سایپا شاهین

مقایسه سایپا شاهین با دنا پلاس توربو ؛ ارزش خرید کدام بیشتر است؟

در این مطلب قصد داریم خودروهای سایپا شاهین و دنا پلاس توربو ایران خودرو را از نظر طراحی، مشخصات فنی، امکانات و ویژگی‌های دیگر با هم مقایسه کنیم.

طی سال‌های اخیر بازار کشور پذیرای محصولات جدید زیادی بوده است. برخی از این محصولات چینی هستند که توسط شرکت‌های خصوصی روانه بازار کشور شده‌اند و همچنین برخی نیز محصولات جدید داخلی هستند که در قالب فیس لیفت نسخه‌های پیشین یا خودروهای ملی جدید توسط ایران خودرو و سایپا به بازار عرضه شده‌اند. ما در این مطلب دنا پلاس توربو و سایپا شاهین را که از جمله اتومبیل‌های جدید بازار کشور هستند با هم مقایسه خواهیم کرد تا ببینیم کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارند.

با سایپا شاهین و دنا پلاس توربو آشنا شوید

در شرایط کنونی شرکت‌های خودروسازی اکثر محصولات خود را به منظور کم کردن آلایندگی، کاهش مصرف سوخت و… با پیشرانه‌های توربوشارژ روانه بازار می‌کنند که سایپا شاهین و دنا پلاس توربو نیز از این قضیه مستثنی نبوده و هر دو به یک پیشرانه توربوشارژ‌ مجهز شده‌اند.

لازم به ذکر است که رقیب اصلی سایپا شاهین از دید بسیاری از افراد ایکو تارا محسوب می‌شود. این در صورتی است که دنا پلاس توربو نیز می‌تواند رقیب جدی برای این محصول سایپا باشد. برای آشنایی بیشتر با این دو خودرو در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی سایپا شاهین از نظر مشخصات فنی و امکانات رفاهی

سایپا شاهین

شرکت سایپا در سال ۱۳۸۸ نخستین محصول ملی خود را تحت عنوان تیبا روانه بازار کشور کرد. پس از تیبا نیز بسیاری از محصولات سایپا با الگوبرداری از این خودرو تولید و عرضه شدند که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به ساینا،‌ کوییک و تیبا ۲ اشاره کرد. هم‌اکنون نیز پرامکانات‌ترین و قدرتمندترین نسخه از این خودروها تحت عنوان سایپا شاهین روانه خیابان‌های کشور شده است.

گروه خودروسازی سایپا این اتومبیل را بسیار زیبا طراحی کرده است و در تمام قسمت‌های آن می‌توان هماهنگی را مشاهده کرد. لازم به ذکر است که شاهین یکی از زیباترین محصولات ایرانی محسوب می‌شود که تاکنون به بازار کشور عرضه شده است. این خودرو می‌تواند رقیب سختی برای محصولات چینی بازار کشور باشد.

سایپا شاهین به پیشرانه ۱.۵ لیتری M15 توربوشارژ مجهز شده است که توانی برابر با ۱۱۰ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۷۸ نیوتن‌متری به تولید می‌رساند. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ‌های جلو بر عهده یک گیربکس ۵ سرعته دستی گذاشته شده است. لازم به ذکر است که تاکنون اطلاعاتی از شتاب و مصرف سوخت این خودرو منتشر نشده است.

سایپا شاهین

سایپا شاهین به عنوان پرچمدار محصولات سایپا با امکانات رفاهی زیادی روانه بازار کشور می‌شود که آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، سیستم ورود و استارت بدون کلید،‌ دی لایت و اتولایت،‌ سیستم تهویه اتوماتیک، سنسور فشار باد تایر، فرمان برقی حساس به سرعت به همراه روکش چرمی و دکمه‌های کنترلی، سنسور پارک و دوربین عقب،‌ سانروف و دو ایربگ از جمله آن‌ها هستند. در حوزه ایمنی نیز سایپا شاهین از تست R95 استاندارد ECE که اتومبیل‌ها برای ورود به بازار اروپا حتما باید اخذ کنند،‌ موفق بیرون آمده است.

بررسی دنا پلاس توربو از نظر مشخصات فنی و امکانات رفاهی

سایپا شاهین

دنا پلاس توربو یکی از بهترین محصولات شرکت ایران خودرو محسوب می‌شود. این خودرو به پیشرانه ۱.۷ لیتری EF7 توربوشارژ‌ مجهز شده که قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار را به همراه گشتاور ۲۱۵ نیوتن‌متری به تولید می‌رساند. قدرت این پیشرانه توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو دنا پلاس توربو منتقل می‌شود. این اتومبیل در ۱۰ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت آن ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. دنا پلاس توربو به ازای هر صد کیلومتر ۷.۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

پیشرانه

این نسخه از دنا با امکانات زیادی روانه بازار کشور می‌شود که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به سانروف، روکش چرمی صندلی‌ها، دو ایربگ، چراغ بدرقه، سنسور پارک و دوربین عقب، آینه‌ها جانبی تاشو برقی، سیستم صوتی به همراه شش بلندگو و نمایشگر ۷ اینچی لمسی، کروز کنترل، چراغ بدرقه،‌ چراغ مه شکل جلو و عقب، زیرپایی اسپرت،‌ فرمان چرمی با دوخت قرمز، رینگ بزرگتر با طرح جدید، و سر دنده جدید اشاره کرد.

اکنون که با دنا پلاس توربو و سایپا شاهین به طور کامل آشنا شدید می‌توانید بنا بر سلیقه خود به سراغ خرید یکی از این دو اتومبیل ملی بروید.