حالت تک دستی گوگل پیکسل 6

گوگل بدترین ویژگی آیفون را برای پیکسل 6 به سرقت برده است!

گوگل یکی از بدترین ویژگی‌های آیفون را در گوشی‌های سری پیکسل 6 – Pixel 6 به کار برده است که باعث ناامیدی مشتریان این گوشی‌ها می‌شود.

گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو چند هفته پیش عرضه شدند. متأسفانه گوگل مسیر اشتباهی را برای پرچمداران جدید خودش انتخاب کرده است. از مشکلات متعدد نمایشگر گرفته تا ناتوانی در خواندن اثر انگشت توسط حسگر فینگرپرینت، همگی از مشکلاتی هستند که دو گوشی سری Pixel 6 با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

مشکلات گوشی جدید گوگل تمامی ندارد: قفل گوشی پیکسل ۶ با اثر انگشت همه باز می‌شود!

ما دو هفته با پیکسل 6 پرو وقت گذراندیم و می‌توانیم تأیید کنیم که با «یک پرچمدار عالی بودن» فاصله بسیار زیادی دارد. با این حال می‌توانیم این امیدواری را داشته باشیم که برای باگ‌های نرم افزاری آن، به‌روزرسانی‌ها کارساز است. این دو گوشی از پشتیبانی دائمی گوگل بهره می‌برند؛ بنابراین نیازی نیست برای باگ‌های نرم افزاری مثل کرش شدن تصادفی اپلیکیشن‌ها نگران باشید.

حالت One-Handed اندروید 12 بی‌مصرف است!

در حال حاضر مشکل حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر گوشی‌های سری پیکسل 6، بزرگ‌ترین نقص آن‌ها محسوب می‌شود. اما جدا از حسگر اثر انگشت کند و نامطمئن، این دو گوشی یک مشکل بزرگ دیگر هم دارند که این مشکل خوشبختانه سخت افزاری نیست و به یک باگ نرم افزاری برمی‌گردد. در واقع ما با طراحی یک بخش رابط کاربری مشکل داریم که سلیقه گوگل است.

حالت تک دستی گوگل پیکسل 6

ما در مورد قابلیت بلااستفاده و بی‌مصرف One-Handed در اندروید 12 روی گوشی‌های پیکسل 6 صحبت می‌کنیم. از آن استفاده کردیم و اعتراف می‌کنیم که بسیار بد است. اما قبل از اینکه بخواهیم در مورد حالت استفاده تک دستی این گوشی‌ها صحبت کنیم، اجازه دهید عملکرد حالت تک دستی روی گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها که طی سالیان اخیر به کار رفته را بررسی کنیم.

حالت تک دستی سامسونگ در One UI

حالت تک دستی سامسونگ

شما می‌توانید از طریق تنظیمات گوشی گلکسی خود، حالت تک دستی را فعال کنید و وقتی به آن نیاز دارید، از مرکز بخش پایینی صفحه انگشتتان را به طرف بالا بکشید تا این حالت فعال شود. سامسونگ همه نوع گزینه برای سفارشی کردن این ویژگی را در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید اندازه این صفحه را تنظیم کنید و آن را به هر جای صفحه که دوست دارید انتقال دهید.

حالت تک دستی هواوی در EMUI/Harmony OS

حالت تک دستی هواوی

هرچند حالت تک دستی سامسونگ خوب است، ولی ما گزینه‌ای که هواوی ارائه می‌کند را بیشتر می‌پسندیم.

برای فعال کردن این حالت روی یکی از گوشی‌های هواوی، به عنوان مثال هواوی پی 30 پرو، شما باید انگشت خودتان را از پایین صفحه به طرف چپ یا راست صفحه بکشید تا فوراً صفحه کوچک شود. در این نسخه شما نمی‌توانید این صفحه را کوچک یا بزرگ کنید که همین باعث استفاده آسان‌تر و شفافیت بیشتر موضوع شده است.

مفیدترین ویژگی حالت تک دستی هواوی و سامسونگ این است که هنگام استفاده، به صورت خودکار غیرفعال نمی‌شود. تنها وقتی گوشی به حالت استاندارد برمی‌گردد که صفحه را قفل و مجدداً باز کنید و یا یک ویدیو را در حالت افقی تماشا کنید که منطقی به نظر می‌رسد.

حالت تک دستی اپل در iOS 15

حالت تک دستی آیفون

حالت تک دستی اپل بسیار ساده و کاملاً غیر قابل سفارشی‌سازی است. سادگی، همیشه یکی از بهترین ویژگی‌های آیفون بوده است. به طور مثال این را می‌توان در تجربه کار با فیس‌آیدی یا حالت عکاسی شبانه گوشی مثبت ارزیابی کرد. اما متأسفانه در مورد حالت استفاده تک دستی آیفون صدق نمی‌کند.

برای دسترسی به حالت تک دستی که اپل نام آن را “Reachability” نامیده، شما می‌توانید یا از مرکز پایین صفحه انگشت خود را به طرف پایین بکشید و یا اگر آیفون شما دکمه‌ای است، دو بار روی دکمه هوم آن ضربه بزنید.

با این حالت تک دستی شما کاری به جز انتخاب آیکون‌های قسمت بالای صفحه نمی‌توانید بکنید و هیچ فایده دیگری ندارد.

حالت تک دستی گوگل پیکسل 6 با اندروید 12

حالت تک دستی گوگل پیکسل 6

حالا که با تمام حالت‌های تک دستی در گوشی‌ها آشنا شدید، احتمالاً متوجه این موضوع شده‌اید که گوگل برای گنجاندن این قابلیت در گوشی‌های جدید سری Pixel 6 خود از آیفون‌ها الهام گرفته است.

بنابراین اگر می‌خواهید این حالت را روی گوشی پیکسل خود فعال کنید، کافیست انگشت خود را از مرکز پایین صفحه به طرف پایین بکشید. ضمناً درست مثل آیفون، تا زمانی که صفحه را به حالت اول بازنگردانید نمی‌توانید خیلی کار خاصی انجام دهید.

  • آیا می‌توان در این حالت روی گوشی گوگل تایپ کرد؟ متأسفانه خیر.
  • می‌خواهید صفحه هوم گوشی خود را کامل داشته باشید و فقط اندازه آن کوچک‌تر شود؟ در گوشی پیکسل نمی‌توانید.
  • می‌خواهید در همین حالت تک دستی به پنل نوتیفیکیشن‌ها هم دسترسی داشته باشید؟ باید به فکر خرید یک گوشی دیگر باشید.

اگر بخواهیم این لیست را ادامه دهیم، باید 1000 مورد دیگر هم به آن اضافه کنیم!

چرا گوگل بدترین ویژگی آیفون را روی گوشی خود کپی کرده است؟

اینطور به نظر می‌رسد که گوگل می‌[واهد تجربه کاربری ساده‌ای را در اختیار کاربرانش قرار دهد و وقتی صحبت از سادگی به میان می‌آید، چه الگویی بهتر از آیفون وجود دارد؟ اما ظاهراً گوگل دیگر بیش از حد به سادگی فکر کرده است.

چیزی که اندروید را به «اندروید» تبدیل کرده است، سفارشی‌سازی، گزینه‌ها و اهمیت بیشتر کاربردی بودن به جای زیباتر بودن در طراحی ان است. بلکه شاید حالت تک دستی اندروید 12 مدرن‌تر به نظر برسد، اما دور از کاربردی بودن است.