لوکس ترین خودروهای بازار ایران

لوکس ترین خودروهای بازار ایران ؛ چند میلیاردی های دوست داشتنی

در بازار ایران بر خلاف تصور خودروهای لوکس متعددی از مدل‌های کوپه تا شاسی بلندهای چند میلیارد تومانی حضور دارند. در همین راستا قصد داریم شما را با لوکس ترین خودروهای بازار ایران آشنا کنیم.

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، در بازار ایران نیز خودروهای لوکس متعددی حضور دارند. البته بسیاری از آنها پیش از ممنوعیت واردات خودرو توانستند به بازار ایران راه پیدا کنند؛ خودروهایی که هرچند هم‌اکنون جزو لیست لوکس ترین خودروهای جهان قرار ندارند، اما همچنان در بازار ایران به عنوان یک خودرو لوکس محبوب محسوب می‌شوند و قیمت برخی آنها نیز به چندین میلیارد تومان می‌رسد. در ادامه شما را با لوکس ترین خودروهای بازار ایران آشنا خواهیم کرد.

معرفی لوکس ترین خودروهای بازار ایران

مازراتی کواتروپورته

لوکس ترین خودروهای بازار ایران

با وجود این که برند مازراتی در بازار خودروهای لوکس جهان از رقبای قدرتمند خود عقب مانده است، اما این خودروساز ایتالیایی توانسته در بازار ایران به یک برند لوکس تبدیل شود. آخرین نسخه‌های کواتروپورته در سال 2014 وارد بازار ایران شده و از آن زمان تا به امروز همچنان به عنوان یکی از لوکس ترین خودروهای بازار ایران محسوب می‌شوند.

با این که نمی‌توان ماهیت لوکس بودن این خودرو را انکار کرد، اما دلایل مختلفی از جمله قیمت نجومی در زمان ورود به ایران، واردات محدود و تبلیغات گسترده مبنی بر این که این خودرو با مدل‌های فراری اشتراکات زیادی دارد باعث شدند تا این سدان ایتالیایی به یکی از لوکس ترین خودروهای بازار ایران تبدیل شود. این خودرو در حال حاضر در بازار ایران حدود 10 میلیارد تومان قیمت دارد.

لکسوس LX570

لوکس ترین خودروهای بازار ایران

محصولات سری ال ایکس لکسوس به عنوان لوکس‌ترین محصولات این خودروساز ژاپنی در کلاس شاسی بلندها محسوب می‌شوند. در همین راستا شاسی بلند لکسوس LX570 توانست به یکی از لوکس ترین خودروهای بازار ایران تبدیل شود. این شاسی بلند را در واقع باید نسخه فول‌ آپشن و لوکس‌تر تویوتا لندکروزر دانست که آخرین مدل‌های آن با مدل 2013 در بازار ایران حضور دارند.

این شاسی بلند ژاپنی به واسطه معروف بودن برند لکسوس به عنوان سازنده محصولات لوکس و همچنین ارائه امکانات رفاهی و ایمنی بالا توانست در همان زمان ورود به کشور به یکی از محبوب‌ترین شاسی بلندهای لوکس ایران تبدیل شود. محدودیت واردات باعث شد تا قیمت این خودرو به میزان چشمگیری افزایش پیدا کند و قیمت آن اکنون در بازار حدود 9 میلیارد تومان است.

بی ام و سری 7

لوکس ترین خودروهای بازار ایران

پس از این که گروه دایملر در کلاس سدان‌های لوکس خودرو مرسدس کلاس S را به بازار عرضه کرد، بی ام و نیز برای این که بازار این حوزه را از دست ندهد خودرو بی ام و سری 7 را برای رقابت با مرسدس اس کلاس به بازار عرضه کرد. بی ام و سری 7 که اکنون به عنوان یکی از لوکس ترین خودروهای بازار ایران محسوب می‌شود طی سال‌های گذشته به عنوان رقیب جدی مرسدس اس کلاس ظاهر شد.

گفتنی است به واسطه فعالیت‌های شرکت عرضه‌کننده بی ام و در ایران، نسل‌های جدید این خودروی لوکس نیز توانستند به بازار کشورمان راه پیدا کنند. از این رو بر خلاف لکسوس ال ایکس و مازراتی کواتروپورته، مشتریان می‌توانند مدل 2018 بی ام و سری 7 را نیز در بازار بخرند.

ابعاد بزرگ بی ام و سری 7 در کنار امکانات رفاهی زیاد باعث شده تا این خودرو لوکس بتواند نگاه بسیاری را به خود جلب کند. همچنین این خودرو نسبت به دو خودرو لکسوس LX و مازراتی کواتروپورته در نسخه‌های مختلفی به بازار ایران را پیدا کرده است. مشتریان می‌توانند در بازار ایران بی ام و سری 7 را در نسخه‌های کم کارکرد با قیمت حدود 7 میلیارد تومان خریداری کنند.

