مدیر نرم افزار Autopilot تسلا

اپل مدیر نرم افزار Autopilot تسلا را برای کار روی اتومبیل خودران خود به خدمت گرفت

اپل به تازگی مدیر نرم افزار Autopilot تسلا، کریستوفر مور را برای کار روی سیستم خودران خودرو الکتریکی خود به خدمت گرفته است.

اپل کاملاً مخفیانه روی توسعه یک اتومبیل خودران با برند خودش کار می‌کند و کمتر خبری از آن وجود دارد؛ با این حال بلومبرگ در گزارشی مدعی شده که این کمپانی یکی از کارمندان کلیدی و مهم شرکت رقیب (تسلا) را به خدمت گرفته است. غول کوپرتینویی به تازگی کریستوفر مور (Christopher Moore)، کسی که از سال 2019 مدیر بخش نرم افزار رانندگی خودکار تسلا به نام Autopilot است و از سال 2014 در این کمپانی مشغول فعالیت است را استخدام کرده است.

گرچه هنوز مور صفحه خودش در وب‌سایت لینکدین را آپدیت نکرده است، اما بلومبرگ می‌گوید او از هم اکنون در بخش نرم افزاری اپل مشغول فعالیت خواهد شد. رئیس بخش نرم افزار خودرو اپل هم استوارت بوورز (Stuart Bowers) است. بوورز هم مثل مور تا سال 2019 در بخش مدیریت تیم Autopilot تسلا حضور داشت.

ماه مه گذشته، مور که آن زمان یکی از کارمندان تسلا بود به California DMV گفته بود که ایلان ماسک اغراق‌آمیز در مورد زمان آماده شدن فناوری کاملاً خودران اتومبیل‌هایش صحبت می‌کند. به گفته او، اظهارات ماسک مبنی بر آماده شدن رانندگی خودکار سطح 5 در آینده‌ای نزدیک، با «واقعیت مهندسی» مطابقت ندارد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا گفته بود که به زودی می‌تواند اتومبیل‌ها را با دخالت صفر انسان‌ها به حرکت دربیاورد. در حال حاضر سیستم رانندگی خودران خودروهای تسلا در سطح 2 قرار دارد که هنوز هم نیازمند این است راننده فرمان به دست باشد.

Moor به عنوان یکی از شاهدان در پرونده قضایی مرگ مردی در سال 2019 هنگام استفاده از سیستم Autopilot به دادگاه احضار شده بود. اسناد قضایی نشان می‌دهد در آن زمان این مهندس دیگر در تسلا فعالیتی نداشته است.

در حال حاضر مور و بوورز به عنوان دو مهندس رده بالای تسلا به عضویت کمپانی اپل درآمده‌اند تا روی پروژه خودرو اپل کار کنند. به جز این دو نفر، اپل مایکل شوکوچ (Michael Schwekutsch) و استیو مک مانوس (Steve MacManus) که هر دو از اعضای تیم مهندسی تسلا بوده‌اند را هم به خدمت گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*