اینترنت ماهواره ای استارلینک

اسپیس ایکس، 53 ماهواره دیگر را برای تکمیل شبکه اینترنت ماهواره ای استارلینک به فضا فرستاد

اسپیس‌ایکس به‌تازگی با ارسال 53 ماهواره جدید، قدم دیگری در راستای تکمیل و توسعه شبکه اینترنت ماهواره ای استارلینک برداشته است.

با ارسال خدمه ماموریت Crew-3 به ایستگاه بین‌المللی فضایی، اسپیس‌ایکس هفته شلوغی را آغاز کرده و حال پس از گذشت چند روز 53 ماهواره جدید را با راکت فالکن 9 به شبکه اینترنت ماهواره ای استارلینک در مدار زمین فرستاده است تا تعداد ماهواره‌های مستقر را به 1844 برساند.

جزئیات ارسال 53 ماهواره جدید به شبکه اینترنت ماهواره ای استارلینک

اسپیس‌ایکس راکت فالکن 9 را در روز 13 نوامبر (22 آبان) ساعت 15:49 به وقت تهران از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال به فضا فرستاد که حدود 16 دقیقه پس از پرتاب، ماهواره‌ها را مستقر کرد و با موفقیت به زمین بازگشت. در ابتدای پرتاب، آسمان پوشیده از مه بود اما این راکت پس از گذر از لایه مه باقی پرواز خود را در آب و هوای شفاف و مناسب ادامه داد.

اینترنت ماهواره ای استارلینک

پرتاب راکت فالکن 9 حاوی ماهواره‌های جدید برای شبکه اینترنت ماهواره ای استارلینک، مجموعاً بیست و سومین پرتاب اسپیس‌ایکس در سال جاری به شمار می‌رود و این بوستر فالکن 9 خود نهمین پرتاب خود را پشت سر گذاشته است.

نکته جالب دیگر راجع به فالکن 9 این است که فرود موفق آن هشتاد و هفتمین بازیابی موفق در مجموع را برای اسپیس‌ایکس رقم زده است. این شرکت در اوایل برنامه خود در پرتاب فالکن 9، شکست خورد و بوسترهای متعددی را از دست داد اما حال فرایندهای بازیابی راکت را به درستی و بدون مشکل به انجام می‌رساند. این پرواز به‌طور به خصوص، روز جمعه تا 24 ساعت به‌خاطر آب و هوای طوفانی فلوریدا به تعویق افتاده بود.

معمولاً ارسال ماهواره‌های جدید به مدار زمین به شبکه استارلینک روندی سریع‌تر دارد ولی با این حال، این فرایند طی چند ماه گذشته سرعت پایین‌تری به خود گرفت تا این شرکت بتواند نسل جدید ماهواره‌های استارلینک را آماده کند. نسل جدید ماهواره‌های استارلینک مجهز به سیستم‌های مبتنی بر لیزر جهت برقراری ارتباط با سایر ماهواره‌ها هستند.

شبکه اینترنت ماهواره ای استارلینک در بسیاری از نقاط ایالات متحده آمریکا در مرحله بتا به سر می‌برد و با توجه به آخرین گزارشات، اسپیس‌ایکس 100 هزار عدد ترمینال استارلینک را به خریداران تحویل داده است. برخی از کاربرانی که در بتا شرکت کرده‌اند، از سرعت دانلود 100 مگابیت بر ثانیه‌ای خبر داده‌اند. این درحالی است که سرعت دانلود و پوشش آن در مناطق مختلف، در آینده بهتر از قبل خواهد شد. انتظار می‌رود که استارلینک به‌زودی مرحله بتا را پشت سر بگذارد و یک قدم به نهایی شدن نزدیک‌تر شود.

تا به اینجا اسپیس‌ایکس تاییدیه پیاده‌سازی اینترنت ماهواره ای استارلینک در 14 کشور را دریافت کرده است و درخواست‌های آن برای کشورهای دیگر در انتظار تایید هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*