لکسوس RX

لوکس ترین خودروهای بازار ایران

پس از توقف واردات لکسوس ال ایکس به دلیل موتور پرحجم آن، لکسوس RX به عنوان عضو کوچک‌تر خانواده شاسی بلندهای این خودروساز ژاپنی به بازار ایران عرضه شد و توانست در لیست لوکس ترین خودروهای بازار ایران جای بگیرد. این خودرو یک کراس اوور سایز متوسط لوکس محسوب می‌شود که از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد. در حال حاضر مشتریان برای خرید لکسوس RX200 مدل 2018 باید حدود 6.5 میلیارد تومان هزینه صرف کنند.

از مواردی که باعث شده این خودرو لوکس در بازار ایران به محبوبیت زیادی دست پیدا کند می‌توان به کیفیت ساخت بالا، سواری راحت، کابین جادار، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی زیاد آن اشاره کرد. البته عرضه محدود در کنار قیمت نجومی باعث شده تا تعداد کمی از آنها در خیابان‌های کشور تردد کنند.

پورشه ماکان

لوکس ترین خودروهای بازار ایران

طی سال‌های گذشته ممنوعیت واردات خودروهایی با حجم موتور بیش از 2.5 لیتر باعث شد تا تویوتا لندکروزر و لوکسوس LX به شکل دائمی از بازار ایران خارج شوند. در چنین شرایطی اما پورشه ماکان با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو توانست مجوز ورود به بازار ایران را دریافت کند و به یکی از لوکس ترین خودروهای بازار ایران تبدیل شود.

در سال‌های 2014 تا 2018 شاهد حضور نسخه‌های جدید پورشه ماکان به بازار ایران بودیم که با کیفیت ساخت بالا و فناوری‌های مدرن خود توانست به گزینه محبوبی برای مشتریان ثروتمند تبدیل شود. این خودرو با قیمت حدود 6 میلیارد تومان در بازار به فروش می‌رسد.

بی ام و ‏سری 6 گرن کوپه

لوکس ترین خودروهای بازار ایران

با وجود این که بسیاری از علاقه‌مندان شرکت بی ام و را با سری‌های فرد 3، 5 و 7 می‌شناسند، اما این خودروساز آلمانی سری‌های زوج لوکسی را نیز مانند بی ام و سری 6 به بازار عرضه کرده است که نسخه گرن کوپه این خودرو توانسته به یکی از لوکس ترین خودروهای بازار ایران تبدیل شود. البته تعداد محدودی از این خودرو در سال‌های 2012 تا 2014 به بازار ایران راه پیدا کردند.

بی ام و سری 6 گرن کوپه ضمن این که یک خودرو لوکس بوده به مشخصات فنی مناسبی نیز مجهز شده است؛ برای مثال شرکت سازنده برای آن موتور 6 و 8 سیلندر توربوشارژ را در نظر گرفته است که توانسته به خوبی به نیاز مشتریان پاسخ دهد. این خودرو با قیمت 5.5 میلیارد تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد.

مرسدس S کلاس

لوکس ترین خودروهای بازار ایران

مرسدس کلاس S علاوه بر بازار ایران در بازارهای جهانی نیز به عنوان یک خودرو لوکس شناخته می‌شود. نسخه‌های محدودی از نسل ششم این خودرو لوکس آلمانی قبل از قوانین محدود کننده واردات به ایران راه پیدا کردند که البته در حال حاضر با قیمت‌های نجومی به فروش می‌رسند. این خودرو لوکس به دلیل واردات محدود با قیمت حدود 10 میلیارد تومان در ایران خرید و فروش می‌شود. گفتنی است پیچیدگی فنی این خودرو باعث شده تا تعمیرات آن در ایران به آسانی امکان‌پذیر نباشد و مالکان باید برای نگهداری از آن هزینه‌های زیادی را صرف کنند.

بی ام و i8

لوکس ترین خودروهای بازار ایران

شرکت بی ام و در سال 2014 از تصمیم خود برای ساخت یک خودرو با موتور 3 سیلندر بنزینی و پیشرانه برقی خبر داد، اما کسی تصور نمی‌کرد این خودرو به عنوان یک کوپه لوکس با نام بی ام و i8 معرفی و به بازار عرضه شود. البته این خودرو هیچ وقت به شکل رسمی به بازار ایران راه پیدا نکرد و فقط تعدادی از واردکنندگان غیر رسمی به شکل شخصی آن را به ایران آوردند.

از آنجایی که این خودرو به شکل محدود به بازار ایران عرضه شد، مشتریان ثروتمند برای خرید آن باید حدود 7 میلیارد تومان هزینه کنند. این خودرو که در مدل‌های 2015 و 2016 به بازار ایران وارد شده در کنار لوکس بودن، یک خودرو مدرن و آینده‌نگرانه نیز محسوب می‌شود. البته مالکان این خودرو لوکس برای نگهداری از آن با چالش‌های متعددی مواجه خواهند شد.