طرح آزادسازی واردات خودرو

طرح آزادسازی واردات خودرو در پله آخر مجلس؛ آیا ماشین خارجی ها می‌آیند؟

کمیسیون صنایع و معادن مجلس به تازگی طرح آزادسازی واردات خودرو را با اعمال تغییراتی روانه صحن علنی مجلس کرده است.

سید جواد حسینی کیا، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به برطرف کردن ایرادihd طرح آزادسازی واردات خودرو،‌ عنوان کرد پس از ورود ایراداتی بر طرح ساماندهی صنعت خودرو از سوی شورای نگهبان، کمیسیون صنایع و معادن جلسات بسیاری را با حضور وزیر صنعت،‌ قطعه‌سازان‌،‌ اعضای شورای نگهبان،‌ بانک مرکزی و نمایندگان خودروسازان تشکیل داد که در نهایت طی هفته پیش این طرح مورد اصلاحاتی قرار گفت و روانه صحن علنی مجلس شد تا در آنجا مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد که به موجب اصلاحات صورت گرفته، هر فرد حقیقی یا حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو، قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه یا از طریق ارز اشخاص با منشأ خارجی مورد تائید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به واردات خودرو برای تنظیم بازار اقدام کند.

حسینی کیا در پاسخ به این سوال که مسئولیت تعیین تعداد خودروهای وارداتی بر عهده چه ارگانی گذاشته شده است،‌ بیان کرد طبق اصلاحیه جدید، وزارت صمت هر سال شاخص کیفیت،‌ مصرف سوخت اتومبیل‌های وارد شده به کشور و همچنین حداکثر تعداد مجاز برای واردات را پیشنهاد خواهد داد و این پیشنهاد باید به تأیید هیأت وزیران برسد.

تأمین نیاز بازار، هدف اصلی اجرای طرح آزادسازی واردات خودرو

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد اگرچه تولیدات داخلی باید مورد حمایت حداکثری قرار بگیرند،‌ اما هم‌اکنون که نیاز بازار با تولیدات داخلی به صورت کامل تأمین نمی‌شود،‌ لازم است تا به این نیاز از طریق خودروهای وارداتی پاسخ داده شود. این مسئله باعث شد که واردات مدیریت شده خودرو در قالب طرح ساماندهی صنعت خودرو در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار بگیرد.

حسینی کیا در انتها خاطرنشان کرد واردات مدیریت شده خودرو منجر به تنظیم بازار و همچنین افزایش کیفیت محصولات داخلی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*