ماهیندرا راکسور مدل 2022

ماهیندرا راکسور مدل 2022 معرفی شد؛ هندی‌ها می‌خواهند با این خودرو به جنگ جیپ در آمریکا بروند

ماهیندرا راکسور مدل 2022 معرفی شد. هندی‌ها می‌خواهند با این شاسی بلند به رقیب جدید جیپ آمریکا تبدیل شوند. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

شرکت هندی ماهیندرا برای عرضه شاسی بلند آفرودی کوچک راکسور به بازار آمریکا با مشکلات متعددی روبه‌رو شد. در واقع این خودروساز در سال 2018 از راکسور پرده‌برداری کرد تا بتواند آن را در بازار آمریکا به فروش برساند، اما شرکت آمریکایی جیپ در سال 2019 از ماهیندرا به دلیل شباهت این خودرو با یکی از محصولات خود شکایتی را به ثبت رساند و دادگاه نیز این خودروساز هندی را به دلیل نقض طرح تجاری جیپ محکوم کرد. مدتی پس از آن نیز کمیسیون تجارت بین‌المللی با حمایت از جیپ حکمی را صادر کرد تا فروش راکسور در بازار ایالت متحده ممنوع شود.

ماهیندرا راکسور مدل 2022

ماهیندرا در همین راستا به ناچار تغییراتی را برای راکسور در نظر گرفت؛ برای مثال طراحان جلوپنجره آن که با خط عمودی شبیه جیپ بود را با مدل جدیدی تعویض کردند که البته اکنون به تویوتا لندکروزر FJ40 نیز شباهت دارد. با اعمال چنین تغییراتی، کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا راکسور جدید را برای حضور در بازار آمریکا مجاز دانست. اکنون ماهیندرا راکسور مدل 2022 که در واقع یک فیس لیفت از مدل قبلی محسوب می‌شود آمده تا با جیپ به رقابت بپردازد. گفتنی است این خودرو نسبت به قبل فقط برای دریافت مجوز عرضه در آمریکا با تغییرات ظاهری مواجه شده و از لحاظ فنی تغییراتی برای آن در نظر نگرفتند.

مشخصات ماهیندرا راکسور مدل 2022

ماهیندرا راکسور مدل 2022

طراحان این خودروساز هندی در مدل جدید راکسور به طور کامل دماغه را بازطراحی کردند و اکنون در این بخش شاهد یک جلوپنجره مشکی‌رنگ جدید هستیم که چراغ‌های دایره‌ای نیز در دو طرف آن قرار گرفتند. همچنین از سایر ویژگی‌های طراحی این بخش می‌توان به کاپوت عریض‌تر و گلگیرهای جلوی جدید اشاره کرد که دیگر به گلگیرهای جیپ CJ7 شباهت ندارند. سایر بخش‌های بدنه این شاسی بلند هندی نسبت به قبل تغییر خاصی را تجربه نکردند. در واقع همانطور که اشاره شد این فیس لیفت به دلیل شکایت جیپ انجام شد تا این خودرو بتواند در بازار آمریکا حضور پیدا کند.

ماهیندرا راکسور مدل 2022

مشتریان می‌توانند ماهیندرا راکسور مدل 2022 را در دو مدل پایه با کابین باز و مدل جهار فصل با کابین بسته سفارش دهند. برای هر دو مدل یک موتور 2.5 لیتری توربودیزل در نظر گرفته شده که فقط قدرتی برابر با 62 اسب بخار و گشتاور 195 نیوتن‌متر را تولید می‌کند. در واقع این خودرو برای کارهای دامداری و مزارع گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. یک گیربکس 5 سرعت دستی و گیربکس کمکی دو سرعت نیز قدرت تولیدی را به شکل استاندارد به سامانه چهار چرخ محرک خواهد رساند.

ماهیندرا راکسور مدل 2022

طبق اعلام شرکت ماهیندرا، حداکثر سرعت این شاسی بلند چینی حدود 88 کیلومتر بر ساعت خواهد بود، اما قادر است تا 1600 کیلوگرم را با سرعت 25 کیلومتر بر ساعت حمل کند. با وجود این که جیپ از این خودرو شکایت کرده بود، اما راکسور به هیچ عنوان رقیبی برای جیپ به شمار نمی‌رود و در واقع این خودرو رقیب خودروهای آفرودی ارزان‌قیمت از شرکت‌هایی چون پولاریس محسوب می‌شود. البته این خودرو آنچنان ارزان‌قیمت هم نخواهد بود؛ در واقع مشتریان باید برای مدل پایه آن حدود 18 هزار و 900 دلار و برای مدل چهار فصل با کابین بسته آن حدود 26 هزار و 300 دلار هزینه کنند.

ماهیندرا راکسور مدل 2022

با توجه به چنین قیمت‌گذاری می‌توان گفت مدل چهار فصل این شاسی بلند هندی در بازار آمریکا برای فروش با مشکل مواجه خواهد شد؛ چرا که مشتریان در این بازار با پرداخت 30 هزار دلار می‌توانند مدل پایه جیپ رانگلر را خریداری کنند. با این وجود، ماهیندرا راکسور مدل 2022 در حال تولید بوده و نخستین سری از مدل جدید آن طی ماه جاری میلادی در نمایندگی‌های فروش آن عرضه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*