چری Cowin Xuandu

خودروی چری Cowin Xuandu با نام بهمن ریسپکت به ایران می‌آید + مشخصات، امکانات و عکس

خودروی چری Cowin Xuandu با نام بهمن ریسپکت وارد بازار ایران خواهد شد. در ادامه، امکانات، مشخصات و عکس های این سدان جدید را مشاهده می‌کنید.

چند روز پیش شرکت بهمن موتور در یک نشست خبری از برنامه‌های آتی خود رونمایی کرد. یکی از محصولاتی که به زودی توسط این شرکت وارد بازار ایران خواهد شد، سدان ریسپکت است که گفته می‌شود احتمالا تا پایان سال جاری یا نهایتا بهار سال 1401 روانه بازار کشور می‌شود. این خودرو در واقع نسخه ایرانیزه شده چری Cowin Xuandu است که یک سدان کلاس C محسوب می‌شود و از طراحی جذاب، مشخصات خوب و قیمت مناسبی بهره می‌برد.

چری Cowin Xuandu

این سدان کلاس سی دارای ابعاد 4666 در 1825 در 1483 میلی‌متر و فاصله محوری 2700 میلی‌متر است. این خودرو را می‌توان فیس لیفتی از چری آریزو 6 یا حتی آریزو 7 دانست که به خط تولید یکی از زیرشاخه‌های چری با نام کووین آمده است. گفتنی است چری آریزو 7 از سال 2013 تا 2019 در این کمپانی چینی تولید شد و حتی در برهه‌ای از زمان قرار بود توسط مدیران خودرو وارد بازار ایران شود، که این امر به دلیل قیمت تمام شده منتفی شد.

ذکر این نکته لازم است که شرکت خودروسازی چینی Cowin محصولات ارزان‌قیمت را با تجهیزات و پلتفرم‌های تولیدی چری تولید و عرضه می‌کند و این محصولات با وجود قیمت مناسب، از مشخصات و امکانات نسبتا خوبی بهره می‌برند.

چری Cowin Xuandu

مشخصات چری Cowin Xuandu

این سدان چینی دارای پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر است و گیربکس 9 سرعته CVT دستی قدرت تولیدی توسط پیشرانه را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. این گیربکس در آریزو 5 توربو جدید نیز به کار رفته است. بهمن موتور مصرف سوخت آن را نیز 7 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام کرده است. این خودرو که با نام بهمن ریسپکت روانه بازار ایران خواهد شد، با خودروهایی مانند آریزو 5 جدید، آریزو 6، دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژ و حتی تارا رقابت خواهد کرد.

چری Cowin Xuandu

از جمله امکانات و تجهیزات ریسپکت یا همان کووین Xuandu می‌توان به شش کیسه هوا، رینگ‌های 17 اینچی، تودوزی چرمی، دوربین 360 درجه، نورپردازی مخفی داخل کابین، تنظیم صندلی راننده به صورت برقی در شش جهت، تنظیم صندلی شاگرد به صورت برقی در چهار جهت، نمایشگر 10.25 اینچی لمسی برای مولتی مدیا، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم‌های ترمز کمکی با برنامه کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش یا TCS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز یا EBD، سنسور نور و باران، اتوهلد، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، استارت دکمه‌ای و سانروف اشاره کرد.

قیمت احتمالی بهمن ریسپکت

هنوز قیمت دقیق این خودرو مشخص نشده، اما پیش‌بینی می‌شود بهمن موتور، خودروی چری Cowin Xuandu یا همان ریسپکت را با قیمت 600 تا 700 میلیون تومان روانه بازار کشور کند.

گفته می‌شود بهمن موتور، سدان ریسپکت را با داخلی‌سازی 20 درصدی آغاز می‌کند و برای عرضه در بازار ایران نیز قیمتی رقابتی برای آن تعیین خواهد شد.

سایر تصاویر