندارد.

مطمئناً دستیابی به این هدف بسیار سخت است. شیائومی هم اکنون در بازار گوشی های موبایل با اپل رقابت می‌کند. در سه ماهه نخست سال 2021 اپل با 48 میلیون نسخه فروش گوشی در جایگاه دوم قرار داشت، در حالی که فاصله شیائومی با 44.4 میلیون نسخه فروش با غول کوپرتینویی بسیار کم بود. این شرکت چینی حتی در سه ماهه سوم سال 2020 موفق شد جایگاه اپل را در رتبه نخست بگیرد، اما مجدداً اپل آن را کنار زد.

اما چالش اصلی پیش روی این شرکت، کمپانی سامسونگ است که با مجموع فروش 69 میلیون نسخه‌ای گوشی‌هایش، فاصله قابل توجهی را با رقبا دریافت کرده است. شاید میزان فروش جهانی گوشی‌های این شرکت کاهش پیدا کرده باشد، اما ناگفته نماند که شیائومی هنوز موفق نشده وارد بازارهای بسیار مهمی همچون ایالات متحده شود.

اهداف بلندپروازانه شیائومی برای بازار موبایل، برای سال 2024 تنظیم شده‌اند؛ سالی که گفته می‌شود نخستین خودرو الکتریکی شیائومی هم به تولید انبوه خواهد رسید.